Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

Nedje

Senior Member
Ik heb de Enyaq nu bijna 9 maanden en kreeg deze met 3.0 geleverd, paar maanden terug (weet niet exact wanneer) kreeg ik een OTA update naar 3.2. Ik merk persoonlijk geen verschil.
 

Flem_nl

Forumguru
Vol verwachting de Enyaq opgehaald na zn 1e grote onderhoudsbeurt (45k km). Op mn vraag wat is er aan de auto gedaan, enkel ehh iets met remvloeistof en een software update. Wow een software update dacht ik. Helaas nog altijd 3.0.0!! :mad: auto is van de eerste lichting van april 2021 en nog altijd niet geupdate!
 

Tipu

Lid
ik heb hoop op OTA update voor Enyaq’s met 3.0 op gegeven. Verwacht niet veel meer van Skoda..

Mijn auto is ook van 2021 en is nog steeds op 3.0.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik ontdekte onlangs deze Zwitser op YouTube. Heeft een goed kanaal opgebouwd over de Enyaq, met veel voors maar ook veel tegens. Kennelijk heeft hij het dusdanig voor elkaar dat Skoda / VAG naar hem lijkt te luisteren. Check vooral zijn laatste video even. Of we er echt iets van moeten hopen weet ik niet. Hij is er in ieder geval wel eerlijk over.


Als je het Duits niet zo machtig bent, de video's zijn er in veel gevallen ook in het Engels en anders met ondertiteling.
 

SanderW

Nieuw lid
Hier nog een ander filmpje van de beste man. Daarin vertelt hij dus dat we op de oude modellen dus nooit verder komen dan ME3.0 / 3.2..
Dus straks geen Skoda meer voor mij, als ze niet eens een auto van 2 jaar kunnen updaten..
 

Rick63

Nieuw lid
Ik heb de Enyaq nu bijna 9 maanden en kreeg deze met 3.0 geleverd, paar maanden terug (weet niet exact wanneer) kreeg ik een OTA update naar 3.2. Ik merk persoonlijk geen verschil.
Beste wel apart ik heb een Enyaq uit sept 2022 en heb nog steeds 3.1. ik denk dat we in de zeik genomen worden door skoda met dat OTA update. Lijkt mijn werkgever wel. "we zijn er mee bezig", en dan gebeurt er niets
 

hemi24

Forumguru
Sommige mensen zagen liever dan dat ze spijkers met koppen slaan, denk ik dan…

Binnen de ME3-versies verandert er ook weinig schokkends of merkbaar, dat is pas bij ME4 aan de orde naar het schijnt.
 

Rick63

Nieuw lid
Ik had gehoord dat ME3 versies niet een upgrade naar ME4 kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rick63

Nieuw lid
Is alleen niet wat Skoda tijdens verkoop heeft gezegd. Schijnt al een petitie te zijn waar Skoda aan zijn verkoop praatjes wordt herinnert
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
@Japanese Power : dat zal van hetzelfde allooi zijn als de mensen die geld probeerden op te strijken nadat ze bewust voor een sjoemeldiesel hadden gekozen…

Ik vraag me af wat mensen nu echt verwachten van de (ota)updates?
 

Japanese Power

Donateur
Ik zie dat toch anders @hemi24 , niemand zal een Enyaq hebben gekocht om straks geld te strijken omdat de software niet meer doorontwikkeld wordt.

Pijnlijk is het wel dat een auto van 2 jaar oud met software draait die eigenlijk niet meer wordt verbeterd. Ik verwacht niets meer van de zgn. met veel bombarie aangekondigde OTA-updates, ik zit nu al ruim 15 maanden op MEB 3.0 en de kleine updates die er waren stellen geen ene reet voor.
 

Japanese Power

Donateur
https://www.youtube.com/@Speicherelektrisiert In 1 van zijn filmpjes wordt de petitie genoemd.
Meneer Spijker weet heel veel, meer dan wij allen bij elkaar, maar ergens iets noemen in een filmpje blijft voor mij vaag.

Maar als er ooit een petitie o.i.d. komt tegen PON/Skoda dan teken ik met veel plezier maar ik ga zelf geen energie meer steken in dit soort zaken. Ik heb een jaar geleden helaas al genoeg ellende meegemaakt met de Enyaq...
 
Bovenaan Onderaan