Start en Stop Systeem

Cordoba

Forumguru
@hemi Uit de beschrijving zou je dat inderdaad denken, dat ie gewoon afslaat. Ik heb het idee dat ie bij wat langer ingetrapte koppeling denkt dat de auto niet in de versnelling staat, en het daardoor fout gaat, in combinatie met laag toerental. Het rare is ook dat als je vóór je de koppeling op laat komen, iets gas geeft (100-200 rpm meer) en de koppeling na 5 seconden op laat komen, rij je gewoon weg. Dan zijn die extra toeren dus allang weer terug naar stationair.

Mijn idee is dat één van de voorwaarden voor S/S soms niet goed wordt bepaald, maar door alle variabelen in het systeem niet goed te vinden, welke het probleem is. (Uitlezen geeft ook niets, maar het zou bijvoorbeeld zomaar een matig contact kunnen zijn voor een bepaalde sensor). Het is ook geen probleem wat regelmatig optreedt, soms een paar keer per week, soms maandenlang niet, en zowel bij koude als warme motor.
 

Canon-Eye

Forumguru
Klinkt als een incidenteel probleem bij jouw auto, @Cordoba - in principe mag het S/S de motor niet stilleggen bij ingetrapte koppeling.
Het lokaliseren van de oorzaak kan nog een flinke zoektocht opleveren, gezien het aantal parameters dat hierbij betrokken is...
 

Cordoba

Forumguru
Mijn auto heeft wel eens vaker vreemde kuren @Canon-Eye Wat dacht je van het volgende: als je tijdens het rijden het dashboardkastje opent, geeft ie heel vaak een alarm dat de achterklep niet gesloten is. Sluit het dashboardkastje en het alarm is weer over.
 

Tees

Donateur
Ik heb serieus een keer m'n telefoon filmend in het dashboardkastje gelegd omdat ik t idee had dat t lichtje niet uitging. Was overigens niet zo :deuk:
Maar we gaan wel erg :ot:
 

EdK

Forumguru
aat het lichtje in het dashboardkastje ook aan als je m in z'n achteruit zet?
Nee joh, als hij zijn achterklep opent dan gaat wel zijn handschoenkastverlichting aan !! :D
Maar Cordoba je verhaal van je afslaande motor komt me bekend voor en heb ik ook wel eens een enkele keer.
Maaris gewoon verhaaltje van Hemi, je laat hem afslaan en doordat je de koppeling dan intrapt start hij weer op je start/stop systeem...
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik heb niet heel veel in S/S auto's gereden, maar ik kan me wël herinneren dat bijv de Mii van m'n ouders wel zelf herstartte bij afslaan.
 

CharlesTucker

Forumguru
MIjn beide Octavia's starten ook zelf weer als je 'm per ongeluk laat afslaan. Koppeling helemaal op laten komen, en dan weer intrappen, en hij start.
 

brepus13

Forumguru
Herstarten idd gewoon door de koppeling in te
Mijn auto heeft wel eens vaker vreemde kuren @Canon-Eye Wat dacht je van het volgende: als je tijdens het rijden het dashboardkastje opent, geeft ie heel vaak een alarm dat de achterklep niet gesloten is. Sluit het dashboardkastje en het alarm is weer over.

misschien is het tijd voor een andere auto. Dan ben je van de rare kwaaltjes af en als je een dsg neemt slaat hij ook niet meer af bij wegrijden. Win win dus :-)
 

Rallye

Forumguru
Mijn Octavia start inderdaad zelf als hij afgeslagen is. Hij start ook als je S/S uitzet terwijl de motor met S/S gestopt is. Onze Mini doet dit niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
@EdK Ik kan me vergissen, maar volgens mij moet je 'm met de sleutel herstarten als ie gewoon afslaat.
Als ik rijdend of optrekkend ben en hij slaat af en als ik dan de koppeling intrapte dan starte hij vanzelf
Als ik hem bewust in start stop laat uitslaan en hij staat langere tijd uit of ik doe me deur open, dannnnn moet ik hem wel in algemeen weer starten met de sleutel in contact
 
Heb de accu nu vervangen maar krijg nu van allerlei meldingen dat niet functioneerd (auto 10 minuten stroomloos geweest). Is even zoeken hoe ik die kan resetten. O.a. bandenspanning, ESB systeem, en etcetera
 

EdK

Forumguru
En na wisselen accu, heb je toen ook meteen een stuk gereden ?
Vaak na enkele kilometers en tussendoor het contact op parkeerterrein even 5 min uit en sleutel er uit en hierna starten dan ben je in algemeen alle meldingen weer kwijt.
Zelf met Caddy gehad dat accu volledig leeg was (omvormer aan laten staan ) en ook vele meldingen.
Na 4 a 5 km rijden waren de meeste meldingen verdwenen behalve CC werkte nog niet omdat ik ook nog een SS melding had.
Na boodschap gedaan te hebben in supermarkt en weer terug gekomen te zijn bij wagen en gestart te hebben was ik die meldingen ook weer kwijt.
 
Bovenaan Onderaan