Sub's Octavia ABt

subdivision

Forumguru
Sorry maar die grill is de een echte no go. Ziet er niet uit in mijn ogen.
En ook die wielen staan niet lekker onder de wagen, voor klopt er iets niet, en ook die booskijkers is niet mijn ding....

Sorry ;)

subdivision

Forumguru
Vandaag de Octavia winterklaar gemaakt.
Goed gewassen en in de conserver gezet en voorzien van een extra laagje poets..

subdivision

Forumguru
Vandaag een bult onderdelen gehaald bij de dealer.
Nieuw type logo's voor en achter.

Complete distributie set en onderdelen voor de grote beurt die we morgen gaan doen inc nieuwe toplagers..

subdivision

Forumguru
Afgelopen zaterdag samen met Mark distributie riem en grote beurt gedaan aan de octavia. Thks Mark

Vandaag de nieuwe logo's gemonteerd.

Ook had de Skoda last van knoepen voor bij de ophanging,
Na eerst de koppelstangen vervangen te hebben voor kortere was het probleem niet over.
Vanavond maar ook de toplagers vervangen , en tada stuurt als een nieuwe en ook het knoepen is over.
Lagers lagen helemaal uit elkaar en al het vet was eruit..

Rallye

Forumguru
1) een vraagje: wat zijn knoepen?
2) ik zie dat je de achterruiten wisser verwijderd hebt. Naast het feit dat een vuile achterruit voor mij zelf vreselijk irritant zou zijn (ik zou zelfs de gewone vijfdeurs met achterruitenwisser bestellen) vraag ik mij af of een achterruitenwisser op een Combi geen apk-punt, zeker als hij, zoals bij de Octi, standaard aanwezig is. Heb je daar ervaring mee?

subdivision

Forumguru
Knoepen , ja is een soort bonken (geluid) bij de voorwiel ophanging.

En wat betreft de wisser, ik vind het zonder veel mooier staan, en als de achterruit smerig is dan was ik de hele auto, waar ik een hekel aan heb is van die vieze vegen op de achterruit, dat alleen het stuk waar de wisser bij kan schoon is.

Ook ben ik van mening dat als de achterruit sperig is en dus ook het wisserblad en je gaat wissen je kans hebt op krassen in de achteruit.
Apk is geen probleem, op mijn Passat had ik hem ook verwijderd en ook op de Inca is die weg

De Stip

Forumguru
Heb je ook de overige emblemen (stuur, wielen, klapsleutel) gewisseld? Of alleen aan de voor en achterkant? Ik heb vandaag de voorkant van m'n O-2 gedaan, die aan de achterkant bleek een kleinere te zijn dan voor. Even wachten tot de juiste binnen is dus :(

subdivision

Forumguru
Ik heb voor en achter de logo's van een Citigo voorkant gebruikt.
Idd was het achterlogo iets te groot om in de uitsparing te passen.

Welke heeft u gebruikt of besteld voor de achterkant , en past deze wel in de uitsparing?

Logo's voor de klapsleutels zijn besteld en komen morgen binnen.

Stuur logo wil ik eigenlijk ook nog maar weet niet welke ik daarvoor moet hebben.

Hendrik5E

Senior Member
Mooie bak Sub! Zit ook heel goed in de lak! Welke bandenmaat heb je erop zitten? 215 of 205 aangezien de banden getrokken staan?

Je maakt ook mooie foto's man! ;)

subdivision

Forumguru
Dank je Hendrik

Op de voorvelg die 8.5j breed is zit 215-40-18
En op de achter velg die 9.5j breed is zit 225-40-18 allebij toyo proxes..

Ik heb net een nieuwe camera dus ben nog een beetje aan het proberen:xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan