Stoel geheugen koppelen aan sleutel

Eltjo

Forumguru
Bedankt voor je procedure namens ieder die er profijt van heeft.

Maar alle Jezus, waarom zo gecompliceerd.. waarom moet alles via accounts en internet geregeld worden?
Stond van de week bij de Domino’s. Er was een 2e pizza gratis actie, maar alleen via de app meneer.
Laat dan maar zitten, ik haal om de hoek wel een turkse pizza. Ik ga niet voor eens in de zoveel maanden een pizza app installeren. Niet dat die tieners achter de balie daar last van hebben...

Goed, bij de S2 is het een stuk simpeler en worden spiegel- en stoel-posities en MFA instellingen opgeslagen als je met de betreffende sleutel hebt geopend en opslaat met het stoelgeheugen. Wel eerst een andere procedure om de sleutel aan een geheugenplek te koppelen, wat in de handleiding staat.
 

Rallye

Forumguru
Als het bovenstaande voor @Robbertmol werkt dan is dat prima. In mijn ervaring (Golf uit 2021 met een aan de Amundsen gelijke Discover Media) onthoudt de auto de sleutel gewoon per gebruiker als de betreffende gebruiker hem gebruikt bij de bestuurdersdeur. Eenvoudiger dus.

Het is inderdaad wel van belang dat alle gebruikers een eigen account hebben en even logisch dat daar aparte mailadressen voor worden gebruikt (daar “hangt” het account immers aan). Immers: verschillende instellingen hangen samen met dat account. Dan wil je toch verschillende accounts als de auto door meerdere personen gebruikt wordt? Doen mensen dat niet?

Volgens mij staat de melding over de S-PIN bij mij uit. Dat zou bij jou dus ook moeten kunnen. Ik heb overigens wel sportstoelen (want GTI), dus dat zou een reden kunnen zijn dat de instelling voor de stoel achteruit bij uitstappen er bij mij standaard in zat. Gezien het verschil in lengte tussen mij, mevrouw Rallye en vooral onze dochter ben ik daar erg blij mee. Onze zoon (die meestal achter mij zit) iets minder: de beenruimte in de Golf valt hem al tegen en hij wil er dus graag uit vóór ik de deur open (en de stoel naar achteren schuift).
 

DoubleJ

Senior Member
Dit hele verhaal is echt slecht. We gebruiken ook 2 sleutels allebei een eigen account zoals hiervoor omschreven. Bij het gebruik hoop je dat de auto het juiste account bij de sleutel herkend, gaat lang niet altijd goed. Kan dus niet keihard het profiel aan de sleutel koppelen of de sleutel aan het profiel. Gaat op basis van laatste gebruik en patroon.

Het wisselen van profielen (als er een verkeerde profiel geladen is) duurt soms zo lang dat ik het dorp allang uit ben voordat er ingelogd is. Lijkt geen gecached account te zijn ....

Stoel positie aan profiel werkt soms maar meestal niet!

Al met al, waardeloos product. Laat me zelf instellen welke profiel-sleutel-stoel combinatie bij elkaar hoort!! De auto moet rijden, ik bedien de auto :) tis geen tesla ;)
 

Rallye

Forumguru
De koppeling tussen gebruiker en laatst gebruikte sleutel is inderdaad ook bij mijn Golf niet helemaal betrouwbaar. De wisseling van account als per ongeluk de verkeerde laadt gaat meestal wel redelijk vlot.
 
Bovenaan Onderaan