Superb III 2.0 TSI 220PK Style HB Black Magic Metallic van Paultie

paultie

Forumguru
Zie topic hier

Ben op zoek naar een werkplaatshandleiding voor het verwijderen van de linker kofferbak bekleding.

Alvast bedankt!
 

paultie

Forumguru
@Dutchie over welk dorp hebben we het dan?

Edit: hetzelfde dorp als ik woon dus.

Haha mijn eerste forum spot!
:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

paultie

Forumguru
@Antera was inderdaad al wat verborgen hangertjes en schroeven tegen gekomen. Loop nu vast op het deel wat tegen de bovenkant bij je hoedenplank vanaf zit en bij en punt waar de afdek plaat van de subwoofer de hoek om gaat (beetje vaag omschreven maar hoop dat jullie het snappen. :D)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Level42

Forumguru
Zeg @paultie hou eens op met al die leuke dingen te posten, je brengt me steeds op ideeën en dat kost dan weer een vermogen ......van wel 1 of 2 euro :maakmegek::maakmegek:

Maar je moet er wel een gewoonte van maken om meteen een linkje te plakken hoor.....of wil je "exclusief" blijven :D

FF "ge-aliexpressed" en veel verschillende uitvoeringen gevonden. Dat TSI is waarschijnlijk een toeval ? Als ik er op zoek vind ik ze niet en heb er wel een set mee gevonden maar die hebben ook een "lelijk" fabrieksmerkje er op staan (van de plastic fabriek in China bedoel ik).

Ik zou TDI nodig hebben maar heel erg boeiend vind ik dat niet....

Heb er ook verschillende in RVS gevonden met een Skoda logo maar in China lopen ze nog een beetje achter of ze willen eerst de voorraden met het oude logo verkopen want heb er nog geen een gevonden met nieuw logo.

Dit is ook een mogelijkheid, in zilver in mijn geval...
http://nl.aliexpress.com/item/Volks..._7&btsid=967124a2-0976-4514-9be3-28653e19265f
 

Level42

Forumguru
Mmmmm, detail foto's van die "zilverkleurige" versie bekeken en het is een slecht passend stickertje over een zwarte cover, niet mooi...
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    158,1 KB · Weergaven: 70

Octavia32

Forumguru
Maar wat is nou eigenlijk de functie van die dingen.

Of is het puur optisch verbetering

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
 

Tuulster

Forumguru
STRAKKE afwerking van lelijke bouten! ;)

Optisch dus, alhoewel de producent graag wil verkopen dat het oxidatie tegen gaat.......:jaja:
 

paultie

Forumguru
Pendalen
Weer zo blij als een kind. Gisteren na wat vertraging een pakketje uit China met daar de voetpendalen. In tegensteling tot die van @Tuulster zagen deze er goed en recht uit.
Erop zetten was een fluitje van een cent. De voetsteun eerst vanaf rechts los getrokken. Dan voorzichtig het linker paneel loswippen zodat je de oude kunt verwijderen.
Dan de nieuw voetsteun even onder het paneel steken en van rechts naar links de nieuwe voetsteun horizontaal bewegen totdat hij op zijn plekkie zit.

De overige pendalen wijst zich vanzelf.

Hierbij het resultaat.

IMG_0733.JPG
P.S. ik mag wel weer eens stofzuigen

Trekhaak inbouwen
Voor het inbouwen van een trekhaak adviseer ik in ieder geval een krik te gebruiken. zeker als je 19" wielen hebt en geen zin hebt om ze eraf te halen.
Heb de verticaal afneembare trekhaak set besteld via rameder van BOSOL met kabelboom met trekhaak voorbereiding. Je moet deze kabelboom nog wel even aanpassen als je constante stroom wilt voor een koelkast. Deze zit namelijk op een aparte aansluiting. Hiervan heb ik de aarde draad op het aarde punt aangesloten en de constante draad op deze kabelboom in het zwart paarse/roze blok gestoken op de vrije positie 5 (hoop dat ik het goed onthouden hebt) dit is een brede steek verbinding.

Dit na het doorgemeten te hebben.

Om bij de kabel te komen moet eerst de linker binnen bekleding losgehaald worden.
Paar tips:
- De twee haakjes links moeten los en zitten met een plastic vergrendelinkje vast.
- Achter de haak en opener van de achterbank zitten ook twee schroeven.
- haal voordat je verder gaat met trekken de spanning van de lampjes los.
- haal nooit de accu polen los. dit veroorzaakt een storing op de ACC die alleen bij de dealer of bij iemand met vcds weggehald kan worden door de errors op te schonen.

Ben ook achter het enige nadeel gekomen van een 2.0 TSI en dat is de dubbele demper :sterretjes:Waarom dat is zal ik je zo uitleggen. :D



Schermafbeelding 2016-04-15 om 16.36.46.png

Had deze van @Antera gekregen nav mijn andere projectje (thanks nog) alleen is mijn vermoeden dat deze van het 2015 bouwjaar is. (of ik heb verkeerd gekeken) omdat bij punt 6 in de beschijving niet staat dat daar een boutje zit. :jaja: meer daarover zometeen.

Allereerst bouw je beide achterlichten uit en maak je deze stekkers los.

Dan de schroeven bij 5,7,8 en 9.
De schroeven bij 5 en 7 kom je het makkelijkst bij als je die kant even opkrikt dan krijg je wat meer ruimte.

Deze ruimte heb je ook nodig om de schroef bij 6 los te maken en dat is een hele vervelende.
IMG_4273.JPG


Als je deze aan beide kanten los hebt kun je de bumper daar los trekken (a)
Dan bij b de klemmetjes losmaken.
en de gehele bumper met zijn 2 en in de richting van c trekken.
De stekkers loshalen en klaar is kees. (althans de bumper is er dan af :D )

IMG_4275.JPG IMG_4276.JPG

Daarna de grote zwarte balk verwijderen daar aan weerzijde de drie torx schroeven los te maken. Na het verwijderen mogen deze schroeven weer terug.
Dan blijven er twee kokerbalken over waar met deze trekhaak twee metalen platen ingemaakt moeten worden. De gaten hiervoor zitten er wel maar zijn alleen zichtbaar vanaf de binnenkant. Aan de buitenkant zit tektiel en moet even doorgeprikt worden.

Nu komt het. Om erbij te kunnen moet het hitteschild losgedraaid worden en de dragers van de uitlaatrubbers losgeschroeft. Hierdoor zakt het uitlaat systeem (heb deze opgevangen) iets waardoor je het hitteschild kunt laten zakken en je met een verlengde dopsleutel het boutje net goed aan kune draaien. Aangezien ik rechts ook een dempe heeft zitten die net een rot vorm heeft kom je er daar eigenlijk niet goed bij en kan het zijn dat je met een steeksleutel aan de gan moet. Ik heb op een gegeven moment de demper wat weg moeten duwen naar beneden om er net aan bij te kunnen en de bouten vast te kunnen draaien.

Draai nog niet alles helemaal vast doe dat pas als je de dwarsbalk monteert.

IMG_4277.JPG

Work in progress.

IMG_4278.JPG
P.S. wie weet wat de paars witte dingen doen zijn dat radar sensoren?

Dus mensen met een TDI en een 1.8TSI of lager hebben een makkie. :laugh:

Dan volgens de handleiding de bumper even inzagen en dan alles weer terugbouwen.

Hier het resultaat er is slechts een klein deel zichtbaar als de trekhaak er af ligt.

IMG_4280.JPG

Gisteren bij @Antera langs geweest om de trekhaak in te leren. Hebben nog zijn eigen handleiding voor het programmeren van een trekhaak wat gefinetuned ;););)

Hopelijk van het weekend even tijd om een wagen achter de auto te hangen en kijken of ik alles goed heb aangesloten.
 
Bovenaan Onderaan