Sperdifferentieel & turbo vraag op Octavia 3 2.0tsi dsg

Tuner111

Forumguru
jammer dat ik men rs gekocht heb voor er 4x4 tdi was. anders had ik zeker de 4x4 versie gekozen omwille van de grip. maar ik mag niet klagen, men wagen hiervoor was nog veel erger :D

Skoda-MAN

Forumguru
Het is natuurlijk een kunst om met hoog vermogen te kunnen rijden en dat houdt meer in dan domweg het gaspedaal in te drukken. Aanvoelen van voertuig en weg is de remedie.
Die jongens van de Formule 1 moeten ook goed aanvoelen dat ze niet met wielspin wegrijden en toch zoveel mogelijk vermogen op de wielen zetten.

Tuner111

Forumguru
En ondanks dat gadget, nog teveel wielspin?
Of schakelen de lieden die daarover klagen de launchcontrol niet in?
Want die staat niet permanent ingeschakeld, toch?
Edit: Nu is het een stuk makkelijker met een achterwiel aangedreven auto, zelfs zonder hulp van zo'n gadget.

Zeer veel zelfs op nat wegdek :cry: neen je moet dit activeren via een reeks handelingen :) het is het grote nadeel aan de rs de tractie. Maar eens je de wagen kent kan je dit beetje aanvoelen en even het gas lossen en dan weer er op en dan heb je er niet zo veel last van naar men mening :)

wachma

Actief lid
Launch control eens geprobeerd bij de demowagen die ik ooit testte. De RS bleef gewoon staan en schoot zelf uit zijn versnelling. Volgens mij niet zo gezond. Speelgoed die totaal niet goed afgesteld is.
Sper lijkt inderdaad interessant maar dan moet ik weer naar de tuner om de wagen standaard te zetten en vervolgens de inbouw van de sper te laten doen om vervolgens weer tuning te laten afstellen. Alleen de afstand al houd me tegen om tot een inbouw over te gaan.
Op dit moment heeft JD super zijn best gedaan om wielspin te voorkomen doordat mijn 1ste 2 versnellingen begrensd zijn. Is niet zo makkelijk om nog wielspin te krijgen tenzij je de begrenzing uitzet natuurlijk. Bij regen knijpt het boeltje nog eens extra dicht, valt niet echt op maar werkt uitstekend. Volgens mij doen niet veel tuners hem dit na..

CDK

Forumguru
@B.Stuurder, klopt maar die is niet van een (actief) forumlid. In Duitsland zijn er veel meer 400+ Skoda's zelfs met 500+ pk, maar dan heb je het over verbouwingen waar je een nieuwe S3 voor kan aanschaffen ;)

B.Stuurder

Forumguru
@B.Stuurder, klopt maar die is niet van een (actief) forumlid. In Duitsland zijn er veel meer 400+ Skoda's zelfs met 500+ pk, maar dan heb je het over verbouwingen waar je een nieuwe S3 voor kan aanschaffen ;)

Maar dan heb je geen 500+ pk ;). Ik wist niet eens dat het kon, 400 pk zonder ál te ingrijpende zaken die het aanzicht of de structuur van de auto beinvloeden. Overigens hebben ze in Duitsland wel 4x4 RS modellen voor zover ik weet.
Op zich is het leuk, maar als ik mijn 1.8 stage 1 laat tunen kom ik al nog maar weinig tegen wat sneller is en dat niet meteen 30k duurder is.

Bovenaan Onderaan