Superb II Stationwagen / Combi

MarcoO2

Forumguru
Ik kwam onderstaand bericht tegen, en moest toen weer aan de discussie in dit topic denken. IN de comments komt iemand met hetzelfe idee als wij hadden: laat de ministers lekker in een S2 Greenline rijden...

Meer dan de helft van onze ministers rijdt Audi

Gepost op Thursday, 24 December 2009 om 13:39 door Dennis in Audi | 44

Indertijd geen dienstauto voor vermogend zakenman en toenmalig LPF-minister Herman Heinsbroek. Hij liet zich altijd in stijl het binnenhof oprijden in zijn eigen Bentley Arnage Red Label. Voor de gemiddelde mininister met een salaris onder de balkenendenorm is dat net een paar bruggetjes te ver. Een Bentley als dienstauto is een beetje lastig uit te leggen aan de belastingbetaler. Maar ministers rijden wel graag premium en dan liefst Audi.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat stelde op verzoek van het Financiële Dagblad een overzichtje beschikbaar met de dienstauto-voorkeuren van onze ministers. Meer dan de helft, 9 van de 16, rijdt Audi. Onder de Audi rijders wint de A8 het nipt van A6. De zeven minister die geen Audi rijden, rijden in een Lexus 450 (Bos en Rouvoet), een Mercedes E200 (Cramer en Van der Laan), een Volvo S80 (Klink), een Citroën C6 (Verhagen) en tot slot een bepantserde BMW 7-serie voor minister-president Balkenende.

De zwaar bepantserde 760li van Balkie mag hoogstwaarschijnlijk door voor de award van meest vervuilende dienstauto, maar het zou ook de F-label Audi A6 diesel van minister Verburg (Landbouw) kunnen zijn. Minister Cramer van milieuzaken in rijdt in een schone A-label Mercedes E200 op aardgas.

Het overgrote deel van de ministersauto’s zijn staatseigendom en slechts een kwart wordt geleaset. Bij elkaar opgeteld zetten de ministers jaarlijks bijna een miljoen kilometer op de teller van hun dienstauto, gemiddeld 60.605 per minister. Maria van der Hoeven (economische zaken) is met 103.000 kilometer per jaar de grootste kilometervreter. Zij is woonachtig in Zuid-Limburg en bezoekt daarnaast heel veel bedrijven door heel Nederland. (via: fd.nl)

bron: autoblog
 

Wasmachineman

Forumguru
Zal wel niet gebeuren hier in NL.
In het thuisland van Skoda zal het doodnormaal zijn maar hier ?
# 250 geeft het antwoord van minbzk en dat zegt genoeg.
Kortzichtig zijn ze...:icon_smile_dead:
 

LenK

Forumguru
Wat een ratjetoe, lijkt wel een verlanglijstje.
Hoezo de een een auto die 2x zo duur is als de ander?
 

Wasmachineman

Forumguru
Mooie review ! Ik weet nu niet meer welke ik wil bestellen, sedan of combi ? Zowiezo moet het een Greenline worden anders gaat het feest niet door !
 

Skody

Actief lid
Mooie review ! Ik weet nu niet meer welke ik wil bestellen, sedan of combi ? Zowiezo moet het een Greenline worden anders gaat het feest niet door !

Dan zal je moeten gaan voor de sedan want de Greenline komt pas einde van het jaar is de verwachting in de Combi.
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb nu nog 40.000 km nodig ! Dus september / oktober 2010 zal ik aan de beurt zijn. Als ik een combi neem dan moet daar die electrische achterklep bij en dan zit ik alweer 2000 euro hoger dan een sedan. En ik wil ook nog leder interieur achteraf en een businessline !
Dus 30.000 voor de sedan, 500 businessline en 1500 voor leder achteraf. En metallic lak 750 maakt bijna 33.000 euro. En stoelverwarming vergeet ik.
20% bijtelling betekent 14 euro per maand voor de combi extra.
Maar ik vind de sedan ook al mooi en deze zal wat exclusiever blijven omdat iedereen voor de combi gaat, de ruimtevreter. En dat heb ik wat minder ruimte nodig, de sedan is al ruim genoeg. En met die combi wordt je overal weer voor gechartered om koelkasten te verhuizen etc !:mad:
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb nu nog 40.000 km nodig ! Dus september / oktober 2010 zal ik aan de beurt zijn. Als ik een combi neem dan moet daar die electrische achterklep bij en dan zit ik alweer 2000 euro hoger dan een sedan. En ik wil ook nog leder interieur achteraf en een businessline !
Dus 30.000 voor de sedan, 500 businessline en 1500 voor leder achteraf. En metallic lak 750 maakt bijna 33.000 euro. En stoelverwarming vergeet ik.
20% bijtelling betekent 14 euro per maand voor de combi extra.
Maar ik vind de sedan ook al mooi en deze zal wat exclusiever blijven omdat iedereen voor de combi gaat, de ruimtevreter. En dat heb ik wat minder ruimte nodig, de sedan is al ruim genoeg. En met die combi wordt je overal weer voor gechartered om koelkasten te verhuizen etc !:mad:

Ik weet nog wel een Sedan voor je. 30000km op de teller, ook een BE met alles erop en eraan :D
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik weet nog wel een Sedan voor je. 30000km op de teller, ook een BE met alles erop en eraan :D

Jij hebt een snelle TSI ! Ik kijk wel uit, doe mij maar een Greenline 1.6 TDI !
Ik heb al teveel post van het CJIB.....
Degene die jouw auto krijgt zal wel stijl achterover slaan van wat voor een auto jij had !
 

Skody

Actief lid
Ik heb nu nog 40.000 km nodig ! Dus september / oktober 2010 zal ik aan de beurt zijn. Als ik een combi neem dan moet daar die electrische achterklep bij en dan zit ik alweer 2000 euro hoger dan een sedan. En ik wil ook nog leder interieur achteraf en een businessline !
Dus 30.000 voor de sedan, 500 businessline en 1500 voor leder achteraf. En metallic lak 750 maakt bijna 33.000 euro. En stoelverwarming vergeet ik.
20% bijtelling betekent 14 euro per maand voor de combi extra.
Maar ik vind de sedan ook al mooi en deze zal wat exclusiever blijven omdat iedereen voor de combi gaat, de ruimtevreter. En dat heb ik wat minder ruimte nodig, de sedan is al ruim genoeg. En met die combi wordt je overal weer voor gechartered om koelkasten te verhuizen etc !:mad:

Gewoon dan een Elegance Business Line nemen. Zit stoelverwarming bij in plus nog een aantal interessante extra's. Heb voor mijzelf een berekening gemaakt voor de Combi Ambition Business Line en de Elegance Business Line. Als ik de Combi Ambition wilde gaan optuigen met die zaken die in de Elegance BL zitten (en dan had ik nog niet eens elektrische bestuurdersstoel e.d. meegerekend) dan kwam mijn leaseprijs ongeveer 40 euro per maand hoger uit dan bij de Elegance BL. Uiteraard betaal je wat minder fiscale bijtelling, maar uiteindelijk scheelde het mij per dag 0.25 cent wat ik meer voor de Elegance BL moest betalen (dus alles verrekend: eigen bijdrage / bijtelling). Voor dit kleine extra beetje, heb ik toch maar voor de Elegance BL gekozen. Maar goed, voor een ieder is de situatie natuurlijk weer anders. De één heeft wel eigen bijdrage aan de werkgever en de ander niet etc...
 

___JC___

Forumguru
Ehh ja... schaam schaam :1884:

Kreeg m gemaild van een vriend van me. Excuses, zit niet meer zoveel op internet tegenwoordig. Eerst druk op werk en nu vakantie.
;)
 

Michel

Forumguru
De heren van autoblog zijn niet dolenthousiast maar hij komt er best goed uit. Aan het eind nog even een toefje V6. Wat een geluid in dat ding zeg.

http://www.abhd.nl/video/skoda-superb-combi/

Wat een slap geleuter van die gast in dat filmpje, zeg. Dit commentaar is toch niet echt serieus te nemen....
O ja, laat hem eerst maar eens leren om niet voortdurend binnensmonds te praten. Dat gebrabbel is af en toe niet eens te verstaan.
 

LenK

Forumguru
De heren van autoblog zijn niet dolenthousiast maar hij komt er best goed uit. Aan het eind nog even een toefje V6. Wat een geluid in dat ding zeg.

http://www.abhd.nl/video/skoda-superb-combi/
Positief verhaal hoor. Presentator is wel wat cynisch maar zegt toch voortdurend dat het goed is.
En als je regelmatig in allerlei topspul rijdt dan ben je niet denk niet echt enthousiast meer te krijgen voor een huis-tuin-keuken voertuig.
 

Pendragon

Forumguru
Wat een slap geleuter van die gast in dat filmpje, zeg. Dit commentaar is toch niet echt serieus te nemen....
O ja, laat hem eerst maar eens leren om niet voortdurend binnensmonds te praten. Dat gebrabbel is af en toe niet eens te verstaan.

Inderdaad een slap geleuter. Die vent moet snel een andere baan gaan zoeken, die kan er echt helemaal niks van. En tussendoor ook nog even z'n mening spuwen over de sedan.
 

plaza

Forumguru
Positief verhaal hoor. Presentator is wel wat cynisch maar zegt toch voortdurend dat het goed is.
En als je regelmatig in allerlei topspul rijdt dan ben je niet denk niet echt enthousiast meer te krijgen voor een huis-tuin-keuken voertuig.

Lenk, ze hebben het wel over een SUPER(B) SKODA, niet over een
maz(zel)da:cheer::bye::xyxthumbs:
 

___JC___

Forumguru
Dit is een site die normaal dikke BMW's en Audi's test. Absoluut geen Skoda publiek dus. Dan vind ik ze best nog wel positief. Moet eerlijk zeggen dat ik met veel opmerkingen het wel eens ben. Behalve het feit dat de sedan lelijk zou zijn uiteraard!
;)
 

Skody

Actief lid
Toch hoor je vaak in testen dat het onderstel van de Superb Combi anders rijdt dan de sedan. De sedan komt uit de testen als een onderstel die te weinig wegfiltert en de combi zou juist een meer comfortonderstel hebben. Heb wel gelezen dat ze in de combi (en volgens mij nu ook in de sedan) zgb magicblocks achter hebben gemonteerd. Dit zijn soort rubber blokken die de onevenheden wegfiltert. Iemand die hier meer van weet?
 

Wasmachineman

Forumguru
Voor mij ook een sedan. Liever sportief dan comfort !
En de sedan is al ruim genoeg.
Een mooie zwarte Greenline 1.6 TDI met 17" Trifid velgen als opvolger van mijn huidige zwarte O2.
Ik wilde eerst wit maar ben toch overstag...:crazy:
 
Bovenaan Onderaan