Superb l in de spotlights...

Kunstje

Nieuw lid
Toch een kleine kant tekening. Er brand al enkele dagen een lampje op het dashboard. Het ziet er uit als een motorblok en is oranje van kleur. De garage waar we de auto hebben gekocht leest de Superb elke keer uit maar kan niet echt de oorzaak vinden.Wel al een slangetje vervangen waar een klein scheurtje in zat . Maar ook dit hielp niet binnen 5 km floep , lampje weer aan .Maandag wordt de luchtmassa meter vervangen en dan hoop ik dat het over is .Heeft iemand hier ervaring mee ? Het gaat om een 1.8turbo blok met 135000 km op de teller .Verneem graag ervaringen en reacties .Mark
 

IBV

Senior Member
In het instructieboekje staat niets anders dan dat er een storing is in het uitlaatgascontrolesysteem.

Bij mijn eerdere Kia Carnivals (diesels) stond dat symbool voor de waterafscheider. Heb het in die zeven jaar tijd een paar keer meegemaakt dat die gingen branden, maar blijkbaar verdampte het teveel aan water tijdens de rit zo snel dat het lampje verder uitbleef.
Het symbool lijkt bij de Superb echter een heel andere betekenis te hebben.
 

Kunstje

Nieuw lid
IBV klopt , maar dat is erg ruim naar mijn idee !!!Maandag vervolg na een nieuwe luchtmassa meter .Gr. Mark
 
Bovenaan Onderaan