SuperbIV
Senior Member
Dat de test van Mercedes komt heb ik gezien, maar is eigenlijk irrelevant. Een wetenschappelijke studie is significant onderbouwd en wie hem uitvoert maakt niet uit. Dit in tegenstelling tot een 'studie' waarbij, mogelijk bepalende variabelen (zoals chauffeur), niet constant gehouden worden zoals de Moose test.
Ik zeg niet dat er geen probleem met de ophanging is hoor, want ik heb geen tegenbewijs. Maar ik vind deze test ook geen betrouwbaar bewijs vanwege eerder benoemde zaken.
Ik zou wel benieuwd zijn welke impact een andere DCC instelling heeft. Je ziet regelmatig filmpjes van Teknikens Värld waarin ze wel gegevens van het onderstel of ESP instellingen benoemen en ook verschillen testen. Ik zou het juist in dit geval erg interessant vinden om te weten wat de effecten volgens hen zijn, want dan kan Jan Modaal daar misschien nog iets van leren. Of misschien kan VAG er zelfs nog wat mee in de standaard als zij waarde zouden hechten aan de test.
Ik zeg niet dat er geen probleem met de ophanging is hoor, want ik heb geen tegenbewijs. Maar ik vind deze test ook geen betrouwbaar bewijs vanwege eerder benoemde zaken.
Ik zou wel benieuwd zijn welke impact een andere DCC instelling heeft. Je ziet regelmatig filmpjes van Teknikens Värld waarin ze wel gegevens van het onderstel of ESP instellingen benoemen en ook verschillen testen. Ik zou het juist in dit geval erg interessant vinden om te weten wat de effecten volgens hen zijn, want dan kan Jan Modaal daar misschien nog iets van leren. Of misschien kan VAG er zelfs nog wat mee in de standaard als zij waarde zouden hechten aan de test.