Dit is de reden dat ik DCC altijd op sport heb staan. De dempers lijken standaard te zacht in de afstelling voor het gewicht. Ik heb me, toen ik de wagen net had, al eens vergist met een uitvoeg actie waar een hobbel in de snelweg zat. Kon de achterkant nog houden maar het voelde niet ok. Sindsdien rijd ik altijd op individual stand met DCC op sport. Wanneer ik daarmee dezelfde actie doe is er geen centje pijn (ook getest).
Ik heb wel veel twijfels over de test btw. De pionnen staan bij iedere wagen op dezelfde positie terwijl in de specs van de moose test wordt vermeld dat er rekening gehouden moet worden met de breedte van een wagen. Ook zijn overige variabelen niet constant, zoals inchmaat, banden type, temperatuur, chauffeur, etc, etc. Daarnaast vermelden ze niet of recuperatie aan staat. Dit kan echter wel een zwaar effect hebben op het automatisch afremmen en dat is niet bevorderlijk voor de stabiliteit bij een dergelijke actie. Deze test moet volgens de specs namelijk uitgevoerd worden met gas los vanaf de eerste pion zonder rem, dat is bij een iV echter geen vast gegeven. Maw. met al deze variabelen en onzekerheden is dit is geen wetenschappelijke test te noemen en zou men hier dus geen conclusies aan moeten verbinden.