Stuur vasthouden gevoeligheid

Antera

Donateur
Het is en zijn hulpsystemen. En heb met de G8 gereden maar dat is helemaal een drama met die verplichte hulp systemen die om het minste of geringste weer begint te zeuren dat je niet in het midden rijd / te dicht op je voorganger enz.

Vind het een achteruitgang dan vooruitgang op de nieuwe modellen.
 
Na een aantal garage bezoekjes, zoals gevreesd...geen oplossing. Toch wel vreemd dat het in mijn vorige Superb (MY16) wel goed ging en in deze nieuwe echt horror is...
 
Ik ervaar hetzelfde. Ben een rustige rijder van lange afstanden, ook met caravan. Zou Lane Assist graag gebruiken maar voor mijn rijstijl is het systeem te veel uit op signalen dat ik aktief stuur, terwijl ik gewoon rechtuit rijdt.

Daarom gaat Lane Assist vaak uit. Overigens lijkt dat gedrag van het systeem ook niet consistent, in die zin dat ik het gevoel heb dat er wegen of omstandigheden zijn die vaker zo'n melding opleveren dan andere situaties.

Verder ben ik weg van Front Assist en ACC, gewoon op de snelheid op de verkeersborden laten rijden, en met de caravan bijvoorbeeld met veel verkeer met veilige afstand.

Al moet je wel je hoofd goed erbij houden want soms gaat het mis en remt of vertraagt hij zonder noodzaak

En soms heb je een oen die veel te snel naar rechts invoegt na inhalen zodat de Skoda dan ineens in de remmen gaat (maar eigenlijk misschien ook wel terecht). Weet iemand trouwens of bij zo'n vertraging ook de remlichten gaan branden?.

Al met al weegt het voordeel van van ACC zonder meer op tegen de nadelen, vooral bij lange ritten.
 
Bovenaan Onderaan