Start en Stop Systeem

oco1979

Forumguru
Goedemorgen,

Bij Mijn Skoda fabia combi tsi greentech werkt het start stop systeem niet. Het eigenaardige is wel dat de motor wel automatisch uitgaat door het systeem. Maar niet automatisch aangaat als je de koppeling intrapt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

dat lijk me koppelingspedaalsensor de boosdoener of draadbreuk
 

EdK

Forumguru
Als het aan een illegale chinese kabel heeft gehangen kan er zoveel gebeuren..
Maar @Antera kan het vaak wel weer rechtzetten met wat hokus pokus en officiële kabels met software
 
Start&stop, wat een kansloze uitvinding.. Adviseer dan ook net als nog 10 andere in dit topic, laat het uitzetten, redenen zijn bekend.
 

Canon-Eye

Forumguru
Met de handgeschakelde Fabia had ik er ook geen problemen mee: die incidentele keren dat ik de koppeling niet ingetrapt hield tijdens een wachtsituatie drukte ik wel even het knopje in. Maar met de DSG ergerde ik me er kapot aan, omdat het - bv. wachtend voor een drukke rotonde - vaak nét effe te lang duurde om op gang te komen en netjes in het gaatje te duiken.
Dus gewoon uit laten schakelen...
 

CharlesTucker

Forumguru
Voor zover ik de manier van werken in combinatie met een DSG begrepen heb kan het inderdaad irritant zijn. Maar daar heb ik geen ervaring mee. In combinatie met een handbak voel ik vrijwel nooit de behoefte het systeem uit te zetten en vind ik het gewoon erg fijn werken. Het systeem start de motor zo snel dat ik bij een stoplicht toch vaak sneller weg ben dan de auto naast me, ondanks dat ik 'm vaak in z'n vrij zet en de motor dus afslaat. De eerste paar dagen, ruim 10 jaar geleden, deed ik dat overigens niet, omdat ik het toen eigenlijk best een spannend systeem vond, start ie weer, hoe lang duurt dat, maar na een paar dagen was ik er aan gewend, en sindsdien bevalt het me prima.
 
Je kan met de VCDS in het SS systeem de voltage instellen wanneer de motor niet zal uitgaan bij het stoppen. Zelf de voltage op 13V gezet zodat de motor nooit uit gaat bij stoppen. Je moet eigenlijk eens nagaan op welke voltage de instelling staat wanneer de motor zal afslaan.
 

EdK

Forumguru
Bedrijfswagen en privé wagen met SS
En ik schijn het uit te kunnen zetten, maar die knoppies zullen waarschijnlijk nu al vastgekoekt zitten omdat ik ze nooit gebruik
Maw vind dat SS prima systeem en wil ik dat het niet inschakelt ? Ach hou ik de koppeling ff met de voet ingedrukt..
En zoals jullie begrijpen praat ik vanuit mijn ervaring in combinatie van handbak.
Als ik automaat zou rijden ( stel ik zo langgggggggggggggg mogelijk uit ) dan zou ik er misschien anders over denken..
 

Cordoba

Forumguru
Meestal geen probleem het S/S in mijn F3, wat af-en-toe wel bloedirritant is: als je voor een druk verkeerspunt staat te wachten op een gaatje om bijvoorbeeld over te steken (versnelling in 1, koppeling ingetrapt), als je dan de koppeling op laat komen om snel over te steken, dat det voor S/S het sein is om de motor uit te schakelen. Snel de koppeling weer intrappen en met meer gas wegrijden wil het soms oplossen, maar soms duurt dat ook al te lang en sta je weer te wachten. Dit gebeurt soms zelfs met ingeschakeld uitschakelknopje voor S/S.
 

brepus13

Forumguru
Meestal geen probleem het S/S in mijn F3, wat af-en-toe wel bloedirritant is: als je voor een druk verkeerspunt staat te wachten op een gaatje om bijvoorbeeld over te steken (versnelling in 1, koppeling ingetrapt), als je dan de koppeling op laat komen om snel over te steken, dat det voor S/S het sein is om de motor uit te schakelen. Snel de koppeling weer intrappen en met meer gas wegrijden wil het soms oplossen, maar soms duurt dat ook al te lang en sta je weer te wachten. Dit gebeurt soms zelfs met ingeschakeld uitschakelknopje voor S/S.

je laat hem dus eigenlijk gewoon afslaan maar hij start weer door de koppeling in te trappen?

je oplossing is vrij simpel: niet af laten slaan en je kunt gewoon wegrijden.

edit: was dus ook al door hemi benoemd :-)
 

fanSkoda-VW

Donateur
Als ik weet dat ik weg wil racen bij het stoplicht (komt zeer zelden voor) dan let ik op of de andere kant gaat stoppen. Eén klein stukje draaien aan het stuur en de motor loopt direct en dan doet de DSG doet de rest. Gister nog een blaag die bijna mijn bumper er afreed en zich naast mij bij het stoplicht drukte. En ik had geen eens de S stand ingeschakeld. De berijder maakt zo zelfs van een 'sullige' Scala en wolfje in nylon schaapskleren.

Grtss
 
Bovenaan Onderaan