Het stuurtje (uitgeschakelde stuurbekrachtiging) is typisch voor een accu die binnen enkele weken of maanden er helemaal mee ophoudt.
De flikkerende leeslampjes horen daar absoluut niet bij, dat doet mij veel meer denken denken aan een microswitch in een portierslot die kuren heeft. (als de leeslampjes flikkeren, flikkeren dan ook de lampjes in de voorportieren en de gewone binnenverlichting (luxe binnenverlichting bestaat uit 10 Watt lampje in het midden met links en rechts ernaast een 5 Watt leeslampje). Haperende microswitches in één of meer van de portiersloten, geven geen foutmeldingen, maar als men met de diagnose apparatuur aan de gang gaat, zie je soms zaken die absoluut niet kloppen, waardoor het duidelijk is. Bij mijn auto was de monteur bijvoorbeeld bezig de auto uit te lezen met de laptop, en zat met de benen buitenboord op de voorstoel (en de deur dus open), en alle deuren gewoon van slot. Volgens de betreffende module in de auto, waren alle deuren (incl. de wijd openstaande) dicht en op slot. Andere verschijnselen van kapotte microswitch: deuren gaan spontaan op slot of van slot en de binnenverlichting leidt een eigen leven.
Reparatie van slot met kapotte microswitch, bij de dealer betekent het betreffende slot vervangen, omdat dit de goedkoopste manier is voor de dealer, waarbij succes is gegarandeerd. Prijskaartje bij de dealer zal iets van 150 euro kosten. Alternatief is iemand die het slot vervangt door een gerepareerd slot met garantie, kosten hiervan 50 euro, maar daarvoor moet je wel naar Apeldoorn rijden:
http://www.deurslotreparatie.nl/ Jouw slotmechanisme wordt eruit gehaald en vervangen door een slot dat ie eerder heeft gerepareerd. Jouw slot wordt dan weer gerepareerd voor een volgende klant. Van meerdere mensen eigenlijk alleen goede ervaringen van dit adres gehoord.
Overigens heeft je auto geen 68 kW, maar 68 pk oftewel 50 kW (dat is dus een echt Skoda MPI-blok)