Superb 3 Superb 3 kleine vragen

Rajackar

Senior Member
Volgens mij was er nog niet echt een algemeen topic voor kleine vragen en ik wilde ook niet voor alles maar een nieuw topic aan maken.

Ik heb nu 1,5 week mijn Superb en ben er super blij mee. Er zijn twee dingen die ik me af vraag op dit moment.

1. Volgens de optie lijst heb ik de mogelijkheid om de spiegels automatisch omlaag te laten richten bij het achteruit rijden. Ik kan dit in de opties ook aan zetten maar de functie is nogal vreemd. Het lijkt af te hangen van de stand van de spiegel afstel knop. Ik heb inmiddels alle standen geprobeerd en er komt ook wel af en toe beweging in. Het probleem is dat in geen enkele stand netjes beide spiegels omlaag gaan en als er al ééntje gaat die niet goed terug omhoog komt. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Waarschuwing bij snelheid overschrijding. Icm met de verkeersbord herkenning kan ik de waarschuwing op +15 kmh zetten maar hij waarschuwt dan direct bij overschrijding van 1 kmh. Klinkt als een bugje. Hoe werkt dat bij jullie? Heb het nu maar uit gezet want je wordt er gek van.
 

RefleCs

Forumguru
1. even in het boekje lezen hoe je dat in moet stellen. Ik heb er ook even mee lopen pielen maar met het boekje erbij de stappen die staan beschreven volgen en het werkt perfect. Let wel het betreft alleen de spiegel aan de bijrijderszijde volgens het boekje.

2. Kan ik nog niet beantwoorden de verkeersbord herkenning moet nog worden aangezet bij mijn auto.
 

Rajackar

Senior Member
1. even in het boekje lezen hoe je dat in moet stellen. Ik heb er ook even mee lopen pielen maar met het boekje erbij de stappen die staan beschreven volgen en het werkt perfect. Let wel het betreft alleen de spiegel aan de bijrijderszijde volgens het boekje.
Oh dat is jammer. In mijn vorige auto (Lexus CT200h) werkte dat op beide spiegels en dat was bijzonder prettig. Maar thanks voor de update.
 

RefleCs

Forumguru
Volgens mij hoeft je de knop niet in een specifieke stand te hebben staan om het te laten werken op de rechter spiegel.

Een vraagje van mijn kant:
Hoe ervaren jullie de ACC? Wat ik heel erg wennen vindt is dat hij vrij vlot ingrijpt als je aan komt rijden op de rechterbaan (staat op de kortste stand). Er is dus nog steeds een best gat tussen mij en de auto voor mij waarbij de ACC al vaart mindert. Als ik dan naar links ga kan ik potentieel andere weggebruikers in de weg zitten omdat het inhalen langer duurt. Ik ben erg gewend aan naar een auto toe rijden en dan inhalen.
 

Antera

Donateur
Om de spiegel te laten kantelen moet de knop van de spiegelverstelling op de rechter spiegel staan en dan in zijn achterruit zetten. Dit omdat je geen geheugen stoelen hebt. Daarnaast gaat dan alleen de rechter spiegel een beperkte kanteling. ( mede vanwege de niet aanwezig geheugen stoelen)

Om de spiegele weer recht te krijgen :

1. je gaat rijden
2. je spiegelknop zet je op ene andere stand
3. je contact uit
 

Rajackar

Senior Member
Hmm dit lijkt te kloppen met wat ik ervaar.
ik heb overigens wel de geheugen stoelen.
Bedankt voor de uitleg.
 

Level42

Forumguru
Om de spiegel te laten kantelen moet de knop van de spiegelverstelling op de rechter spiegel staan en dan in zijn achterruit zetten.

AHA ! Dus daarom viel me deze optie wel op bij de S2 die ik een dagje van de garage had en niet bij mijn huidige S3....dat gaan we zo eens meteen uitproberen :D
 

Level42

Forumguru
Bij wat kleine dingetjes die mij storen (is wel Amundsen gerelateerd):

- waarom verschijnt er niet even een klein tekstballonnetje (of zo ) in de display van de amundsen en/of maxidot met de artiest en nummer van de volgende track die wordt afgespeeld vanaf je bluetooth of iPod op USB......iets in mijn geheugen zegt me dat mijn voorloper Passat dat wel deed, maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet wel, na een tijdje hoor je het vanzelf (en sommige nummers herken je natuurlijk meteen) maar ik heb zo veel muziek dat ik dat wel handig zou vinden

- waarom zie je, terwijl je een route gepland hebt, altijd eerst ALLE verkeersmeldingen als je op de Traffic knop drukt. Zou toch veel logischer zijn om bij een geplande route juist per default de verkeersmeldingen op die route te laten zien .....en dat je dan via het menu "alle" verkeersmeldingen kunt kiezen.

mja....dit zijn software dingetjes...
 

Level42

Forumguru
Ik heb wel de voorwaarschuwing uitgezet. En mezelf aangeleerd eerder naar links te gaan en me niet te ergeren aan het verkeer wat achterop komt..... dat is het moeilijkste.
Eens hoor...je moet echt wel een wat andere rijstijl gaan hanteren maar.....die is meteen wel veiliger en relaxter. Alleen bij behoorlijke drukte krijg je onvermijdelijk mensen die jouw " te grote " afstand gebruiken om voor je te duiken, waardoor de ACC weer terug gaat naar de juiste afstand en het verhaal zich weer herhaalt.

Tja, in Nederland is spits rijden bij geen file nu eenmaal vaak een kwestie van "treintje rijden" (bijv. A15) en daarin is bij ons te weinig afstand houden ingeslepen. De ACC heeft bij mij al een paar keer flink moeten ingrijpen zelfs bij die afstand (de minimale die we allemaal wel instellen denk ik). Al met al vind ik het nog steeds heerlijk. Ik ben echt meer ontspannen en uiteindelijk levert het je ook gewoon geen of nauwelijks tijdwinst op dat te kort achter iemand hangen....maar zo af en toe "hou ik de deur dicht" door wat gas bij te geven...het moet ook niet té gek worden...
 
Laatst bewerkt:

BasMab

Actief lid
... die jouw " te grote " afstand gebruiken om voor je te duiken, waardoor de ACC weer terug gaat naar de juiste afstand en het verhaal zich weer herhaald.
Herkenbaar! Vind die mensen wel zielig, zeker als ze dan eerst rechts voorbij scheuren. Even terugtikken met de peddels van 7 naar 4 en dicht rijden, werkt wel weer dan.
 

Rajackar

Senior Member
Ik herken dat precies ja. Kon me er voordat ik ACC haf ook al aan ergeren dat er zoveel mensen zijn die er misbruik van maken als je een veilige afstand aan houdt. En je schiet er ook echt niets maar dan ook niets mee op.
 

Rajackar

Senior Member
- waarom zie je, terwijl je een route gepland hebt, altijd eerst ALLE verkeersmeldingen als je op de Traffic knop drukt. Zou toch veel logischer zijn om bij een geplande route juist per default de verkeersmeldingen op die route te laten zien .....en dat je dan via het menu "alle" verkeersmeldingen kunt kiezen.

mja....dit zijn software dingetjes...

Ja, dat was mij ook opgevallen. Andersom zou net wat logischer zijn inderdaad.
 

DavidV

Forumguru
:banghead: Pffff, een mens kan soms toch een OEN zijn hé.....

Ik las de titel als : Superb : 3 kleine vragen
Lees de openingspost van @Rajackar en denk.... heeeee, die stelt maar 2 kleine vragen.... mis ik iets ? Ik door scrollen, op zoek naar die 3e vraag... maar die komt niet. Nog verder scrollen.... niks. Scrol ik terug naar boven, lees de titel nog eens, en lees..... Superb 3 : kleine vragen :pardon:

OEN !:tegek: Normaal drink ik geen koffie, morgen toch maar eens mee starten, kan het gebruiken blijkbaar.... :koffie:
 

hemi24

Forumguru
Bij wat kleine dingetjes die mij storen (is wel Amundsen gerelateerd):

- waarom zie je, terwijl je een route gepland hebt, altijd eerst ALLE verkeersmeldingen als je op de Traffic knop drukt. Zou toch veel logischer zijn om bij een geplande route juist per default de verkeersmeldingen op die route te laten zien .....en dat je dan via het menu "alle" verkeersmeldingen kunt kiezen.

mja....dit zijn software dingetjes...

de melding op de wegen OP de gekozen route staan toch bovenaan de lijst, gevolgd door alle overige meldingen?!? Bij mij wel in elk geval...
 

Level42

Forumguru
Om de spiegel te laten kantelen moet de knop van de spiegelverstelling op de rechter spiegel staan en dan in zijn achterruit zetten. Dit omdat je geen geheugen stoelen hebt. Daarnaast gaat dan alleen de rechter spiegel een beperkte kanteling. ( mede vanwege de niet aanwezig geheugen stoelen)

Om de spiegele weer recht te krijgen :

1. je gaat rijden
2. je spiegelknop zet je op ene andere stand
3. je contact uit
Not
AHA ! Dus daarom viel me deze optie wel op bij de S2 die ik een dagje van de garage had en niet bij mijn huidige S3....dat gaan we zo eens meteen uitproberen :D
Geprobeerd, werkt niet en ook geen optie hiervoor in instellingen....hoop dat Het een VCDS optie is....
 

Antera

Donateur
als ej spiegel niet kantelt moet het gecodeerd worden. Is niet standaard op alle modellen.


Staat de optie spiegel kantelen in je menu opties? ik vermoed ook van niet dan
 
Sinds enkele weken in het bezit van een S3 hatchback....
Een vraag die ik heb en nog niet heb kunnen ontdekken is hoe je kunt zien of je verlichting brandt (dus niet de leds maar de echte koplampen.... In mijn S2 ging echt het symbool van een lampje branden in het dashboard. De S3 heeft dat niet volgens mij...Ik laat mijn verlichting altijd op "AUTO" staan, maar wil soms weten of mijn lampen branden en dat niet via de weerspiegeling in mijn voorganger....:D
 
Bovenaan Onderaan