SuperB IV Moose test

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperbIV

Senior Member
Dat de test van Mercedes komt heb ik gezien, maar is eigenlijk irrelevant. Een wetenschappelijke studie is significant onderbouwd en wie hem uitvoert maakt niet uit. Dit in tegenstelling tot een 'studie' waarbij, mogelijk bepalende variabelen (zoals chauffeur), niet constant gehouden worden zoals de Moose test.

Ik zeg niet dat er geen probleem met de ophanging is hoor, want ik heb geen tegenbewijs. Maar ik vind deze test ook geen betrouwbaar bewijs vanwege eerder benoemde zaken.

Ik zou wel benieuwd zijn welke impact een andere DCC instelling heeft. Je ziet regelmatig filmpjes van Teknikens Värld waarin ze wel gegevens van het onderstel of ESP instellingen benoemen en ook verschillen testen. Ik zou het juist in dit geval erg interessant vinden om te weten wat de effecten volgens hen zijn, want dan kan Jan Modaal daar misschien nog iets van leren. Of misschien kan VAG er zelfs nog wat mee in de standaard als zij waarde zouden hechten aan de test.
 

EdK

Forumguru
Klopt @JeSko dat is één groot probleem dat je al aanschaft bij de aankoop !
En doordat je ervoor betaald hebt ben je ermee accoord gegaan en heb je niets te klagen....:pieker::wavecry:
 

Cordoba

Forumguru
Ik hoor het al jij rijd natuurlijk een superbIV....:lezen::pardon:
Maar in ieder geval de Peugeot is veeeel beter!:maakmegek:

Maakt weer duidelijk dat zelfs de slechtste auto tegenwoordig nog sterke punten heeft.:D Of waar ik vroeger Volvo-rijders nog wel eens mee pestte als ze het over de sterke constructie van hun Volvo's hebben: als zo'n Volvo tegen een blok beton aanrijdt, wordt de bestuurder begraven, en met ene likje verf om de krassen weg te werken wordt die Volvo weer verkocht.
 

SuperbIV

Senior Member
Ik ga eens op zoek naar een plek om deze test na te bouwen volgens de specs. Ik weet vrijwel zeker dat ik m binnen de lijntjes hou tot ten minste 74 km/h. Weet iemand toevallig een geschikte plek io Breda en iemand die wil helpen met filmen?
 

SuperbIV

Senior Member
Daarna door naar de bandenboer?
Goed punt.. misschien beter doen tegen de tijd dat de bandjes wat meer versleten zijn

Hoewel ik het vermoeden heb ongeveer dezelfde route te gaan hebben als de Peugeot en merc uit het filmpje, dus veel zal het niet slijten.
 
Laatst bewerkt:

SuperbIV

Senior Member
Dat zou ik zo hard niet durven zeggen, maar is wel een hypothese die ik eens zou willen onderzoeken. En ik zou hem wel testen met mijn meest gebruikte instellingen (met name denk ik dat DCC op sport veel invloed heeft), dat hebben zij immers ook gedaan.
 
Laatst bewerkt:

Derooke

Forumguru
Als je het filmpje bekijkt zal je zien dat ze uiteindelijk vergelijken met 2 andere wagens .

Wat je ook ziet als je het filmpje in slo mo afspeelt,(0.25)

Is dat hij(bestuurder) bij de sup na de eerste draai gedaan te hebben niet tegenstuurt of toch zeker niet evenveel als met de andere 2 wagens om de slalom af te maken . De wielen zijn zelf nog niet in het center als de wagen(sub) het beeld verlaat.
Dat zegt ook iets.

Wat ze ook niet vermelden zijn de banden.
Ze zeggen standaard banden die voorzien zijn bij de wagen .
Zoals je weet is het ook zo dat sportbanden (lees: niet eco) veel beter zullen presteren dan ecobanden die harder zijn enz)

En als klap op de vuurpijl , is het zo belangrijk dat die test gehaald word ?(het gaat over 2km/h vooraleer die goed zou zijn)
De kansen dat jij of ik aan die snelheid zal zo hard moeten uitwijken is heel klein en het belangrijkste is dan dat je het uitwijken wel haalt(lees voetganger of fiets ontwijken) wat erna gebeurt is bijzaak (lees: omnium)
 
:banghead:Moet wel lachen om de reacties hier, vooral van de Superb (IV) rijders. Er wordt van alles geroepen om de test in twijfel te trekken.....
-ja, er moest eens een passagier inzitten....nou, dan wordt je op je wenken bediend want als ik inzoom op de thumbnail van het eerste filmpje dan zit er wel degelijk een lange vent met een forse neus en een knalrode jas op de passagiersstoel cq hij hangt aan de handgreep. Die zelfde gast zit / hangt ook in alle andere auto's dus hij zal onderhand wel kotsmisselijk zijn....:deuk:
-zullen wel eco banden zijn...de Superb in het filmpje heeft zo te zien flinke velgen, misschien wel 18 Inch....daar zal de Zweedse versie van PON vast wel mooie Linglong of Landsail bandjes bij gezocht hebben:banghead::D

Kom op zeg, is het nou zo moeilijk toe te geven dat het onderstel van een Superb nou niet het meest verfijnde onderdeel daarvan is ? In het algemeen een prima auto hoor maar de wegligging is gewoon niet zijn sterkste punt.
 

Chrisjemol

Forumguru
Idd maakt ook niet uit. Ik heb de superb gekozen omdat ik vag mooi vind en er een zee van ruimte binnen is. Niet perse vanwege zijn rij eigenschappen (rijdt overigens prima)
 

SuperbIV

Senior Member
:banghead:Moet wel lachen om de reacties hier, vooral van de Superb (IV) rijders. Er wordt van alles geroepen om de test in twijfel te trekken.....
.....
Kom op zeg, is het nou zo moeilijk toe te geven dat het onderstel van een Superb nou niet het meest verfijnde onderdeel daarvan is ? In het algemeen een prima auto hoor maar de wegligging is gewoon niet zijn sterkste punt.
Ben het met je eens, maar ik heb bewust DCC gekozen en zou graag eens zien dat ze een test doen met DCC in verschillende settings zodat men ook lering kan trekken uit de tests.

Ik had hiervoor een Passat diesel met sportonderstel waarvan mensen zich altijd verbaasde hoe strak hij op de weg lag. Ik heb nu nog weinig mensen in de auto gehad door corona, maar heb zelf het gevoel dat de Superb met DCC op sport nog beter presteert. Het zal inderdaad natuurlijk nooit een Audi A1 worden oid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan