Superb1.8tsi

Joske

Forumguru
Open je "account" op Youtube, klik op links op "mijn kanaal", dan op "video's" in het midden ongeveer van je scherm, klik dan op diegene die je wilt aanpassen. Dan open je zogezegd de video, vervolgens klik je op informatie en instellingen:

Naamloos.png


En klik je rechts op deze :

Dan klikken op huidige instelling en veranderen naar bijvoorbeeld "openbaar" of "verborgen" (dan kan enkel iemand de film zien mbhv een url maar komt die niet in de zoekresultaten van youtube terecht.. )
Naamloos.png
 

andrehj

Forumguru
@h.r. : Waarom worden de zuigers zoveel aangepast? Kun je dat wat meer toelichten? Ik heb niet zoveel ervaring met reviseren van motoren, maar volgens mij hoef je normaliter geen zuigers op de draaibank te voorzien van extra groeven toch? Of is er iets mis met de standaard zuigerveren?
 

peterrapid

Forumguru
Verhoogde smering van de zuigers ? Dacht dat dit vooral bij zware motortuning nog wel eens wordt toegepast om op hoog toerental niet vast te lopen.
 

h.r.

Actief lid
Eigenlijk moesten er nieuwe zuigers in gemonteerd worden. In de zuiger zitten 2 zuigerveren en 1 olieschraapveer. Met de zuigerveren is niks mis mee. Het zit hem in de olieschraapveer, maar de oude schraapveer is 1.5mm dik en de nieuwe gemodificeerde zijn 2mm dik. Daarom krijg je bij skoda ook nieuwe zuigers. Maar deze monteur heeft de gleuf van 1.5 naar 2.0mm afgedraaid. Heeft voor 60 euro een setje nieuwe olieschraapveren besteld. Scheelt een paar euro's. 60 euro voor een setje veren voor 4 zuigers of 4 nieuwe zuigers.
 

h.r.

Actief lid
Het is alleen mogelijk bij dit type bevestiging van de zuiger. Je hebt namelijk een zuiger die vast zit met een soort veertje die de as borgt waarmee de zuiger op de drijfstang zit en je hebt een type waar het asje van de zuiger gekrompen zit op de drijfstang. Maar in dit geval krijg je bij skoda ook nieuwe drijfstangen met zuigers. (wordt het nog duurder)
 

h.r.

Actief lid
De auto loopt nu al een aantal kilometers op "gewone" 5w40 olie. (1500km). Vorig weekend even naar de sneeuw gereden. Alleen dat waren dik 950km bijna alleen autobaan. Flink doorgereden op de Duitse autobaan. (een gemiddelde snelheid van 121 km per uur). De superb heeft geweldig gelopen. En met een verbruik van ong. 1 op 12.5 mag ik niet klagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

h.r.

Actief lid
Hij verbruikt wel nog olie. Ik heb nu dik 1500km gereden en minder dan een 1/2 liter. Volgens de monteur kan dit en wordt het nog minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
klopt idd dat in het begin nog iets meer olie verbruikt wordt, alles moet zich weer zetten en inslijten, houd ons maar op de hoogte aub.
 

h.r.

Actief lid
Het is weer een tijdje geleden. Ik heb nu een dikke 2200km gereden met de gereviseerde motor. In de eerste 1000km heeft hij nog een kwart litertje olie verbruik en daarna niets meer. Het is een hele klus geweest maar gelukkig niet voor niets.
 
Bovenaan Onderaan