@JMS dat is moeilijk in te schatten
Ik kijk overigens ook niet naar wat de auto aan bereik inschat, ik houd de daadwerkelijke gereden kilometers in de gaten. Het lastige is dat je dan eigenlijk 2x hetzelfde stuk zou moeten rijden, onder dezelfde condities als je het echt goed wil vergelijken.
Als ik echt veel bereik uit de accu wil halen is het een kwestie van bijzonder goed anticiperen, geen verwarming aan en de snelheid laag houden. Maar dan wordt het echt een sport om zoveel mogelijk uit de accu te persen.
Overigens is in de We Connect app van VW de laadstatus aangepast van km's bereik naar percentage hoe vol de accu is. Denk dat er (te) veel vragen over zijn geweest (net als hier).
@hapevv Bij mij is dat het verschil tussen met en zonder verwarming de auto parkeren. Zonder zegt ie 51 km (ik heb een 9,9 kWh accu in mijn GTE ipv 13) en als ik hem met verwarming aan weg gezet heb zegt ie 38 km bereik.
In de praktijk kom ik in de winter zonder verwarming tot een km of 32 als ik mijn best doe, met verwarming is is het feest na 20 km wel voorbij denk ik. Wat ik doe voordat ik naar mijn werk ga is de auto voorverwarmen, dan gaan rijden met de stoelverwarming aan, verwarming uit. Als de ramen beginnen te beslaan gaat de verwarming weer aan, tot deze schoon zijn, dan weer uit. Op die manier kom ik tot zo'n 30 km op de accu in de winter.