Symbool oranje stuurtje brandt op dashboard

verhulstr

Forumguru
Dat maakt niet uit....Je hebt een bekrachtigd stuurhuis...dus is er maar 1 merk stuurhuis zover ik kon zien online...

Deze is voor een SMI/KOYO stuurhuis...#10 moet je dan hebben..

F6C4596F-7744-4286-B032-547C16F3EB37.png


......1 boutje los en vast draaien en een stekker in en uit pluggen moet toch wel lukken?
 
Laatst bewerkt:
Tis niet makkelijk, maar we gaan het proberen :-)
Thanks voor het schemaatje en het artikelnummer. Hier kan ik wat mee!

Ff zitten voelen, maar is de trw met volgens mij een vaste kabel eraan.
Eerst maar een oprijbokjes regelen. Kom je toch wat makkelijker onder het karretje.
 
Laatst bewerkt:
Tis inderdaad een sensor met een vaste kabel. Kan ik die vervangen voor een losse sensor en losse kabel? Iemand verstand hiervan?
 

verhulstr

Forumguru
Nee, want zo op de tekening te zien die ik heb opgezocht voor je....is voor een trw huis......schijnbaar hebben ze 2 merken....en heb ik niet verder gekeken...waarvoor mijn excuses....kan je de sensor van een koyo huis niet uitwisselen met een sensor die bestemd is voor een trw en andersom.....nummer 18 moet je hebben in dit geval....


72F5707B-4314-4660-AD22-DA8EA79B255B.png
 
Je kan ook dezelfde sensor kopen die jij nu op de tekening laat zien en een losse kabel. Ik bedoel dus niet verwisselen met een koyo. Zou dat kunnen? Mijn sensor en kabel zijn nu 1 geheel en zien er verder zo uit als op jouw laatste schema. Bedankt weer voor je post!
 

verhulstr

Forumguru
Geen probleem Hurbie.....
Wat betreft je sensor.....het kan zijn dat de fabrikant heeft besloten het losse draadje permanent toch vast te monteren ivm storings gevoeligheid met een extra losse stekker en toch het zelfde artikelnummer daarbij te behouden(het gebeurt wel vaker dat een onderdeel word laten zien in onderdelen terwijl het 1 stuk is)....maar 6q0423445 zou jouw sensor moeten zijn...ik weet niet of dit nummer te zien is op jouw defecte sensor zonder het uit te bouwen?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
In aanvulling op @verhulstr Als er een wijziging is op een onderdeel, dan krijgt de nieuwe versie een andere letter aan het eind van het partnummer. Hierbij moet je wel altijd checken of het onderdeel met een andere eindletter ook geschikt is voor jouw auto. Ik zal dit duidelijk proberen te maken met een voorbeeld:

stel in jouw auto zit een onderdeel met partnr. 123456B, dan komt daar een revisie op en krijgt het vervangende onderdeel nummer 123456F. Als je dan onderdeel nummer 123456D treft, kan het zijn dat dit een eerdere revisie is, en dat deze ook past op jouw auto, maar het kan ook zijn dat 123456D bedoeld is voor een zelfde auto maar met bijvoorbeeld een andere motorisering, en dan is de kans groot dat het niet past/werkt op jouw auto. Als je het originele onderdeel hebt én een actuele ETKA kun je volgens mij zien welke versies geschikte vervangers zijn, omgekeerd dacht ik dat je ook kunt zien als je het nieuwe onderdeel hebt, voor welke versies dit de vervanger is.
 
Mooi. Scheelt een dikke 120€. Anders had ik een origineel ondedeel moeten aanschaffen bij de vw. Nu iets meer dan 90 euri online. Hoop morgen ff onder de auto te kunnen kruipen en de sensor er ff uit te halen.. schoonmaken en de stekker naar de pomp ff te checken, reinigen. Check ik meteen nummer en er dan weer in. Misschien werkt hij dan weer naar behoren, aangezien hij niet constant uitvalt.
Bedankt voor de reacties en ik laat het weten.
 
Even een update. Auto is voor apk en beurtje weggeweest en daarbij zijn de stabilisatorstangen vervangen en het riempje van de dynamo is vervangen.dat was gisteren en heb tot nu toe geen wegvallen van de stuurbekrachtiging gehad:-)
Hoop dat het zo blijft!! Zal binnenkort nog even laten weten of dit het was of niet.
Nu eens kijken of je de sterkte van de stuurbekrachtiging kan instellen. Bedankt iedereen voor het meedenken!!
 

Rainesh

Forumguru
Even een update. Auto is voor apk en beurtje weggeweest en daarbij zijn de stabilisatorstangen vervangen en het riempje van de dynamo is vervangen.dat was gisteren en heb tot nu toe geen wegvallen van de stuurbekrachtiging gehad:-)
Hoop dat het zo blijft!! Zal binnenkort nog even laten weten of dit het was of niet.
Nu eens kijken of je de sterkte van de stuurbekrachtiging kan instellen. Bedankt iedereen voor het meedenken!!
Dat moet kunnen dacht ik..module 44

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 
De problemen zijn weer terug hoor. Inmiddels een nieuw dynamootje erin gezet en het lijkt nu wel erger. Ga nu maar sensor bestellen en die monteren. Hoop dat alles dan weer goed functioneren zal.
 
Update. Heb vorige week toch maar de stuurhoeksensor vervangen en dit heeft het probleem opgelost. Anderhalf uur bezig geweest, maar was het waard!! Stuurt weer soepel en de lampjes branden weer normaal.
 

Cordoba

Forumguru
Update. Heb vorige week toch maar de stuurhoeksensor vervangen en dit heeft het probleem opgelost. Anderhalf uur bezig geweest, maar was het waard!! Stuurt weer soepel en de lampjes branden weer normaal.

Volgens mij is het bij de meeste mensen andersom gegaan: eerst stuurhoeksensor vervangen, niet opgelost, vervolgens accu en/of dynamo vervangen en dan toch opgelost.
 
Ik dacht dat de meeste eerst de accu en of de dynamo vervangen hebben, voordat ze de sensor hebben vervangen????
Hoop dat andere mensen eerst ff dit draadje lezen en toch maar meteen die sensor gaan vervangen. Stomme is dat hij het de ene keer wel gewoon deed en de andere keer had je discolichten in en buiten de auto.
Maar nu opgelost en rijdt/stuurt weer als een zonnetje en de lampjes. Randen weer steady!
 

Ted

Forumguru
Even vraag:
Heb jij een koyo/smi huis en welke sensor heb jij erin gezet en wat kost hij zo ongeveer?
 
Bovenaan Onderaan