Sperdifferentieel & turbo vraag op Octavia 3 2.0tsi dsg

wachma

Actief lid
@wachma wat een vermogen zeg een wolf in schaapskleren heerlijk :thumbsup::thumbsup:.
Ben wel benieuwd of een verlaging het vermogen beter op de weg brengt.
Heb er zelf ook last en wil op dat stuk zeker een verbetering aan de auto.
Mocht je een verlaging doen wil je de bevinden dan hier schrijven?
Veel plezier met de RS en het vermogen maar dat komt wel goed.

Grt Bart
Zal ik zeker doen bart. Ik had net even mijn "vereisten" doorgemaild" en dat is niet zoals de meeste dat hij lekker plat en strak moet liggen.
-Ik wil ergens mijn comfort blijven behouden al weet ik dat dat ws niet mogelijk zal zijn -> maw dat ik ook geen 10kmh over een vluchtheuvel moet rijden
- Ik wil geen stuiterbak met piepjes en krakjes maar de wegligging moet erop vooruit gaan.
- en de laatste vereiste is dat hij door de keuring gaat en dat ik na installatie geen herkeuring of dergelijke moet doen

wachma

Actief lid
Het lijkt me wel wat om eens het verschil in beleving te ervaren met onze auto's :)
inderdaad :)
Ik vermoed dat de jouwe meer herrie maakt aangezien de mijne vol dempers zit en een turbo normaal altijd wat stiller is maar dat de jouwe wel heel smooth zijn vermogen op de baan zet met ws een indrukwekkende 0-100 tijd. terwijl de mijne een brok energie is die probeert zijn vermogen op de baan te houden met geen indrukwekkende 0-100 tijd.
We moeten maar eens afspreken, tijdens een meeting ofzo om de belevenis te delen ;)

LT83

Forumguru
Mooie uitdraai, het verschil in beleving zal wel groot zijn met het geluid van de V6 compressor met de kleppen open.. Al is het turboblok wel weer wat hitsiger.
Qua snelheid maar de Superb van 0-60 gehakt van de Octavia en bij de tussensprints en 100-250 maakt de Octavia gehakt van de Superb (sorry Corne ;) )

• Leuk
Waarderingen: CDK

Goofy@5E

Forumguru
voor de geïnteresseerden:

Das toch meer dan een stage I denk ik , 422 pk (moter) en een koppel over de 500nm hoe krijg je dat in godsnaam overgebracht op een FWD al dan niet met lsd of niet, ik val mischien in herhaling maar de mijne is ,, stock,, en als de ondergrond nog maar moet denken da tem nat is krijg ik ne kerstboom van je welste, ben ook wel, geïnteresseerd in een remapping maar ben van princiepe , power is nothing whitout control, ik vrees dat je voor deze vermogens beter afbent met een 4wd.

bartvw

Forumguru
Heeft er uberhaupt iemand model 3 RS al verlaagd met een schroefset?
Zo ja is de schroefset een verbetering aan de RS?
Ik wilde eigenlijk de auto alleen verlagen met veren maar als met een schroefset het tractieprobleem minder word sta ik daar voor open.
Vind de ruimte van de RS wel heel fijn maar het tractieprobleem vaak storend.

Grt Bart

wachma

Actief lid
Heeft er uberhaupt iemand model 3 RS al verlaagd met een schroefset?
Zo ja is de schroefset een verbetering aan de RS?
Ik wilde eigenlijk de auto alleen verlagen met veren maar als met een schroefset het tractieprobleem minder word sta ik daar voor open.
Vind de ruimte van de RS wel heel fijn maar het tractieprobleem vaak storend.

Grt Bart
Volledig met je eens, helaas is me het antwoord ook schuldig

Heeft iemand een id of de bougie van een skoda octavia RS afwijkt van een seat leon cupra?

bartvw

Forumguru
Ik heb nog nooit een auto verlaagd , vond het gewoon niet nodig.
Nu sta ik er voor open maar wil graag wat zekerheid dat de auto door een verlagingsset meer grip krijgt.
Heb geen zin om een schroefset te monteren en het gedrag word niet beter.
Dat de auto na deze banden Michelin Pilot Supersport krijgt is een zekerheidje lees daar alleen maar positieve dingen over wat het grip verhaal betreft.

Grt Bart

wachma

Actief lid
Ik vind de grip van de pilot super sport zwaar overroepen en ga als volgende band waarschijnlijk voor de cup versie.
Als er een beetje troep ligt op de straat zijn ze zelf slechter dan de originele banden die onder de rs zitten. Ook hebben ze een vervelend resonantiegeluid rond de 120kmh.

bartvw

Forumguru
@wachma ik heb de banden zelf nooit gehad wil ze hebben omdat ik op dit forum er hele positieve reactie's over lees.
Heb er nu Conti's onder maar ben daar niet kapot van.

Grt Bart

Antera

Donateur
DE Michelins doen het zeker wel goed. 100% grip zal je nooit kunnen krijgen zeker met zoveel vermogen is de kans op wielspin zeker aanwezig en zeker met de zomerbanden met de winterse temperaturen. Banden worden steeds harder. Een ander onderstel zal al een stukje beter maken en daarnaast een sper een wereld van verschil geven uit de Golf 7.

Daarnaast misschien slicks gaan rijden of ultra zachte banden voor de juiste grip

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan