Spatlappen voor Yeti

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, alles is daar goedkoper: auto, wegenbelasting, verzekering. Duitse vriend van me geloofde z'n oren niet
 

Wasmachineman

Forumguru
Volgens mij is alles goedkoper daar. Auto's! Huizen!
Wat zou niet goedkoper zijn daar? Wat kopen duitsers hier? Stroopwafels, kaas?:winkie:
 

Captain Hook

Forumguru
:ot:ff over die prijzen.
De auto's zijn op zich bij onze oosterburen niet goedkoper, maar door de achterlijke BPM alhier worden hier de auto's zo duur.

Maar op zaken als accessoires (zoals die dorpelstrips) zit geen BPM. Dus blijkbaar wil Pon daar veel meer marge op pakken... :biggthumpdown:
Want BTW in NL en DE zijn ook gelijk.
Nu woon ik niet zo dicht bij de grens, maar af en toe zou je een paar van die accessoires voor je Skoda toch liever ff bij de buren willen halen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja of het nou BPM heet of CqX, KzV, enz., het gaat er natuurlijk om wat je ervoor moet neertellen. En alles is daar idd goedkoper, huizen vergat ik nog. Maar klopt, we zijn weer off topic geraakt.
 

snel

Actief lid
ook mij is opgevallen dat als je de achterklep open doet ook met beschermstrip de bumper vuil is
en kijk eens in be voor prijzen toebehoren
 

TamRex

Actief lid
@ snel: "als je de achterklep open doet ook met beschermstrip de bumper vuil is"

Ja ik heb dat ook.
De achterbumperstrip (alu) is besteld omdat het er leuker uit ziet !! (strip is nog steeds niet binnen!)
Overigens wordt de hele achterkant van de Yeti al gauw vuil omdat ie vanwege de vlakke bouw/vorm gewoon vuil aanzuigt. Ik laat dan alleen de achterruitensproeier (als het nodig is om die te gebruiken) met veel water lopen om krassen op de ruit zoveel mogelijk te voorkomen.
"Water en nog eens water" ...als het geregend heeft en ik doe mijn 'bestuurdersdeur' open rolt er soms een stroom water van het dak naast de stoel in de cabine, hebben jullie dat ook ?

Verder toch een hele fijne auto.
 

corsaar

Senior Member
ook mij is opgevallen dat als je de achterklep open doet ook met beschermstrip de bumper vuil is
en kijk eens in be voor prijzen toebehoren

Hoe bedoel je dat nu precies ? Ja de zwarte bumper is altijd grijs vuil
als ik daar nu een strip opplak is deze vuil wat is dan mijn voordeel?
 

corsaar

Senior Member
@ als het geregend heeft en ik doe mijn 'bestuurdersdeur' open rolt er soms een stroom water van het dak naast de stoel in de cabine, hebben jullie dat ook ?

Dan stop je zeker op een hellend vlak,ik heb daar geen last van ,althans nog niet gemerkt!
 

Wasmachineman

Forumguru
Heb ik met mijn auto ook. En dan kijk ik en inderdaad...hellend vlak! Zal elke auto dus wel in meer of mindere mate last van hebben als je niet horizontaal staat!
 

FredV

Banned
Heb ik met mijn auto ook. En dan kijk ik en inderdaad...hellend vlak! Zal elke auto dus wel in meer of mindere mate last van hebben als je niet horizontaal staat!
OOk op andere merken en types, als de daklijn binnen de verticale portierlijn valt, loopt t water op de stoel.
Vroeger had je daarvoor dakgootjes, maar vanwege de aerodynamica zijn die verdwenen, evenals het gootje links en rechts van e voorruit om t water niet langs de zijruiten te laten lopen.
 

Erkens

Lid
Ik heb ook veel "last" van naar binnenkomend water, en mijn auto staat redelijk recht. Vooral bij de achterdeur komt het veel voor bij mij. Ik dump mijn laptoptas achter de bestuurdersstoel, dus daarom gaat die deur 's ochtends als eerste open :)
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik heb nog niet gemerkt dat er water in de cabine stroomt als ik de deur open doe. Wel is het me een paar keer opgevallen dat ik het water ergens hoor gorgelen, wegstromen tijdens de eerste meters rijden. Weet niet precies waar het vandaan komt, lijkt in de passagiersportier te zitten (?)
 

wimv

Actief lid
Bij regen of bij het gaan rijden met een natte auto moet je echt de portierramen goed dicht houden anders kun je goudvissen gaan houden in de ruimte onder de "raamknoppen".
 

wimv

Actief lid
@wasmachineman: ik ken het "gevaar" maar als je bij een verkeerslicht stilstaat en de collega bestuurder naast je vraagt je wat dan doe je toch dat raam open ! En dan dweilen maar !
 

Wasmachineman

Forumguru
Die maak ik ook wel eens mee inderdaad! Zo blijven we bezig met dweilen. Terug met die gootjes dus! Zal je dit ook hebben met een Bentley ofzo...:ahum:
 
Bovenaan Onderaan