Superb III 2.0 TSI 220PK Style HB Black Magic Metallic van Paultie

Bart81

Forumguru
Ik zie het niet zo goed op de foto, maar kun je zo nog wel deftig aan de stekker? Lijkt op het eerste zicht niet zo...
 

paultie

Forumguru
@Jarno81 voor het materiaal inclusief verzenden 355 EUR. Tijd denk ik uur voor kabels en 3 uur zeker voor het er onder zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Level42

Forumguru
....en meteen ook maar de LED vóór mistlampen besteld.....lang getwijfeld tussen blauw-halogeen en LED vooral vanwege het langzaam aan en uit gaan maar toch maar voor LED gekozen.

Jouw lijstje was echt super handig hierbij Paultie, nogmaals dank voor de goeie tips. Het frappante is dat ik alles wat ik via Aliexpress heb besteld al lang en breed binnen heb (en alles gewoon in de brievenbus, dus niets op hoeven halen) maar dat ik het enige wat ik via eBay heb besteld nog niet heb.....de deurlichtjes met logo projectie.....

Afgezien van die mistlampen en die twee deurlampjes is nu alles LED in mijn S3 en man wat geeft dat een mooi gezicht als je 's avonds aan komt lopen en hem open klikt :)

Nu ik de smaak te pakken heb wil ik ook achter de voetenruimte verlichten. Er is een kant en klare set verkrijgbaar in Polen maar die vind ik (verwend door Ali) nogal aan de prijs:

http://www.carsystems.pl/skoda-supe...t-rear-plug-play-wiring-5g0947409,id2285.html

Is wel mooi plug en play.....op Ali wel vergelijkbare setjes maar niet met de juiste stekkertjes....

Heb bij deze verkoper nagevraagd en met dit setje zet je feitelijk de achter LEDjes parallel over de voor LEDjes.

Dat valt natuurlijk ook zelf te hacken....bedrading aftappen en naar achteren voeren...
 

Level42

Forumguru
Hoe is het trouwens met het ardino projectje ? Zat net nog even naar je video's te kijken en daar zie ik het ledje "lopen" van de ene kant naar de andere maar volgens mij zijn de (Audi) richtingaanwzijzers zo gemaakt dat de LEDs aanblijven totdat de laatste LED "bereikt" is, pas dan gaan ze weer uit en herhaald de "vul" cyclus zich.
Kwestie van programmeren maar ik denk dat dit duidelijker en misschien wel verplicht is ?

Dat "vollopen" gaat trouwens ook behoorlijk snel....wellicht is hier ook nog regelgeving over ?

 

paultie

Forumguru
In essentie hou je de normale verlichting. Maar dat vullen is te programmeren. Als ik ff tijd heb zal ik dat eens proberen te maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

paultie

Forumguru
Zo..... samen met @Antera lane assist werkend gekregen!!!
Met een beetje hulp van het briskoda forum.

Moet zeggen echt een leuke nieuwe feature!!!

Gegadigden met alleen verkeersborden herkenning en daarmee de camera kunnen zich bij @Antera melden :D

Nu alleen nog de smart light assist werkend krijgen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Level42

Forumguru
Nog eentje dan. Omdat de zon schijnt. :D

Bekijk bijlage 49070

Blijft mooi....maar vind het net ff te duur om in een LB te steken....

Even vloeken in de kerk........is het heel slecht als ik deze zou bestellen ?

Komt niet in de buurt van echt natuurlijk maar ik erger me aan de nogal "kale" look hoe het nu is....

 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    66,7 KB · Weergaven: 106

Bart81

Forumguru
UPDATE:
Vandaag de type aanduiding verwijderd. Bedankt voor alle tips was echt easy peasy.
Ik heb ipv wasbenzine (had ik niet meer staan) schoonmaakazijn gebruikt.
Werkt iets minder snel maar uiteindelijk haal je de lijmresten er ook mee weg.
Daarna even de turtle wax eroverheen (had ik nog staan) en de kont glimt weer. (ondanks de regen)
Bekijk bijlage 47032
De foam nog op de auto

Bekijk bijlage 47033

De chrome letters met visdraad :D

Bekijk bijlage 47034

Het eind resultaat.

Update2: Vanmiddag nog een andere update dan wordt het klasse 3 alarm ingebouwd.
Hoop dat ik zonder piepjes de garage verlaat... Was schijnbaar niet heel veel aan te passen aangezien er een aantal SCM voorschriften zijn.
Maar ik hoop toch zeker dat er geen piepjes noodzakelijk zijn bij het ontgrendelen / vergrendelen.
Is het verwijderen goed gegaan? Zou het ook willen doen maar heb er beetje bang van...
 

paultie

Forumguru
Is het verwijderen goed gegaan? Zou het ook willen doen maar heb er beetje bang van...

Helemaal goed gegaan. Visdraadje door het foam halen met de vingers overtollige foam weghalen. Heb zoals gezegd wat azijn gebruikt om het erna weg te halen. Daarna met
Turtle wax gepoetst. Je ziet er niets meer van.

Gewoon doen.
 

Bart81

Forumguru
Helemaal goed gegaan. Visdraadje door het foam halen met de vingers overtollige foam weghalen. Heb zoals gezegd wat azijn gebruikt om het erna weg te halen. Daarna met
Turtle wax gepoetst. Je ziet er niets meer van.

Gewoon doen.
Is ondertussen gebeurt.... Kun je zien in topic
 

paultie

Forumguru
Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn eigen forum post een update heb gegeven.
inmiddels bijna aan de 50K km en vooralsnog zeer tevreden over de superb.

Enige puntje wat mij stoorde was dat de Adaptive Cruise Control niet functioneerde wanneer ik mijn caravan achter de auto had zitten. Paar maanden geleden wederom met Mark (@Antera) wat aandacht aan besteed en onze eigenlijk conclusie was dat toch echt de module stuk moest zijn die de trailer aanstuurde. Als ik lang op de rem trapte schoot de ACC uit. ermodelijk en poer regulator in de module die een piek / storing bracht op de canus. En bij het minste of geringste schakelt dan ACC uit. Wat ook opviel is dat toen de elektrische achterklep ook niet goed functioneerde. Half open bleef staan of niet goed open ging.
Vorige week via rameder netjes een nieuw module ontvangen die er ook wel heel anders uitzag dan de vorige. En dat ondanks dat ik de trekhaak een jaar geleden bij hun had besteld. Uiteraard stond er nog steeds een ticket bij hun open maar toch netjes afgehandeld. Ze wilde zelfs remote een sessie met VCDS overnemen om de codering te bekijken. :thumbsup:

Nu een weekendje weg de trailer aangekoppeld en zonder verandering in de codering werkte eindelijk mijn ACC. Dat in combinatie met de aangeschakelde lane assist echt een top combinatie om met een caravan te rijden. Erg ontspannen rijden. Door het vervangen van die module werkte ook de elektrische achterklep ook weer normaal.

Tijdens afgelopen zomer vakantie ook nog trailer stability control in de auto aan een noodzakelijke test moeten onderwerpen. Ik haalde twee vrachtwagens in tussen de vrachtwagens ins zuigt de caravan naar de vrachtwagen. Normaal vang je dit wel op. Echter op de baan rechts naast mij kwam een mercedes bus met een noodgang langszij die uiteindelijk mijn 6 meter caravan (1600 kg) aan het slingeren maakt.
Even gas los, kort de rem even aangeraakt en toen schoot ESC aan en voelde ik dat de auto aan het remmen sloeg en de caravan netjes achter de auto trok. Hartslag van de vrouw schoot kort omhoog en ik was blij dat, ondanks dat toen ACC niet werkte, de rest van de systemen goed functioneerde.

Nu las ik in de post van @Middag dat hij trailer assist werkende heeft gekregen. Dus zie ik weer een nieuw project voor de superb aankomen. :D:D:D

Uiteraard keep you posted....
 
Bovenaan Onderaan