Sperdifferentieel & turbo vraag op Octavia 3 2.0tsi dsg

philippe bakker

Forumguru
Heeeel in het begin had ik ook problemen. Nu echt nimeer. En ik heb hem nog maar 5 maanden ( 8000 km) ik geef aan de lichten max 70%. Eens de wielen bollen kun je full power geven. Puur qua spurt van 0km is het sneller volgens mij om enkel de dsg bak op S te zetten en niet heel de modus Vd auto. Ik heb juist om vertrek problemen te vermijden of minimaliseren expliciet gevraagd bij mijn chiptuning om onder de 300 pk te gaan en liefst rond de 275 pk te gaan. Tis dan 289 geworden nu ik er deftig mee kan rijden weet ik dat meer ook nog perfect gaat. Bij regenweer rijdt ik nooit full power. Das zot met deze auto.

B.Stuurder

Forumguru
@philippe bakker dat is wat voor mij, in de regen, ik ben een beetje zot namelijk :laugh:
Zonder gekheid, ik heb proef gereden in een (standaard) RS in de regen en ik vond de auto zeer gebruiksvriendelijk. Snel genomen bochten worden niet meteen afgestraft en alleen bij het stoplicht wegrijden vergt wat aandacht. En ja ik heb geprobeerd wat mogelijk was qua sturen, uiteraard zonder overig verkeer, en je komt echt een heel end. Waar je met een BMW achterstevoren staat, blijft de Octavia sporen, dankzij de multilink en fwd waarschijnlijk.

philippe bakker

Forumguru
Nuja in bochten ben ik sowieso iets voorzichtiger dan vroeger. In 2005 ben ik met een Volvo 480 turbo uit de bocht gegaan tegen 160. Overkom gegaan en ik was gescalpeerd. Ik heb een jaar niet met de auto durven rijden en heb 4 operaties ondergaan toen. Dus voor mij gewoon rechtdoor nu. Die 480 turbo reed wel tof

B.Stuurder

Forumguru
@philippe bakker dat hakt er lekker in ja. Ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent geworden.
Zo'n 480 turbo, net als veel andere snelle auto's toen, was een verraderlijke auto. Weinig tot geen systemen, maar wel echt rijden. Ik reed een 850 5 cilinder, zo eentje met een knopje op de handmatige pook voor overdrive. Een vuurrode, 23 was ik, dikke auto 100 x aangehouden ter controle, is dat jouw auto haha. Kreeg aquaplaning op een B weg, miste net een hele dikke boom. Soms moet je geluk hebben, zoals jij, al lijkt dat niet zo, maar met 160 over de kop met een auto van toen, man had jij mazzel dat je er nog bent.
Toch goed dat je weer bent gaan rijden. Gewoon doorgaan. Met de motor ook, veel te hard, ik denk wel 6 keer onderuit gegaan, voetballen kan ik niet meer met mijn linkerknie, maar toch weer rijden. Maar motorrijden doe ik niet meer, risico is veel te groot geworden, 3 maanden geleden nog een vriend begraven, moest uitwijken, ging onderuit en raakte een paal. Toch liever in de auto dan.
Maar goed :ot::D

LT83

Forumguru
Ben ook wel benieuwd naar het verhaal van Wachma eerlijk gezegd......dus kom er maar in!!!

Bovenaan Onderaan