Specificaties Octavia 3 14% ?

Op mijn vraag aan Pon kon men mij mededelen dat pas in augustus de prijzen van de 14 % bekend worden, raar dat het zo lang moet duren. De levertijd was in ieder geval al week 45 geloof ik dus we zullen snel moeten zijn!
 

Praveen

Nieuw lid
Is een gemiste kans voor Skoda. Maar ook VW gaat de Golf Variant pas vanaf december leveren. Deze 2 auto's hadden mijn keuze voor de 14% bijtelling, maar dat wordt wel heel erg krap om ze te gaan bestellen zonder dat je een proefrit hebt kunnen maken.
 

Darkside

Forumguru
Over de proefrit maak ik me niet zo'n zorgen. Er zijn genoeg 1.6 TDI's met 105 PK te vinden.
De 1.6TDI lijkt me dan alleen maar beter met zijn 110PK.

Het gaat voornamelijk over de samenstelling en pakketten. Het is namelijk niet zo dat je 14% greenline dezelfde opties krijgt als een EBL.
En dan is het nog afwachten wat de leaseprijs word. Dan pas kan je vergelijken hoeveel goedkoper de greenline is en of je liever een EBL neemt voor (wat) meer omdat je perse een panodak wil hebben bv.
 

Gieliovd

Forumguru
Zo te zien wordt dat allemaal een beetje lastig dus.

Ik zelf sta ook aan de voet van een bestelling voor een lease wagen. Zou liefst een O3 rijden met 14% bijtelling en een DSG7 bak. Maar ja die is er dan weer niet... dus binnenkort de mogelijkheden maar eens gaan afwegen.
 
heb er geen vertrouwen in dat de 14% versie nog geleverd kan worden dit jaar en ben ook niet zo onder de indruk van de 1.6 diesel...neig er naar om de 2.0 diesel te bestellen kan ik in september rijden en met 150pk niet klagen over het vermogen...en dat alles voor maar 6% bijtelling extra :-)
 

Darkside

Forumguru
het is natuurlijk niet alleen 6% bijtelling extra. De 2.0 is duurder in zowel catalogus waarde en in de lease.
Scheelt dus wel aanzienlijk.
Maar als je toch een 1.6 in de 20% moet leasen ivm DSG bv dan is het verschil al wat minder en kan het wel aantrekkelijk zijn om iets meer uit te geven
 
het is natuurlijk niet alleen 6% bijtelling extra. De 2.0 is duurder in zowel catalogus waarde en in de lease.
Scheelt dus wel aanzienlijk.
Maar als je toch een 1.6 in de 20% moet leasen ivm DSG bv dan is het verschil al wat minder en kan het wel aantrekkelijk zijn om iets meer uit te geven[/quote)


Dat weet dus niemand omdat de prijzen en specificaties van de 14% nog niet bekend zijn...
auto wordt gekocht en niet geleased, ik ben bijna over, nu nog even rijden met de 2.0 misschien dat het laatste duwtje :)
 

RoelF

Forumguru
Ik heb nog ergens stille hoop dat ze bezig zijn de 14% aan te passen om hem geschikte te krijgen voor de eisen van 2014.
 

RoelF

Forumguru
Trouwens, als je de 1.4TSI als alternatief van de 14% op het oog hebt, moet deze ook voor 2014 geleverd zijn. Deze gaat volgend jaar van 20% naar 25%.
 

Darkside

Forumguru
Daar heb ik nog niet bij stil gestaan.
De 1.4 hoeft van mij niet. Maar zou opzich wel graag ACC hebben. En dat word niet geleverd op de 1.2 (en de 1.6tdi).
 

RoelF

Forumguru
Gezien de levertijden die op dit moment op het forum voorbij komen, sta ik voor een dilemma. Wacht ik hoopvol tot september op een mogelijke 14% of laat ik 'm zitten en bestel ik op tijd een 1.4TSI? Hmmm...
 

Joel

Nieuw lid
Dit ook in het levertijd topic gezet, maar nog geen reactie. Dus ook maar even hier neergezet. Herkend iemand dit:

Ik ben net bij de (nieuwe) dealer in Vlissingen geweest. En in mijn gesprek gaf ik aan geïnteresseerd te zijn in de 14% bijtelling variant van de Combi. De verkoper gaf aan dat deze gewoon besteld kon worden, dit aan de hand van de prijslijst zou gebeuren van de 2 business versies. En dat wanneer de prijzen duidelijk zijn dit weer verrekend ging worden. Hij gaf aan dat dit ook nog lag aan de lease maatschappij. Dus dat sommige dit wel doen en andere niet. Beetje vaag verhaal volgens mij, heb dit ook niet eerder gelezen hier op het forum. Herkent iemand dit? Zoja dan ga ik bij de leasemaatschappij informeren of dit idd kan.

Hoor het graag, alvast bedankt :)
 

Daap

Nieuw lid
Na navraag gedaan te hebben bij Alphabet lease:

De definitieve prijzen en de te verwachte CO2 uitstoot zijn nog niet definitief bekend waardoor wij nog geen aanbieding kunnen maken ook niet gebaseerd op de oude gegevens.
Wij hebben dagelijks contact met de leverancier maar op korte termijn worden deze gegevens niet vrijgegeven.

Wanneer wij de auto kunnen aanbieden zullen wij u berichten.

Indien u nog andere vragen heeft horen wij die graag.


Met vriendelijke groet,
Alphabet Nederland B.V.

Erg vervelend aangezien ik binnen een maand een nieuwe auto uitgezocht moet hebben en daarom waarschijnlijk geen Octavia ga rijden maar richting de 14% Volvo, Megane of Ford moet gaan uitkijken. Erg jammer allemaal...
 

Darkside

Forumguru
Ja het is jammer dat er niet meer duidelijkheid is. Wel iets aankondigen. En vervolgens nog niets kunnen leveren. Had ook al meer info over de golf variant verwacht.
 
Ja het is jammer dat er niet meer duidelijkheid is. Wel iets aankondigen. En vervolgens nog niets kunnen leveren. Had ook al meer info over de golf variant verwacht.
Ik was vanmiddag even bij de Golf dealer. Even kijken waar tegen ik "nee" heb gezegd. Helaas voor VW staat de Golf variant pas na de zomervakantie (begin september) in de showroom. Gunstig voor Skoda dus....
 

Gysman

Actief lid
...en dat alles voor maar 6% bijtelling extra :)


"maar" 6% bijtelling extra... ok...

20% bijtelling van een auto van 34000 betekent: 6800 euro bijtelling en daar betaal je dan 42% (2856 euro) of 52% (3536) euro over.

Stel nu dat de 14% variant 30000 gaat kosten. Dan heb je dus 4200 euro bijtelling, en daar betaal je dan 42% (1764 euro) of 52% (2184 euro) over.

Verschil dus: 1092 euro (bij 42%) of 1352 euro (bij 52%). Per jaar dus...

Nou is de 14% variant voor mij geen optie (ivm max trekgewicht, dat gaat vast geen 1600 kg zijn), maar anders zou ik graag nog even wachten om die duizenden euros in mijn zak te steken :)

/edit: ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken :)
 
dat heb je leuk uitgerekend maar het blijft speculatie : ik ga niet uit van 34000 en 30000 kan ook (nog) niemand bevestigen. Anyway ik vond de 1.6 tegen vallen en ik wil niet 4 jaar spijt hebben van mijn keuze. ieder heeft zijn eigen overweging uiteraard en ik ging ook in eerste instantie voor de 14% maar heb na uitgebreid proef rijden deze keuze gemaakt.

o ja auto is inmiddels dus besteld :-)
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb gisteren gehoord dat ik met mijn kilometrage (35k) aan benzine moet en geen diesel... dus ja dan is de keuze bij een Octavia snel gemaakt...

20% bijtelling, 1.4 TSI, DSG-7...

Zijn er dan wel 14% auto's met diesel + automaat te krijgen?
 
Bovenaan Onderaan