Storing p0405.....

brepus13

Forumguru
Je auto bepaald voor een groot deel zelf wanneer dit begint! Google anders even op de werking dan wordt eea wellicht wat duidelijker. Er is geen eensluidend antwoord op je vraag namelijk.
 

Niels83

Forumguru
Je auto bepaald voor een groot deel zelf wanneer dit begint! Google anders even op de werking dan wordt eea wellicht wat duidelijker. Er is geen eensluidend antwoord op je vraag namelijk.

de startved blijkt dus te worden gestart door de egr klep.

het tot 4000 toeren door trekken houdt je auto schoon waardoor regeneren niet nodig zou zijn. maar bel anders even met die jongens vsn vag leg je probleem die hebben wel een oplossing die goedkoper is
 

brepus13

Forumguru
Sorry @Niels83 maar het klopt niet helemaal wat je zegt hier. Er is inmiddels genoeg over het regenereren geschreven
 
Laatst bewerkt:

Niels83

Forumguru
volgens mij wordt ook duidelijk asngegeven dat de egr nodig is bij het regeneren. schrijf je die weg zal hij dat dus niet op de juiste manier doen.
 

brepus13

Forumguru
De egr helpt om de temperatuur omhoog te krijgen, hij helpt.... nogmaals er is heel veel leesvoer hierover.
 

JayDie

Lid
Ik heb m'n auto laten tunen. EGR weg laten schrijven, afgedopt. Ik merk ook al meer vermogen tussen de 2.000 en 3.000 toeren. Ook verbruik is al wat lager.

Ik hou jullie op de hoogte, als jullie dat willen :-) Dank voor de reacties.
 

JayDie

Lid
Nu een goede week onderweg met een uit de software weggeschreven EGR, afgedopt en tuning op brandstof inlaat, etc. Lampje uit (duh) en ik merk meer vermogen (trekkracht vanaf ca. 1500/2000 toeren). Ook wanneer je normaal uit stilstand wegreed en flink in de 1 doortrok, ging "consumption" naar "49,9l/100km), dat leek een max, nu zie ik dat niet eens meer. Zuiniger in verbruik, daar moet ik even wat meer kilometers voor maken, maar het lijk al wel zo!
 

Niels83

Forumguru
50l per 100km in zijn 1 bij flink optrekken is vrij normaal hoor. maar wel zinloos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JayDie

Lid
Niet dat ik zo hard optrok of zoveel toeren maakte maar dat zag ik op het console...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JayDie

Lid
Afgelopen zondag ging het lampje van gloeispiraal knipperen; kon doorrijden zonder dat ik iets merkte qua verschil in vermogen.

Bestemming bereikt, na paar uurtjes starten, lampje bleef uit. Onderweg, na zo'n 40km snelweg met harde wind ging hij weer aan. Na stoppen en uitschakelen en opnieuw starten is lampje uit. Zal hem als hij weer aan gaat eens uitlezen met draaiende motor. En ik kan terug naar de tuner, die kan het logboek uitlezen.

Ik zie overigens daarvoor al topics die ook met EGR combinatie genoemd worden.
 

laagvlieger

Forumguru
Als de hardware al stuk was, zal nieuwe software ook niet helpen. Met andere woorden: als er fysiek al wat mis was met de EGR (zoals vervuiling of het niet meer kunnen bewegen door een defect) zal tuning daar wellicht niets aan veranderen. Maar ik volg jouw topic met belangstelling op.
 
Bovenaan Onderaan