Superb 3 Superb 3 kleine vragen

Level42

Forumguru
Sinds enkele weken in het bezit van een S3 hatchback....
Een vraag die ik heb en nog niet heb kunnen ontdekken is hoe je kunt zien of je verlichting brandt (dus niet de leds maar de echte koplampen.... In mijn S2 ging echt het symbool van een lampje branden in het dashboard. De S3 heeft dat niet volgens mij...Ik laat mijn verlichting altijd op "AUTO" staan, maar wil soms weten of mijn lampen branden en dat niet via de weerspiegeling in mijn voorganger....:D
Ja dat vind ik ook een gemis. Heb wel ontdekt dat het aangegeven wordt middels de verlichting van de lichtschakelaar maar erg duidelijk is dat niet en het is ook nogal risicovol om zo ver omlaag te kijken....
 
Ja dat vind ik ook een gemis. Heb wel ontdekt dat het aangegeven wordt middels de verlichting van de lichtschakelaar maar erg duidelijk is dat niet en het is ook nogal risicovol om zo ver omlaag te kijken....
Dit is idd correct en heeft bij mij ook voor verwarring gezorgd.
 

Level42

Forumguru
Ja, daar kwam ik na een tijdje dus achter.....maar....die knop zit nou niet bepaald in je blikveld en heel duidelijk is het die verlichting van die knop sowieso al niet. Daarnaast.....wordt er in de tunnel geen dimlicht ingeschakeld dan ? Ik begrijp dat niet helemaal...welke lampen gaan er dan branden, je DRL brandt sowieso al....
 

Antera

Donateur
Je dimlicht word wel ingeschakeld na een paar seconde. De lichtsensor registreerd dat en in de auto stand gaat dan vanzelf je licht aan. De vertraging is bewust omdat anders bij kleine verschillen het licht elke keer aan en uit gaat.
 

RoyV1982

Forumguru
Sinds enkele weken in het bezit van een S3 hatchback....
Een vraag die ik heb en nog niet heb kunnen ontdekken is hoe je kunt zien of je verlichting brandt (dus niet de leds maar de echte koplampen.... In mijn S2 ging echt het symbool van een lampje branden in het dashboard. De S3 heeft dat niet volgens mij...Ik laat mijn verlichting altijd op "AUTO" staan, maar wil soms weten of mijn lampen branden en dat niet via de weerspiegeling in mijn voorganger....:D
Als het goed zie je dan een lampje branden in de bedieningsknop
 

Level42

Forumguru
Ja........daar waren we al een paar berichtjes terug achter gekomen :D

Maar ik vind het nog steeds super onduidelijk, want hetgeen wat groen gaat branden is de indicatie van je stadslichten, terwijl je dimlicht feitelijk aan gaat.

Heb er mee gexperimenteerd, en ook als je handmatig dimlicht kiest brandt alleen de stadslicht indicatie groen. Verwarrend.

En nogmaals, de knop zit laag linksonder in een hoekje....en zeker overdag is het verschil tussen het groene en witte licht maar heel matig te zien.
 

Level42

Forumguru
Wat me ook wel stoort: dat je toch flink wat menu-handelingen moet uitvoeren om de spraak van de navigatie in of uit te schakelen....en dan met een volume regelaar....waarom niet 1 klein icontje in het navigatiescherm die hem (pardon, haar) aan of uit zet ?
Ik ken Nederland behoorlijk goed en heb dus alleen behoeft aan gesproken instructies als ik vlak bij mijn reisdoel kom. Vind het irritant om de instructies op de rijkswegen al te horen.
 

hemi24

Forumguru
@Level42 : als je tijdens de navigatie de linker draaiknop drukt wordt de laatste melding van de navigatie herhaald; tijdens de uitspraak hiervan kun je het volume van de navigatie naar behoefte aanpassen (dus ook uit) met de volumeknop...
 

hemi24

Forumguru
uhm... Kwam er gister alleen achter dat als de navigatiemeldingen ge-mute zijn deze niet met voorgaande omschrijving weer luider kunnen worden gezet...
 
  • Leuk
Waarderingen: Feo

Level42

Forumguru
Ja ik ook....sterker nog, als je op de knop drukt gaat de Amundsen gewoon uit....dit is dus geen oplossing helaas...
 

RefleCs

Forumguru
Inderdaad vandaag ook even getest. Je moet de rechterknop indrukken en dan kan je met de linkerknop het volume naar de gewenste stand draaien.
 

RefleCs

Forumguru
Het is wel zo dat als je het volume uit draait het nog wel zo is dat je normale geluid gedeeltelijk gemute wordt zodra de dame in het dashboard wat wil zeggen. Iets wat niet gebeurd als je de gesproken begeleiding uitschakelt.

Het zou inderdaad wel erg handig zijn als je gewoon een mute knop in beeld kunt toveren en dat je daarop kunt drukken.
 

Level42

Forumguru
Ik heb een "work around" "ontdekt" die niet perfect is maar toch beter dan door de menu's klooien....

-Druk op de "spraak" knop links op je stuur.
-Zeg "navigatie meldingen aan (of uit)"

Dat werkt redelijk goed (mijn Rotterdams accent kan de dame kennelijk niet altijd waarderen....).

Maaarrrrrrrrr (en dit is m.i. gewoon een bug) het geluidsnivo van de meldingen staat dan zo belachelijk zacht dat je ze niet kunt horen.....dus het niveau wat je in je menu hebt ingesteld wordt met dit stem commando niet overgenomen.
Maar dit is simpel op te lossen, bij de eerste beste melding die de dame doet (je hoort dan je muziek zachter) draai je op je stuur links het volume omhoog.

Dat laatste zou dus echt niet nodig hoeven zijn....volgens mij moet ik eens wat feedback geven aan Skoda over dit soort zaken ......
 

RKL

Lid
Sinds twee weken ben ik in het bezit van een Superb 2.0 TDI Combi Style BL uitvoering.
ik heb een vraagje hoe het nu precies zit met de DAB-radio ontvangst. Ik heb het Columbussysteem erin zitten en volgens de specificatielijst zou DAB erop moeten zitten. Maar hoe kan ik dat zien? Ik zie in Columbus keurig de radiozenders staan, hoe weet ik of het DAB is?
Misschien een rare vraag, maar bij iedere keer als ik het radiospotje hoor over DAB+ word ik weer getriggerd. Dus ik dacht toch maar eens het forum op!
 
Bovenaan Onderaan