Superb combi 1.6 greenline 105pk VS superb combi 2.0 DSG

TBiRD

Lid
Die is eigenlijk goed meegevallen. Maar die DSG ja, die steekt men ogen uit :laugh:
Aan iedereen met een automaat, die ik vraag wat zouden jullie nemen voor volgende wagen ... 1antwoord : terug automaat, ik moet nix anders meer hebbben.

Maar langs de andere kant denk ik dan, heb ik dit wel nodig. Vroeger deed ik makkelijk 30.000km op een jaar.
Ondertussen ben ik getrouwd, net gebouwd en dus samenwonend = minder km's dan voorheen.
Daarmee dacht ik de 1.6 te nemen, weinig verbruik, en het rijd niet slecht :laugh:

Morgen testen, ik ben benieuwd en zal het zeker laten weten

Als je de 1.6 neemt, pak je er nog een leuke optie bij zodat je kan denken: als ik nu de 2.0 genomen had, had ik dit leuks niet. Heb ook al dsg, s-tronic gereden. Het is wel leuk maar minder autorijden vind ik. Handbediening geeft je totale controle en zwijg me van die flippers he ;)
 

fiestaman

Forumguru
Het is ofwel de 1.6 elegance greenline of de 2.0 dsg elegance.
Bij 1 dealer staat de 1.6, bij een andere dealer een 2.0 dsg.

Veel keuze heb ik dus niet, de auto staat daar zo, te nemen of te laten :laugh:
Ik kan geen maanden meer wachten op een auto, aangezien mijne reeds verkocht is.

Morgen testen, en maandag hopelijk een beslissing van mijn kant ... als men twijfel weg is :laugh:
 

TBiRD

Lid
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten. Bedankt voor jullie begrip.

Je kan ook iets leuks after market pakken he. Extra donkere ruiten ofzo.
 
Schot voor de boeg maar ik denk dat het de 2.0 gaat worden.
Zeker in combinatie met de DSG een heeeeerlijke wagen.

Veel test- en bestelplezier :grin:
 

fiestaman

Forumguru
Net terug van de testrit. Mijn ervaring, de DSG rijd zalig.
Ik heb vandaag de 2.0 dsg en de 1.6 greenline getest(wat ik normaal niet meer ging doen maarja)

- 2.0 DSG
70km/u op een steenweg, toeren rond de 1400, en hij gaf aan dat ik in 6de zat. Lekker cruisen dus, zelf eens naar 5de geschakeld, was ook perfect.

- 1.6 greenline
70km/u op dezelfde steenweg, toeren ook rond de 1400, en toen zei hij van schakel maar naar 5de ... dit doe ik dan, begint dat ding te sputteren, dus je moet sowieso terug naar 4de.

De 2.0 reed ook wel zachter vond ik en men vrouw ook.

Nu zegt die verkoper, we hebben nog een gewone manuele 2.0 staan. jammer genoeg had ik de tijd niet meer, deze heb ik niet getest. Ook aangezien deze geen elegance versie was, en dit zou ik wel graag hebben :laugh:

Het verbruik zou ongeveer 0,5 tot 1liter extra bedragen.(iemand daar meer zicht op?) Ok, op een jaar en zeker na 10jaar heb je er meer ingestoken. Dat houdt me mss langs 1 kant wel tegen, aangezien het leven niet goeikoper zal worden. Maar toch wilt een mens de luxe ...:laugh:

Ik heb nog niets besteld, maar 99,9% zal het de 2.0 DSG worden.. nog een nachtje overslapen, met de vrouw nog is bekijken en wie weet ..wordt het toch de 1.6 :laugh:
 
@miez: :super:hihi en wat heb ik nu gewonnen??

Beste Fiëstaman:

Verbruik van mijn 2.0 DSG 4X4 103kw is 8 ltr op 100 km bij 33/33/33 snelweg/provinciale weg/stadsverkeer (1% koffie halen bij benzinepomp :grin:)gebruik, en ik ben een stevige doorrijder!!!
Zodra ik enkel snelweg doe met christelijke snelheden, wordt het heel rap 7 ltr op de 100 wat voor mij zeer acceptabel is.

Brandstofverbruik wordt door de zaak betaald, logischerwijs hou ik me daar dus niet zo mee bezig maar als je mijn rijstijl met uw kilometrage combineert zou je jaarlijks om en nabij € 350,--(1 ltr dsl a € 1.50) brandstof meer verbruiken.
Maar de 4X4 geeft ook een nog hoger standaard verbruik dan de 2.0 DSG 103 kw.
Ik ga niet zeggen wat u moet doen aangezien ik 1: niet in uw beurs kan kijken, 2: rij genot is subjectief, 3 ik niet precies goed kan opmaken wat uw prio's zijn aangaande aanschaf.
Wat ik bedoel is wat is voor u het belangrijkst; zo min mogelijk brandstofverbruik?? Jaarlijkse vaste kosten? Aanschafkosten? Luxepakket? rijconfort? enz enz.


Ik ben benieuwd:)
 

rickvandevelde

Senior Member
Bovendien zal er toch ook wel verschil zijn in aankoopprijs tussen een 1.6 tdi en een 2.0 tdi dsg met een gelijke km stand en uitrusting?
 
1.4 TSI

3de tegen 30 km
4de tegen 40 km
5de tegen 50 km
6de tegen 60 km
Dit zonder sputteren van de motor zou de 1.6 dan minder kracht hebben dan de 1.4 TSI ?
 

fiestaman

Forumguru
De knoop is doorgehakt , vandaag getekend voor een 2.0dsg superb combi elegance in magnetic brown.
Het verbruik zal mss meer zijn, maar de luxe en het gemak zullen dit wel compenseren.
 

andrehj

Forumguru
De toerenbandbreedte van een benzineauto is nou eenmaal veel groter dan die van een diesel. Mijn 1.8 TSI doet het goed van 1400 tot 6500 rpm. De 1.9 diesel in mijn vorige auto was slechts bruikbaar van 1600 tot 4000 rpm.
 

TBiRD

Lid
De knoop is doorgehakt , vandaag getekend voor een 2.0dsg superb combi elegance in magnetic brown.
Het verbruik zal mss meer zijn, maar de luxe en het gemak zullen dit wel compenseren.

Heb je dat magnetic brown al in het echt gezien? Ik vond het op papier ook mooi maar toen ik hem in het echt zag op een combi was ik toch teleurgesteld. Heb uiteindelijk een zwarte besteld.
 

fiestaman

Forumguru
Ik heb hem op een combi gezien, zowel als het donker was, als in de zon. Ik vond het niet mis, zeker in de zon niet. In den donker is het precies een zwarte. Tzal wel ok zijn :)
 

TBiRD

Lid
Ik heb hem op een combi gezien, zowel als het donker was, als in de zon. Ik vond het niet mis, zeker in de zon niet. In den donker is het precies een zwarte. Tzal wel ok zijn :)

Och zolang hij niet op de band staat kan je nog altijd veranderen ;) De twee grootste ontgoochelingen bij de superb zijn/waren voor mij: de bruine kleur die vorig jaar mooier was en de lelijke dagrijverlichting ( waar je via superskoda wel mooiere lampjes kan voor kopen)
 

fiestaman

Forumguru
Het lange wachten zal niet nodig zijn, normaal eind volgende week of begin de week erna is hij in men bezit.
Zoals gezegd, moest ik rap een wagen hebben, en bij een dealer een 1.6 en een 2.0 zien staan :worshippy:
 

Miez1

Forumguru
@fiestaman, gefeliciteerd met je keuze! Bij het wachten op je nieuwe bolide kan een week zomaar als een maand aanvoelen :)

@fokkesukke, om te beginnen felicitaties!:D :aangenaam:

Alles gute!

Miez
 
Bovenaan Onderaan