Stoel geheugen koppelen aan sleutel

Rallye

Forumguru
Zaterdag zat er bij mij ook een hick up in. Stoel bleef in de achterste stand staan. Normaal werkt het best vlot, zeker als je de S-Pin uit hebt gezet.

Heb je het wel aangezet in het menu dan?
Voor elke gebruiker: Gebruikers-Set up, zie:

6D4E05D3-F5B7-4528-B842-D03D671009D5.jpeg
 
Laatst bewerkt:

DoubleJ

Senior Member
Ja, dat staat standaard aan. Ik zal vanavond weer eens even kijken. Vandaag mag de auto weer een dagje op pad met de vrouw, vanavond neem ik hem weer mee. Eens kijken of ie dan al snapt welke sleutel bij welk profiel hoort.
 
Goedemorgen,
ik kan de stoel geheugen niet aan de sleutel koppelen. ik heb de post doorgenomen. ik heb mij als hoofdgebruiker kunnen toevoegen, wanneer ik setup settings van hoofdpersoon kijk dan zie ik dat ik geen optie "wagensleutel automatische toewijzen heb zoals jullie hierboven aangeeft.
mijn lease auto is nieuw, die is gisteren geleverd, dit is een sportline 7zitters met handschakeld.
 

Bijlagen

  • 20230331_111124[13364].jpg
    20230331_111124[13364].jpg
    399,4 KB · Weergaven: 26
het is mij gelukt om stoel geheugen aan de sleutel te koppelen. maar het lukt me nog steeds niet dat de stoel automatische achteruit gaat wanneer ik eruit stap. weet iemand toevallig hoe dit moet?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het hoe zal ongetwijfeld in de handleiding beschreven zijn, maar kijk eens bij de comfort-instellingen in je navi/entertainment systeem.
 
Hallo allemaal, volgens mij is dit niet standaard geactiveerd, behalve als je de ergo seats hebt. Deze functie kan je aan laten zetten via de vcds.
 
oh ok, maar in het handleiding zie ik dit, wat doet het?
Standverandering stoppen
  • Bij uitgeschakeld contact en geopend bestuurdersportier een willekeurige toets op de in te stellen stoel indrukken.
Of:
  • De toets
    media
    op de sleutel indrukken.
  • In andere gevallen de ingedrukte geheugentoets loslaten.
 
@Rallye wellicht kijk ik het niet goed maar in gebruiker profile zie ik geen optie. zie foto
 

Bijlagen

  • 20230331_111124[13364].jpg
    20230331_111124[13364].jpg
    399,4 KB · Weergaven: 18

Rallye

Forumguru
@Tri-Minh Was ff zoeken, maar zo ziet het er bij mij uit. Naar “Wagen” en dan “Stoel”:

IMG_9250.jpeg

IMG_9251.jpeg

Niet gecheckt, maar volgens mij verschilt dit per gebruiker. Zit alleen niet in het menu “Gebruiker” dus.
 

Bakkertje

Forumguru

Control Unit 36
Security Access
Long Coding
Easy_Entry_Front: Not Active -> Active
Easy_Entry_Front_Over_MMI -> Active*

*Last option displays the function in the MIB under Car Settings.
 
KOPPELEN SLEUTEL AAN STOEL, PROBLEEM OPGELOST. Beste allen, iedereen die heeft meegedacht, heel hartelijk bedankt!! Mijn probleem werd onlangs opgelost door dealer Rijnwoud/hoogenboom aan het Toepad Rotterdam. Echte puzzel, Prima service! Mijn Kodiaq business plus is voorzien een Amundsen-systeem en Kessy. Bij dit systeem is in alle menu’s niets te vinden over personalisatie/koppelen van een sleutel aan een stoel. Het instructie boekje is op dit punt onjuist. Zo los je dit op: Beide gebruikers stellen - als zij de auto met hun sleutel geopend hebben- een eigen stand/geheugen van de stoel in. Voor instructies zie handleiding. Gebruiker 1 maakt een account aan bij Skoda Connect via de laptop/iPad. Daarna de app Skoda essentials installeren op de telefoon. Gebruiker 2 maakt ook een account aan bij Skoda-Connect en installeert ook de essentials app. Daarvoor moet een ánder e-mailadres worden gebruikt! Vervolgens neemt gebruiker 2 beide sleutels mee in de auto en maakt een gebruikersaccount aan. Aan het einde van de procedure vraagt de auto op beide sleutels kort de ‘open-knop’ in te drukken.‘Eigen’ sleutel als eerste activeren! Daarna meldt gebruiker 2 zich aan als hoofdgebruiker. S-pin aanmaken en kiezen voor ‘s-pin onthouden’. Contact uit, uitstappen, auto op slot. Vervolgens gaat gebruiker 1 met de eigen sleutel naar de auto en maakt zijn eigen gebruikersaccount aan met zijn/haar eigen e-mailadres. Ook s-pin instellen en laten onthouden. (Hoogstwaarschijnlijk) doordat er nu twee separate accounts zijn met twee verschillende e-mailadressen kent de auto hierna automatisch sleutel 1 toe aan gebruiker 1. Na deze handelingen neemt de stoel bij het instappen automatisch de stand aan die bij de sleutel hoort. Bij mij werkt alles nu al enkele weken perfect!

Nog één opmerking: De auto blijft bij het verlaten van de auto aangeven dat de auto niet beveiligd is met s-pin. Dit is normaal, er wordt mee bedoeld dat het automatisch onthouden van s-pin wel fijn is maar niét veilig! Iemand die jouw sleutel leent kan
nu bij het gebruik zien waar jij geweest bent. De navigatie is gekoppeld aan jouw account..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan