Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

Nedje

Senior Member
Ik zit nog steeds op 3.2 Garage gaf wel aan dat er 2 grote updates klaar stonden maar dat de dealer die moest uitvoeren. Binnenkort moet de auto toch naar de garage omdat het laadklepje niet meer open wil(de) dus die updates nemen ze dan meteen mee. Benieuwd of ik ook op 3.8 eindig

Backpacker

Senior Member
Ik heb keyless entry (Kessy) direct uitgeschakeld zodra ik de auto in bezit had. Het risico van een relay attack is mij te groot, zeker omdat mijn auto recht onder mijn slaapkamerraam geparkeerd staat, en mijn sleutels meestal in mijn broekzak naast datzelfde raam zitten.

hemi24

Forumguru
Angsthaas… ;)

Trouwens met Kessy is het eerste wat je jezelf af moet leren om de hele dag met de sleutel rond te lopen; rustig wegleggen, komt de levensduur van de batterij ten goede en vinden de ingewanden van de sleutel op den duur ook fijner! Scheelt minder vocht/condens en stof…

EdwardP

Actief lid
Mijn autosleutel gaat thuis gewoon in een metalen blik. Dan wordt het al wat lastiger om het signaal op te pikken van buiten af.

Backpacker

Senior Member
Mijn autosleutel zit aan mijn sleutelbos samen met mijn huissleutels. Ik wil niet nadenken over relay attacks, batterijen regelmatig vervangen, sleutels apart wegleggen, metalen blikjes of wat dan ook. Ik haal mijn sleutels uit mijn broekzak, druk op het knopje en de auto gaat open. En ook alleen dan. Nooit spontaan. Ik weet het, het is ontzettend 2024, maar het werkt prima.

Backpacker

Senior Member
Vraagje: Bij eerdere grote updates (Naar ME3.0 en ME3.7) werden mijn OBD2 aanpassingen telkens overschreven en teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Die twee updates zijn bij mij door de dealer uitgevoerd. Heeft iemand met een OTA ME3.8, ervaring wat dat met de OBD2 aanpassingen doet?

JJ te G

Donateur
@Backpacker : de update van 3.2 naar 3.7 is bij mij over-the-air gegaan en alle OBD aanpassingen van Antera zijn behouden gebleven. Ik heb begrepen dat de dealer tijdens de update de keuze heeft om de aanpassingen wel of niet te wissen.
(Is er iemand die dit laatste kan bevestigen?)

Nedje

Senior Member
Netjes, auto vandaag terug van garage voor het vervangen van motortje van de laadklep. Er zijn ook twee ‘grote’ updates uitgevoerd waardoor ik nu de batterij temperatuur kan zien, maar nog steeds op 3.2 zit.

Die update naar 3.5 laat hier lekker op zich wachten

Smeeuwis

Donateur
Ik wacht nog steeds op de OTA van 3.7 naar 3.8. Iemand die daar meer van weet toevallig? Ik weet dat er gefaseerd wordt uitgerold maar dit duurt nu wel erg lang…

Bovenaan Onderaan