Superb III Hatchback Style Businessline van Tuulster (Eibach verlaagd)

3deskoda?

Senior Member
Dus ... Kortingscodes opvragen, lampjes bestellen, uitzoeken hoe lampen te vervangen en go ... O ja, misschien eerst even wachten op de wagen ...
 

Tuulster

Forumguru
Het Kloppende Hart!

Mijn Superb III is voorzien van een 1.6TDI motor met 120Pk.


upload_2015-9-6_12-19-24.png

Dit is geen overbemeten motor maar inmiddels kan ik zeggen dat hij voor mij prima voldoet. Uiteraard is dit gevoel ook afhankelijk van je persoonlijke voorkeur maar als je geen strepentrekker bent en gewoon zeer comfortabel op de Nederlandse wegen wil rondrijden is het een heerlijke motor en kom je prima mee.
Zelf kom ik uit een Superb II Greenline 1.6TDI met 105 pk en t.o.v. deze auto zijn er een paar dingen die mij motorisch opvallen:
  • 6 bak in plaats van 5
  • Veel stiller, binnen en buiten de auto
  • Hangt beter aan het gas, alhoewel je nog steeds wel even een gang terug moet als je echt de vaart er in wil zetten
  • Mooie rustige brom, in de cockpit bijna niet te herkennen als diesel
  • Starten met de startknop doet je helemaal vergeten dat het een diesel is, waar is het gloeispiraal lampje?!
  • Sneller (al is dit een relatief begrip.....)
  • Wat gaat die motorkap ongelofelijk cool open!!!!
Al met al ben ik enorm tevreden met de stap vooruit ten opzichten van de Superb II en is het een ultra comfortabele snelwegcruiser!! :thumbsup::D

motor 3.jpg


motor 1.jpg



motor 2.jpg
 
Laatst bewerkt:

RoyV1982

Forumguru
Een foto van de LED knipperlichten aan de achterzijde is natuurlijk lastig maar kan je op een manier (filmpje) laten zien hoe het er uit ziet met de LED?
 

Tuulster

Forumguru
Modificatie 2; LED knipperlichten achter !!! :D

Vreemd genoeg wordt de Superb III afgeleverd met LED knipperlichten voor en Halogeen knipperlichten achter....:nono:
In onderstaand filmpje is van 4:25 tot 4:50 te zien hoe dit er origineel uit ziet


Deze Halogeenlampjes heb ik vervangen voor LED knipperlichten! :jaja:
https://www.xenonlamp.nl/30w-canbus-led-knipperlicht (Type: BAU15S in het oranje)

Zie hier het resultaat :yeehaa:

 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan