Superb1.8tsi

h.r.

Actief lid
Ja de auto is altijd dealeronderhouden. Boekje hebben we zelfs gekopieerd en erbij gedaan voor de gegevens.
 

CDO

Forumguru
@h.r. de motor een keer flushen misschien een optie?? Schijnt soms nog een oplossing te bieden en kost een stuk minder dan revisie. Als je zuigerveren loskomen doordat alle koolafzetting loskomt en je bent daarmee van je olieverbuik af......

De mijne is laatst gedaan, volgens mij met tunap producten. Ik was nog niet op de 1,6l per 1000 kilometer maar was aardig op weg....
 

h.r.

Actief lid
Dit is al gebeurd, maar dit heeft niets opgeleverd. Ik heb het idee dat het hierna nog erger is geworden.
 

RogerS

Forumguru
Vraag weet iemand hoeveel olie je kunt bijvullen als het oranje olie lampje op het dashboard begint te branden met olie niveau controleren?

Bij 107.500 km stand begon het olie lampje te braden. Ik heb toen 1 liter bijgevuld en nu bij 112.000 begon het alweer te branden. Dus zo'n 1 liter per 4.500 km. Ik weet dat is nog niet zo erg als h.r. maar het begint wel significant toe te nemen.. :(

Wat kost het om de zuigerveren te laten vervangen en ben je dan van het probleem af?
 

Ron12345

Nieuw lid
Een tip: de 5W30 olie (Shell longlife) kun je op internet kopen en dan betaal je ca. 35 euro voor 5 liter.
Dat is beter dan meer dan 20 euro per liter bij garage of tankstation.
 

Noord26

Forumguru
Een tip: de 5W30 olie (Shell longlife) kun je op internet kopen en dan betaal je ca. 35 euro voor 5 liter.
Dat is beter dan meer dan 20 euro per liter bij garage of tankstation.

Dat is bestrijding van het gevolg, geen oplossing voor het probleem; de oorzaak..
 

CDO

Forumguru
Dit is al gebeurd, maar dit heeft niets opgeleverd. Ik heb het idee dat het hierna nog erger is geworden.

Oke duidelijk. Bij mij lijkt het tot op heden wel te helpen namelijk maar niet ieder geval zal hetzelfde zijn. Succes dan gewenst want voor de rest is het een super heerlijk blok naar mijn mening.
 

Octavia32

Forumguru
Dat is bestrijding van het gevolg, geen oplossing voor het probleem; de oorzaak..

De oorzaak zal wel een verotte zuiger zijn die groeven in de cilinderwand freest. Ik heb er tot nu toe geen last van gelukkig maar ik kan je wel zeggen dat als er binnen de komende twee jaar iets gebeurd met de motor dat ie door de dealer gerepareerd gaat worden.

want het is onderhand wel bekend dat de zuigerveren van de 1.8 tsi niet helemaal fris zijn.
in ieder geval de CDAA versie.
 

Noord26

Forumguru
@Octavia32: De 1.8TSI is heel veel verkocht en in veel modellen toe gepast. Ik betrap mijzelf er ook nog wel eens op dat er over bepaalde dingen negatief wordt gedacht, maar dat komt omdat je er op en forum vaak onbedoeld zo mee in aanraking komt.

@Ron12345 Niet iedereen zal het weten idd. Mijn eigenste (inmiddels ex-) dealer verkoopt geen eens losse olie meer, ondanks dat ik er eerst voor wilde betalen. Totdat ik de prijzen op internet zag van €50,- voor 6x 1liter van exact hetzelfde goedje.

Niemand zit te wachten om elke 1000km er 1,6 liter olie doorheen te jagen.. Dan kun je elke tankbeurt er bijna een fles olie bij kieperen..
 

h.r.

Actief lid
Het heeft even geduurd maar mijn auto is weer in orde. Na een olie verbruik van 1.5 liter op de 1000 km besloten om het blok te laten reviseren. Van de importeur van skoda kreeg ik niets vergoed dus zelf op zoek gegaan. Samen met een vriend (die monteur is) het blok gedemonteerd. Het blok is naar een revisie bedrijf gegaan. Deze heeft nieuwe zuigerveren, krukaslagers geplaatst, cilinderwanden gehoond. Heeft ook de hele kop gedaan. Nieuwe kleprubbers, Kleppen schoon gestraald en in de zittingen geschuurd, kop gevlakt, nieuwe kettingspanner. Met monteren ook maar een nieuwe koppeling met drukgroep en lager erin gezet. Nu loopt de motor op inloopolie en 1000km mee gereden. Deze moet een tijdje blijven zitten en dan kan de gewone olie erop. Ben benieuwd.
 

andrehj

Forumguru
Het heeft even geduurd maar mijn auto is weer in orde. Na een olie verbruik van 1.5 liter op de 1000 km besloten om het blok te laten reviseren. Van de importeur van skoda kreeg ik niets vergoed dus zelf op zoek gegaan. Samen met een vriend (die monteur is) het blok gedemonteerd. Het blok is naar een revisie bedrijf gegaan. Deze heeft nieuwe zuigerveren, krukaslagers geplaatst, cilinderwanden gehoond. Heeft ook de hele kop gedaan. Nieuwe kleprubbers, Kleppen schoon gestraald en in de zittingen geschuurd, kop gevlakt, nieuwe kettingspanner. Met monteren ook maar een nieuwe koppeling met drukgroep en lager erin gezet. Nu loopt de motor op inloopolie en 1000km mee gereden. Deze moet een tijdje blijven zitten en dan kan de gewone olie erop. Ben benieuwd.
Goed bezig! Heb je misschien een fotoverslag (die heb je wel gemaakt, toch?) willen posten?
 

h.r.

Actief lid
De gereviseerde motor heeft nu 1300km gelopen op inloopolie en heeft pas een halve liter olie verbruikt. Terwijl ze me gezegd hebben dat de motor tijdens het inlopen nog olie verbruikt. Voor de revisie was ik nu ongeveer een litertje of 2 kwijt geweest. Binnenkort ff wat foto's erop zetten. Wie weet of ik er ook filmpjes op kan zetten.
 
Bovenaan Onderaan