Stoel geheugen koppelen aan sleutel

Ik heb sinds drie maanden een facelift Kodiaq business plus. Hiervoor had ik een Superb 2013 en een Kodiaq Style 2017. In beide voorgangers kon ik het stoelgeheugen koppelen aan mijn sleutel. Om dat in de huidige Kodiaq weer mogelijk te maken bestelde ik op aanraden van de dealer twee lederen ergo-Seats met elektrische bediening. Dure optie en helaas voor niets!! Koppelen is niet meer mogelijk. Staat niet meer in het instructieboekje, werkt ook niet via Skoda Connect. Ook bedrijven die de VAG-software kunnen aanpassen kunnen niet helpen, Skoda heeft dit geblokkeerd. Heeft iemand misschien nog een tip voor mij??
 

Falky

Nieuw lid

Ik ga toevallig zaterdag mijn auto ophalen. Deze hebben ook de leren sportstoelen erin. Zit er geen 1,2,3, stand op? Das vreemd!

Normaliter druk je bijv 1 in, dan stel je je stoel in en druk op SET voor 2 seconde. Je hoort dan “Ping” en je stoelgeheugen is opgeslagen.​

Voor de andere bestuurder kies je optie 2, herhaal de stappen en klaar.
Ook voor je 2de sleutel doe je dit hetzelfde…
Laat me even weten of dit werkt ajb
 
Hi, het geheugen zit er nog wel op en je kunt er nog steeds twee standen in programmeren. Wat alleen niet meer werkt is de koppeling met de sleutel. Je moet na het openen van de auto de geheugentoets indrukken en wachten tot de stoel in de juiste stand staat.
 

Eltjo

Forumguru
Niet te snel geloven hoor! Het kan dat hij gelijk heeft, maar als je het niet weet is “Het kan niet.” een makkelijk antwoord.

Grappig, toen ik mijn auto voor het eerst bekeek bij de voormalige eigenaar vroeg ik of met de sleutel die zijn vrouw gebruikte de stoel in een andere positie ging. Nee, zei hij, we moeten op het voorkeuze drukken. Later hem via de mail nog verteld dat dat wel zo werkte, stond in de handleiding. Dat had die dan 5 jaar eerder moeten weten....
 

EdK

Forumguru
opmerking mod verwijderd, deel citaten zijn geen reden om citaten weg te halen !!


Ja ik vermoed dat je de "meet en greet "over het hoofd ziet.
Word zeer op prijs gesteld door vele leden dat je je even voorstelt op het forum... :pieker::D
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Dat heb ik bij mijn (toekomstige) Golf ook zo begrepen. De gebruiker aankiezen op het scherm, in plaats van via de sleutel.
 

EdK

Forumguru
Nog een tip @Robbertmol als je voor de avatarnaam een @ zet dan krijgt de persoon een melding en word je bericht sneller gelezen.
Dus in mijn geval dus @EdK :koffie:
 
@EdK En? Had je je bericht snel gelezen? ;)

Ga vandaag ook eens uitzoeken hoe dat bij m'n Superb werkt. Maar om nou iedere keer op het scherm een gebruiker te moeten kiezen terwijl het ooit wel gewoon op de sleutel kon voelt voor mij wel een beetje werk om werk te houden. Ik begrijp niet waarom autofabrikanten dit soort keuzes maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Ik heb het geprobeerd bij mijn Superb, snap er niets van. Het menu van personaliseren is volgens mij weggehaald.

Zelfs het aanmaken van een 2e gebruiker lukt niet, wellicht nog even proberen met de telefoon van mijn vriendin en daarmee inloggen.
 
Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn Kodiaq sportline in bezit. Het is me gelukt om beide sleutels zo in te stellen dat zowel de stoelen als de spiegels in de juiste stand komen te staan als de auto wordt geopend.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij werkt het zo dat ik gebruikers aan kan maken en die kan koppelen aan een sleutel.
Door per sleutel gewoon een stand van de stoel te kiezen (voor mij 1, voor mijn vrouw 2), onthoud mijn auto dat die stand aan de gebruiker gekoppeld is.

Vroeger (in mijn 2011 superb) was het stoelgeheugen echt aan de sleutel gekoppeld. Dus stand instellen, dan geheugen opslaan en op de knop van de AB drukken.

Dat werkt nu dus anders, ben er zelf ook even mee aan het stoeien geweest...
 
Maar is het dan ook zo ingesteld dat als je de reserve sleutel gebruik de stoel naar die stand gaat die op die sleutel is geprogrammeerd zonder dat je dus stand 1 of 2 moet indrukken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
@Joost_76 als je de sleutel aan een verschillende persoon koppelt wel inderdaad.
Dus instappen, gebruiker kiezen, in het personalisatie menu aangeven dat die gekoppeld moet worden aan de betreffende sleutel (volg stappen op de radio/navigatie). Dan stoel instellen inclusief geheugen stand opslag

Dan auto openen met andere sleutel, andere gebruiker kiezen, sleutel weer koppelen en andere stand voor de stoel kiezen.

Daarna gaat de stoel per sleutel naar de ingestelde stand.

Dat is hoe het bij mij (VW Passat) werkt, maar geen garanties dat het bij jou ook zo werkt.
 

Rallye

Forumguru
Bij mij ook. Daarom gaat ook de stoel altijd achteruit als de bestuurder de auto verlaat, dan kan ik achter het stuur nadat mijn dochter gereden heeft: de stoel reageert immers niet op de sleutel, maar het systeem stelt alles in als de auto op contact gaat. Het systeem heeft je dan herkend aan de sleutel.
 
Bovenaan Onderaan