Superb 1.8TSI olie, ketting en elektrisch?

SVincent

Actief lid
MGalleryItem.php


Gisteren weze proefrijden met een Superb, verder info volgt nog.

Maar tijdens het rijden wat vlakke band achtig gevoel in de auto zeker bij wat lagere snelheid en in het begin. Bij nader onderzoek achtervering het bovenstaande plaatje. een oranje spons achtig materiaal rond de veerpoot, lijkt weg te kwijnen, bij de rechter overigens ook. Zag er een beetje verweerd uit. en weet niet of dit hoort en wat het kan zijn. Het zou ipv de banden ook dit kunnen zijn dat ik gevoeld heb.

Iemand een idee??
 

Joske

Forumguru
ik had en heb het nog steeds op de Fabia.. Was al zo na 2 jaar en niet echt iets om je zorgen over te maken. :)
 

Desperado

Forumguru
Die schuimblokjes zijn puur om de stofhoezen vast te zetten. Heeft dus niks met het rijgedrag te maken ;)
Euh is dat zo? Dat zijn volgens mij de rubbers die ervoor zorgen dat de vering niet verder in kan veren. Moeten als ik het goed heb voor de apk ook aanwezig zijn.
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou ik ben geen expert, wil je het zeker weten dan zul je het aan @s-line of @Antera moeten vragen. Maar ik geloof niet dat het "veerwegbegrenzers" zijn. Het lijkt mij iig dat je bij normaal gebruik niet eens tot maximaal inveren komt. Of je naam moet Bo of Luke zijn.. ImageUploadedByTapatalk1414167453.095222.jpg
 

SVincent

Actief lid
Ja wat is het nou:(

Heeft iemand met olieproblemen weleens roken tijdens het starten gezien ter indicatie?

Ik zit morgen potentieel bij 2 partijen waar ik iets rond kan maken.

Heb je gouden tips of model of motor speciefieke zaken die ik tijdens de onderhandeling als bepaling op moet nemen?:nailbiting:

Speak now or forever hold your peace :D
 

SVincent

Actief lid
Forever hold your peace it is:shutup:

Deal is rond, superb 1.8 tsi elegance in het lichtblauw is het geworden:yeehaa:

Onderhoudshistorie gechecked, vorige eigenaar gesproken, jaartje bovag. Moet goedkomen toch?!

Ben er in ieder geval superblij mee!

6 geplande weken voordat de gezinsuitbreiding het aantal kinderen op 2 brengt (mezelf even niet meegerekend) en de huidige clio ruimtetechnisch te kort zal schieten.

Mooie timing:thumbsup:
 

Octavia32

Forumguru
Vooral met parkeren :-)!!!

Gefeliciteerd!
Het parkeren zal wel meevallen kan automatisch en je hebt zelfs de originele skoda paraplu nog in de deur :D zie ik.

Laat in ieder geval je auto nakijken bij een officiële skoda dealer.

En laat deze checken voor lekkages mbt olie en laat een compressie test doen.
 

SVincent

Actief lid
Bedankt allemaal, wennen zal het zeker even worden. En voor inparkeren heb ik nu gelukkig wat hulpmiddelen die me gaan behoeden van onbedoeld contact met de rest van de omgeving:dankje:

Verder zit er bij de wagen nog een set wintervelgen op lichtmetaal waarmee ze volgende week worden afgeleverd.

Wat betreft de foto's....nou vooruit dan.

MGalleryItem.php


MGalleryItem.php
MGalleryItem.php
MGalleryItem.php
MGalleryItem.php
MGalleryItem.php
MGalleryItem.php


Nog niet echt bezig met aanpassingen, hoewel ik wel benieuwd ben of iemand ter vervanging van alle niet xenon verlichting lampjes kan aanraden met dezelfde kleurtemperatuur (wat is het nu? tussen de 6 en de 8000k?)

Verder zou ik indien iemand een suggestie heeft waar en voor hoeveel ik het kan laten doen wel willen kijken naar het wrappen oid van het wortelnotenplastic.

En of er een manier is om van de standaard aux in jack een usb stick aansluiting te maken is. (ik las hier en daar het e.e.a. over mdi maar het is mij niet helemaal duidelijk wat nou precies nodig is. alleen een kabeltje of een heel kastje (en hoe moeilijk is dit dan in te bouwen??)
 

CDK

Forumguru
@SVincent gefeliciteerd met je mooie S2 in een opvallende en vrij unieke kleur, heel veel rijplezier en probleemloze kilometers toegewenst!
 

andrehj

Forumguru
hoewel ik wel benieuwd ben of iemand ter vervanging van alle niet xenon verlichting lampjes kan aanraden met dezelfde kleurtemperatuur (wat is het nu? tussen de 6 en de 8000k?)
Dat is veel te blauw! De af-fabriek Xenonlampen zitten op 4200 K. Gloeilampen van mistlampen zitten inderdaad rond de 3000 K, maar dat is wel met een reden. Dat iets meer gele licht werkt namelijk in de mist veel beter.
Bovendien wijzen tests uit dat blauwere gloeilampen een veel lagere lichtopbrengst en/of levensduur hebben. Dat is ook logisch, want om licht blauwer te maken moet je de temperatuur van de gloeidraad verhogen (wat de levensduur enorm verkort) of een kapje over de gloeilamp plaatsen (waarmee je gewoon een groot deel van het licht weg haalt), of een combinatie van beide.
Mijn conclusie: De lampen gewoon standaard laten.
 

Octavia32

Forumguru
Wat @andrehj zegt klopt helemaal, wil je toch nog iets witter dan kan dit door 5000k te nemen dit is echt wit licht. dan is het gelege tov 4200k helemaal niet meer waarneembaar.
 

SVincent

Actief lid
Oké thanks voor de tips, kan ik zomaar ieder lampje nemen of zijn er can achtige zaken die de keuze beperken?
 
Bovenaan Onderaan