Specificaties Octavia 3 14% ?

Daap

Nieuw lid
Als ik zo heel snel bij DirectLease filter op jouw specs, kom je uit op de volgende 4 auto's:
  1. Citroen DS3
  2. Peugeot 208
  3. Smart ForTwo Cabrio
  4. Smart ForTwo Coupé
Niet echt je ding, als je veel ruimte wil hebben (reden #1 om voor een Škoda te gaan)
Is er overigens iemand die een catalogusprijs durft te roepen op basis van ervaring, prijzen van vorig jaar etc.? Als ik kijk naar de prijzen van 2009/2010 was de aanschafprijs van de Greenline Businessline exact hetzelfde als voor de Ambition Businessline. Zou ik daaruit voorzichtig mogen concluderen dat de prijs voor de 2014 Greenline Businessline zo rond de 27.190 euro zal zitten?
 

Bandit489

Nieuw lid
Vandaag even bij de dealer wezen kijken.. Super auto! Helaas nog altijd geen nieuws over het 14% model. De dealer verwacht half augustus de specs te hebben, auto wordt dan vanaf september bestelbaar. Nog maar even wachten dus. Wel zei hij dat ze hun best aan het doen zijn de auto aan de 85g uitstoot norm van 2014 te laten voldoen. Zou mooi zijn, want als je de auto in september zou bestellen wordt hij nooit voor half november geleverd..
 

Gieliovd

Forumguru
Beetje vloeken in de kerk hier maar ik heb mijn lease wachtwoord gekregen op de Wevi site, de opties zijn mager...

Wat ik tegenkom is een nieuwe Toyota Auris Touring Sports! Nu ben ik helemaal geen Toyota fan en ook niet van dat hybride geneuzel. Maar even rationeel gezien, dat ding is ruim, comfortabel, mooi glazen dak etc... volledig volgepakt met alle opties die je kunt bedenken... en kost me plusminus €2700 per jaar.

De Octavia die ik kan kiezen is een 1.2 TSI met DSG Ambition Businessline. Ook met wat leuke opties enzo erop maar bijvoorbeeld al geen 17" velgen, geen vol glazen dak... En die kost me al ruim €3300 per jaar. Als ik die opties 1:1 zou proberen te zetten, dan wordt hij nog een stuk duurder.

Diesel zit er helaas niet in met 35k/jaar geschat voor werkgever.

Verder een Megane Estate met een 1.0 motortje en een handbak lijkt me geen goed plan. En ja, een Golf Variant voor meer met minder.

Is het nou echt zo vreemd om die Elektrobak te overwegen? Hij mag ook nog een karretje trekken (weliswaar weinig) dus dat is handig voor mij. Toeters en bellen en toch betaalbaar.

Ik had niet verwacht dat het zo duur zou zijn en ik zo weinig keuze zou hebben. Ik had gedacht gewoon een 1.6 of 2.0 TDI te kunnen overwegen op de Octo bijvoorbeeld. Dus ja, roeien met de riemen die je hebt :)
 

Daap

Nieuw lid
Beetje vloeken in de kerk hier ... roeien met de riemen die je hebt :)

Eigenlijk lees ik alleen dat je ontevreden bent met je leasebudget. Automaat eruit = glazen dak en 18" erin. Keuzes, keuzes, keuzes...

En als ik eerlijk ben: die Auris is bijna net zo afzichtelijk lelijk als de Civic Tourer! Al kreeg ik er geld bij, dan nog niet.
 

Darkside

Forumguru
Er zijn genoeg keuzes. Ik wil bv een ruime auto voor de vakanties met 2 kinderen, 2 honden, de tent en alle spullen. Tevens voor de bezoekjes aan de bouwmarkt en een of andere zweedse winkelketen.
Ikzelf wil daarom het liefst een station.
Nu kan ik ook kijken voor een prius wagon. Dat ding is 14% heeft genoeg pk's en is behoorlijk ruim.
De leaseprijs is redelijk (vanaf 2014 komt de HSB er bij) en ook full options te krijgen.
Maar hij is zo lelijk en plastic dat ik dat niet ga overwegen.

Dan wordt het gewoon kijken welke opties ik echt wil, en of dat binnen budget past en of ik mijn budget kan/wil aanpassen.
 
Beetje vloeken in de kerk hier maar ik heb mijn lease wachtwoord gekregen op de Wevi site, de opties zijn mager...

Wat ik tegenkom is een nieuwe Toyota Auris Touring Sports! Nu ben ik helemaal geen Toyota fan en ook niet van dat hybride geneuzel. Maar even rationeel gezien, dat ding is ruim, comfortabel, mooi glazen dak etc... volledig volgepakt met alle opties die je kunt bedenken... en kost me plusminus €2700 per jaar.

De Octavia die ik kan kiezen is een 1.2 TSI met DSG Ambition Businessline. Ook met wat leuke opties enzo erop maar bijvoorbeeld al geen 17" velgen, geen vol glazen dak... En die kost me al ruim €3300 per jaar. Als ik die opties 1:1 zou proberen te zetten, dan wordt hij nog een stuk duurder.

Diesel zit er helaas niet in met 35k/jaar geschat voor werkgever.

Verder een Megane Estate met een 1.0 motortje en een handbak lijkt me geen goed plan. En ja, een Golf Variant voor meer met minder.

Is het nou echt zo vreemd om die Elektrobak te overwegen? Hij mag ook nog een karretje trekken (weliswaar weinig) dus dat is handig voor mij. Toeters en bellen en toch betaalbaar.

Ik had niet verwacht dat het zo duur zou zijn en ik zo weinig keuze zou hebben. Ik had gedacht gewoon een 1.6 of 2.0 TDI te kunnen overwegen op de Octo bijvoorbeeld. Dus ja, roeien met de riemen die je hebt :)

Heb Zelf ook voor de keuze gestaan ben zelf naar de introductiedagen geweest in raamdonksveer op 12 april, en proefgereden in Hatchback na 10 min weer teruggebracht wat een dramatische auto , traag maakt veel herrie vooral automaat , ben nadat ik auto heb teruggebracht direct naar skoda center Utrecht gereden en heb octavia combi besteld , kwaliteitsniveau is veel hoger en hij is een stuk stiller ondanks dat het geen hybride is. Dus kies voor de octavia , maar uiteindelijk is het jouw eigen keuze
 

dorstvlegel

Actief lid
ik krijg net een mail van de dealer binnen dat de specs en prijzen voor de 14% Octavia HB op 27 juni komen.
Van de combi (nog) niet.
 

Daap

Nieuw lid
ik krijg net een mail van de dealer binnen dat de specs en prijzen voor de 14% Octavia HB op 27 juni komen.
Van de combi (nog) niet.
Enig idee waarom de combi langer op zich zou laten wachten? Ook bovenstaande bewering dat de 14% combi dit jaar niet meer zou komen zou mij erg verbazen.
 

Darkside

Forumguru
Het zou mooi zijn als de specs van de HB bekend zouden worden.
Jammer dat er nog niets bekend word van de Combi (ook de VW golf variant is nog niet bekend).
Maar zoveel zullen ze niet wijken toch?
 

RoelF

Forumguru
Het verbaasde mij ook hoor, misschien is het lastiger om de co2 waarde te halen omdat de Combi zwaarder is.
 

res-q

Senior Member
Op twitter 2 berichten gelezen van mensen die beweren dat de 14% bijtelling variant in 2013 niet meer geleverd gaat worden, maar dat er wordt geprobeerd om 'm te homologeren voor de 2014-eisen.

Bij beide berichten wordt verder geen bron genoemd, en 1 van de 2 is ook al weer verwijderd. @Skoda_NL houdt vol dat het in 2013 nog goed moet komen... Ben benieuwd :)
 

Darkside

Forumguru
De golf variant zou bevestigd zijn voor Oktober dit jaar. En VW zou idd al bezig zijn voor 2014.
Over de skoda heb ik nog niets vernomen.
 

Pablos

Senior Member
.Voor de meeste lease rijders is ook november de limiet vanuit de lease maatschappij. Ik ben blij dat ik "gewoon" een 20% dsg heb gekozen en minder onzekerheid heb
 
Bovenaan Onderaan