Stuur vasthouden gevoeligheid

JeSko

Forumguru
Aha kan je dus ook gewoon met een knop uitzetten? Ik dacht dat het via coderen moest, ging er vanuit omdat zovelen het hier laten wegcoderen dat het daarom niet fysiek vanuit de cockpit kon worden uitgeschakeld. Maar dat is dus omdat ze dan niet telkens meer op die knop moeten duwen.
 

Antera

Donateur
De dag dat ik een auto heb waar dat k*tsysteem op zit laat ik het er meteen uitschrijven.

@Canon-Eye

Die melding kan je er niet uit laten schrijven dan moet je je Lane assist uit zetten :-)

@Canon-Eye gaat het niet goed? Ik verzin het niet hoor dit is nou eenmaal de reden dat de auto dit zal doen. De een is er ook wat gevoeliger voor dan de ander :-)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik snap de vraag niet @Antera , want zoals al gemeld heb ik het gewoon uitgeschakeld en er dus geen last van.

Wel zou ik me nog voor kunnen stellen dat de ontwerpers bij toekomstige modellen ervoor gaan zorgen dat alle rij"hulp"systemen bij elke nieuwe start opnieuw geactiveerd worden. In dat onverhoopte geval zal ik wel naar maatregelen gaan zoeken om alles wat ik niet wil ook definitief te saboteren...
 

EdK

Forumguru
Dan kun je beter meteen een rollator kopen , heb je echt alles zzelf in de hand ! :pardon:
 
Weet er mij nu iemand te vertellen of mijn probleem een echt probleem is (dus niet normaal), of is dit bij iedere nieuwe superb zo?
Kwestie dat ik kan aandringen om er toch naar te kijken.
Vorige week heb ik de auto binnengedaan voor een ander probleem; ze hebben mij toen verteld dat er geen "foutcodes" zichtbaar zijn m.b.t. Lane assist en dus niet onmiddellijk iets kunnen doen...
 
Heb eens een stukje in de Superb van mijn collega gereden die jammert ook om de haverklap dat je het stuur vast houden.
Ik vind het heel irritant, typisch zo'n hulpsysteem dat ze van mij weg hadden mogen laten. Zelfde geldt voor die SOS knop...is zelfs verplicht tegenwoordig:mad::banghead:
 

Okki

Donateur
Vanaf 2022 worden nieuwe auto’s volgens de Europese regels onder meer verplicht uitgerust met waarschuwingssystemen bij vermoeidheid of bij gevaarlijk gebruik van de smartphone. Ook krijgen nieuwe personenwagens standaard rijbaanondersteuning, parkeersensoren, een noodremsysteem en een achteruitrijcamera.

SOS knop zie ik er nog niet bij staan...
 

Okki

Donateur
Aha... duidelijk. Wel vreemd dat er steeds meer veiligheids zaken verplicht worden terwijl zij/gordijn airbags dat volgens mij nog niet zijn...
 

Canon-Eye

Forumguru
Die rij"hulp"systemen zijn gericht op het voorkómen van ongevallen, airbags beschermen tegen de gevolgen.
Het is ongeveer zoals met de Arbovoorschriften: bronaanpak gaat voor de persoonlijke beschermingsmiddelen... :pardon:
 
Weet er mij nu iemand te vertellen of mijn probleem een echt probleem is (dus niet normaal), of is dit bij iedere nieuwe superb zo?
Kwestie dat ik kan aandringen om er toch naar te kijken.
Vorige week heb ik de auto binnengedaan voor een ander probleem; ze hebben mij toen verteld dat er geen "foutcodes" zichtbaar zijn m.b.t. Lane assist en dus niet onmiddellijk iets kunnen doen...


Je zal pech hebben dat jou sensor net wat gevoeliger is dan de andere...
Ik heb er geen last van , soms wel , maar dan laat ik ook echt mijn stuur los om te drinken ofzo:shutup: (nu in belgie moet je sowieso wel corrigeren, met onze top snelwegen :nono:)
Maar mijn acc laat dan weer enkele meters meer tussen dan die van mijn collega zijn sportline ?
Begrijpen wie begrijpen kan :arghh:
 
Voor mijn Superb een (lease) golf variant uit 2018 gehad met lange assist en acc. Zelfde systeem als Skoda.

Die wilde nog wel eens een uitvoegstrook automatisch pakken. Als de strepen op de weg wat vaag waren en de buitenrand niet, dan ging ie gewoon en moest ik wel een snik aan het stuur geven om op de baan te blijven.

In mijn Superb geen acc en lane assist, dus kan het niet vergelijken helaas.
 

DieselTDi

Forumguru
Je kan toch in je car instellingen aangeven in hoevere je binnen de lijntjes wil rijden?
Super strak (constant auto correctie) of met speling?

Als ik mijne strak zet kan ik mn stuur ook niet los laten. Met speling wel
 

MarcoO2

Forumguru
Als ik dit lees, klinkt het als een systeem wat stomweg niet goed genoeg doet wat het moet doen. Net als ACC en front assist. Toch bijzonder dat we accepteren dat systemen die de veiligheid moet verhogen, zélf onveiligheid veroorzaken...
 
Bovenaan Onderaan