Steenmarters lusten de octavia rauw.

Darkside

Forumguru
Bij mij hebben ze zelfs de isolatie onder de motorkap stuk gevreten.
Stond laatst weer stil met een mooie EPC melding. En naast een missend stuk isolatie heb ik ook een halve bruin brood tussen de bougiekabels.
De 'schade' meter op de leaseportal slaat helemaal naar het rood uit.
Ben er ondertussen ook wel klaar mee. En wc blokjes of gaas helpt niet.
Helaas moet ik nog 2 jaar voordat er een nieuwe auto komt.
Maar als dit topic volloopt met O3 eigenaren dan denk ik er toch serieus over om te kijken naar een ander merk.
 

hayabusa49

Nieuw lid
Ik denk dat het met bepaalde productiejaren en de gebruikte materialen te maken heeft.
(de, op vismeelolie gebaseerde weekmaker is de boosdoener).
Familie van ons, wonende in Zwolle, heeft ook al een paar keer knagende steenmarters op bezoek gehad in hun Toyota! De vraten ook lekker aan diverse kabels en plukten en passant ook het isolatiemateriaal op het schutbord aan flarden.
Hun Toyota staat altijd op hun terrein geparkeerd, onder een afdakje. Inmiddels hebben ze de oplossing gevonden (!). Ze laten de motorkap open staan. Blijkbaar houden die beesten niet van open ruimtes, maar knagen ze alleen in besloten, donkere ruimtes.
 

hayabusa49

Nieuw lid
Hallo met Janssen uit zwolle-zuid,

Ik zou toch weleens willen weten in welke wijk u woont want ik ben
er ook achter gekomen dat er aan een kabeltje geknaagd is aan mijn 8 maand
oude Skoda Citigo en wel in Zwolle-Zuid aan de Baarskolk.
Ik kwam erachter dat mijn Start/Stop systeem niet meer werkte en
hier was dus een draad bij de accu helemaal doorgeknaagd.
Het is inmiddels gelukkig hersteld door dealer Korterink in Zwolle

Met vriendelijke groet,

H Janssen
 

hayabusa49

Nieuw lid
Ik denk dat het met bepaalde productiejaren en de gebruikte materialen te maken heeft.
(de, op vismeelolie gebaseerde weekmaker is de boosdoener).
Familie van ons, wonende in Zwolle, heeft ook al een paar keer knagende steenmarters op bezoek gehad in hun Toyota! De vraten ook lekker aan diverse kabels en plukten en passant ook het isolatiemateriaal op het schutbord aan flarden.
Hun Toyota staat altijd op hun terrein geparkeerd, onder een afdakje. Inmiddels hebben ze de oplossing gevonden (!). Ze laten de motorkap open staan. Blijkbaar houden die beesten niet van open ruimtes, maar knagen ze alleen in besloten, donkere ruimtes.
 

hayabusa49

Nieuw lid
Niet alleen vinden steenmarters de Octavia een lekkere prooi onder de motorkap maar ik ben er nu ook achter dat ze mijn Citigo ook lekker beginnen te vinden. Nu inmiddels 2 keer bezoek gehad garagekosten 150 euro.
Ik ben teneinde raad ik heb al een marterverschrikker geplaatst en alle kabels in gespoten met antimarterspray en heb 2 glorix wc blokjes erin hangen. Wat kan ik meer doen, ik denk als het nog een keer gebeurt auto verkopen.

En dit allemaal gebeurt in Zwolle Zuid aan de Steurkolk aan de rand van Zwolle Zuid
 

Klaasje

Forumguru
ik heb inmiddels kippengaas in mijn motorruimte en beschermkap over de bougies.
Verder flexibel buis om blootliggende bougie kabel geklikt

Ik was het ook zat na 4x bezoek te hebben gehad.
 

hayabusa49

Nieuw lid
ik heb inmiddels kippengaas in mijn motorruimte en beschermkap over de bougies.
Verder flexibel buis om blootliggende bougie kabel geklikt

Ik was het ook zat na 4x bezoek te hebben gehad.
In welke provincie woont u want in overijssel schijnen ze veel voor te komen
 

hayabusa49

Nieuw lid
maar hebben ze bij jou ook veel schade toegebracht dan Canon, bij mij hebben ze gewoon andere kabel doorgeknaagd. Dus geen bougiekabels maar een kabeltje voor de start stop en 1 van de richtingaanwijzer en dat is gewoon isolatieband lijkt het wel en geen normale gladde isolatie zoals bougiekabels
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee hoor, zoals aangegeven in het andere topic hebben ze kennelijk geen trek in de Fabia GL en de Twingo.
Het is alleen een vervelend gehoor als ze door de dakgoot banjeren en af en toe een beetje ruzie maken. En ze poepen regelmatig op het terras...
 

Darkside

Forumguru
was laatst bij de dealer en die vertelde me dat skoda wist dat dit een probleem was en dat de dealer de kabels kon inspuiten met een 'goedje' die het niet meer aantrekkelijk maakt om aan te knabbelen.
Zelfs de LM zou hiervan op de hoogte zijn en standaard goedkeuring geven voor deze behandeling.

Deze oplossing was mij nog niet bekend. En de vorige dealer had ook geen permanente oplossing.
Ik zelf heb ook al een paar keer last gekregen van deze beestjes En als het weer raak is zal ik vragen of ze deze oplossing willen toepassen
 
Bovenaan Onderaan