Superb 1.8TSI olie, ketting en elektrisch?

EdK

Forumguru
@andrehj volgens mij baseer jij je verhaal op gloeilampen maar is volgens mij de vraag van de TS gebaseerd op Leds en leds hebben naar mijn weten geen gloeidraad meer
 

Octavia32

Forumguru
Inderdaad er zijn beperkingen ten eerste moeten ze Canbus hebben want anders krijg je foutmelding(bulb detection) en ten tweede niet alle canbus lampjes zijn storingvrij.

Enige wat ik tot nu toe weet is de stadslichten van www.Xenonlamp.nl die probleemloos bij mij en @Pendragon werken.

Voor wat betreft de rest van de verlichting moet je bij @Pendragon zijn hij is hier volop mee bezig.
 

SVincent

Actief lid
@Pendragon, ik heb al redelijk wat draadjes gelezen maar kan nog niet echt een definitieve conclusie vinden of iemand die naar tevredenheid alles langdurig werkend heeft, ben benieuwd hoe jij hierin staat momenteel ;)

en ka iemand nog iets zinnigs zeggen over::pieker:
En of er een manier is om van de standaard aux in jack een usb stick aansluiting te maken is. (ik las hier en daar het e.e.a. over mdi maar het is mij niet helemaal duidelijk wat nou precies nodig is. alleen een kabeltje of een heel kastje (en hoe moeilijk is dit dan in te bouwen??)
 

Pendragon

Forumguru
@SVincent tot nu toe geven alle LEDs canbus foutmeldingen behalve die stadslichten. Ik heb nu weerstanden besteld in Duitsland die makkelijk tussen de kabel gezet kunnen worden. Geen gedoe met knijpertjes of snijden etc. We gaan kijken of dat wel goed werkt. Oh ja en ere wie ere toekomt, met dank aan @ertromp
 
Laatst bewerkt:
@Pendragon, ik heb al redelijk wat draadjes gelezen maar kan nog niet echt een definitieve conclusie vinden of iemand die naar tevredenheid alles langdurig werkend heeft, ben benieuwd hoe jij hierin staat momenteel ;)

en ka iemand nog iets zinnigs zeggen over::pieker:
En of er een manier is om van de standaard aux in jack een usb stick aansluiting te maken is. (ik las hier en daar het e.e.a. over mdi maar het is mij niet helemaal duidelijk wat nou precies nodig is. alleen een kabeltje of een heel kastje (en hoe moeilijk is dit dan in te bouwen??)


Het is een speciaal kabeltje welke je bij de dealer kan kopen. Ik kreeg hem bij mijn octavia erbij toen en heb hem bewaard voor mijn nieuwe auto.
 

SVincent

Actief lid
@Tim1977 was dit van een swing radio met aux aansluiting? en verving het kabeltje de aux aansluiting? of zat er in je octavia een MDI kastje?
 
Dit was een mdi kastje in het dashboard, of dit apart in te bouwen is weet ik niet zo. Ik had een amundsen radio met sd reader erin.
 

SVincent

Actief lid
@Tim1977 Dit MDI kastje heb ik niet (heb je dat kastje uit je octavia meegenomen?). En wat ik her en der begrijp is het best prijzig. Kabeltjes voor aan de MDI zijn met 20 euro een stuk schappelijker :)

@Pendragon : Welke stadslichtjes doen het zonder problemen dan? (dit zijn degene die in de koplampunit zitten toch?) En de andere lampjes zitten in het mistlicht (zit hier 1 of 2 lampen? dagrijverlichting en mistlamp? of alleen mistlamp?)

En welke types zitten er overal in qua fitting bedoel ik (behalve de xenon)?

En doen normale vervangingslampjes (dus geen led) het wel gewoon goed? of moet ik dan ook speciale varianten kopen?

@everyone :) als ik de carterdruk zoe willen meten, wat is dan een "normale" waarde. En vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
volgens mij om te kunnen weten of de carterontluchting nog goed zijn werk doet, interessant ifv olieverbruik bijvoorbeeld.
 

SVincent

Actief lid
thanks voor je input peter, zal het eens proberen.

Het moeilijke met dit soort testjes is dat je een beetje referentie moet hebben om in te schatten wat goed is of verder onderzoek vergt. Vandaar dat ik wel een voorstander ben van meetbare dingen, dat maakt het ontdekken van een probleem wat objectiever. (zeker aangezien ik weinig referentie heb om het mee te vergelijken). Ik kan me zo voorstellen dat een automonteur of Wegenwacht prima op deze manier diagnose kan stellen.
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon : Welke stadslichtjes doen het zonder problemen dan? (dit zijn degene die in de koplampunit zitten toch?) En de andere lampjes zitten in het mistlicht (zit hier 1 of 2 lampen? dagrijverlichting en mistlamp? of alleen mistlamp?)

En welke types zitten er overal in qua fitting bedoel ik (behalve de xenon)?

En doen normale vervangingslampjes (dus geen led) het wel gewoon goed? of moet ik dan ook speciale varianten kopen?

Wat een vragen allemaal :D

1) stadslichten: https://www.xenonlamp.nl/stadslicht-10-highpower-canbus-2-0-led en ja die zitten in de koplampunit
2) drl zit in de unit waar ook mislicht in zit. Dit zijn 2 verschillende lampen. Bij eerste versies van de Supeb (2009/2010) zit geen DRL en heeft de unit onderin alleen een mistlamp.
3) fitting types. Hiervoor kijk ik altijd hier: http://am-application.osram.info/en hier kies je je auto en kies je welke lamp je wilt vervangen. Je ziet dan gelijk welke fitting etc.
 

SVincent

Actief lid
Eerste aanpassing is een feit, ik heb de afgelopen dagen (ivm beperkte tijd in etappes) een MDI aansluiting gemaakt en deze in de armsteun uit laten komen. Usb stickje eraan en gaan!

Nog even wat wetenswaardigheden over de werking van MDI in combinatie met de Swing radio naar welke ik zelf benieuwd was maar nergens kon vinden:
  1. Als je een aux aansluiting hebt en sluit MDI aan is VCDS programmering niet nodig.
  2. Net als bij een mp3 cd zie je bij usb track informatie op display van radio en maxi dot displadisplay tussen de tellers.
  3. bij USB kun je echter ook browsen op de stick en zo het pad zoeken en de map waar de muziek in staat die je wilt draaien. Dit kan niet bij mp3 cd, hier krijgen de folders een nummer (en dat browst zo moeilijk omdat je moet wachten tot de track informatie verschijnt of muziek begint om te weten welke map je zit)
  4. je kan niet in de mappen browsen met de stuurbediening, dit moet je op de radio doen. Met stuurbediening kun je alleen volume, track vooruit en terug en bron selecteren.
Het inbouwen vergde wat werk maar het is goed gelukt. Ik zal ff kijken of ik nog tijd heb hier nog wat over te schrijven. Voor degene die dit ook willen doen.
 
Bovenaan Onderaan