Smartlink / android auto - Hoe werkend krijgen

D

Deleted member 24009

Al die termen zijn ook verwarrend, niet alleen mbt de verbindingen maar ook mbt de verschillende apps van Skoda....niet heel simply clever als het mij vraagt. Voor mirrorlink heb je idd geen smartlink nodig. Smartlink is helaas ook niet draadloos, om het display te laten verschijnen van CarPlay of Android auto is nog steeds USB nodig.
 

Rallye

Forumguru
Ze maken het niet erg makkelijk bij VW/Skoda, maar dat je Smartlink nodig hebt voor Mirrorlink en Android Auto, was toch wel te vinden geweest, zie bijvoorbeeld
.

Smartlink is de Skoda-term voor de toepassing die Mirrorlink, Android Auto en (voor iOS) Apple Carplay op je radio mogelijk maakt. Bij Skoda werken deze zaken via USB.

De draadloze verbinding valt onder Skoda Connect. En dan heb je ook nog de MijnSkoda-module van Pon.

Edit: ik zie dat @Stitch15 anders over de noodzaak van Smartlink voor Mirrorlink denkt dan ik. Waar baseer je dat op?
 
D

Deleted member 24009

Dat je smartlink ook voor mirrorlink nodig hebt wist ik dan ook weer niet, dacht alleen je tel geschikt moest zijn voor mirrorlink. Weer wat geleerd
 

Marcooooo

Actief lid
Nou om maar meteen binnen te denderen in de wereld die Skoda heet... mijn vraag gesteld aan Mirrorlink, Skoda NL, mijn dealer waar ik de auto heb gekocht en de lokale Skoda garage. Ik ben benieuwd. Niet geschoten...

Terwijl ik dit typ al een reactie van Mirrorlink dat zij er niets aan kunnen doen en dat het de verantwoordelijkheid van Skoda is. Nog 3 kansen over. Oh, de 2e reactie er gelijk achteraan (ze zitten er bovenop) dat de lokale dealer het heeft doorgestuurd naar de dealer waar mijn auto vandaan komt... nog 2 te gaan.

Als ik overigens dit forum en internet bekijk is het (gelukkig) voor meer mensen verwarrend wat nu wat precies is en hoe het ene werkt en hoe het andere. Voel me al iets minder Skoda-noob :tegek:
 

Marcooooo

Actief lid
Heb in eerste niets gevraagd. Alleen gemeld dat met alle mogelijke variabelen Mirrorlink niet werkend te krijgen is. De dealer zei dat het een veelvoorkomend probleem is en het ligt nu bij Skoda en ik krijg normaal gezien woensdag een terugkoppeling.
Als blijkt dat ik Smartlink nodig heb en het dan wel werkt dan is het zo en tik ik helaas maar 243 euro af... Maar bij voorkeur niet uiteraard. Net weer 450 achtergelaten bij de dierenarts maar dat is een ander verhaal :stop:
 

Rallye

Forumguru
Goed. Dus je gaat bezig met Mirrorlink zonder je echt te informeren over de vereisten. Het duurt even voor dat degenen die je helpen daar achter zijn, maar uiteindelijk krijg je een advies, gebaseerd op onze ervaring en beste weten. Je had al eigenlijk al een idee, want je wist dat het activeren geld kostte. En dan mail je Skoda, waarbij je het feit dat Smartlink niet geactiveerd is weer niet noemt? :nono:

Ik ben zeer benieuwd of je van Skoda een ander antwoord krijgt dan van ons... Laat je iets horen?
 

Marcooooo

Actief lid
Ik snap je vijandige opstelling evenals je ongefundeerde waarnemingen die je als feiten bestempeld niet.
Ik heb mijn problemen/ervaringen omschreven zoals ik deze beleefd heb. Ik heb niets achterwege gelaten wat ik niet wist. Ik heb vanaf de eerste regel van mijn gesprek (en later mail) blijk gegeven van mijn auto, bouwjaar en maand evenals alle (alle) info m.b.t. type, uitvoering, software versies, update versies, skin models etc. Dus als ik al iets niet heb medegedeeld komt omdat ik het zelf (nog) niet wist/weet en als de andere kant van de lijn alle informatie aangaande software, serienummers e.d. hoort/ziet ga ik er (misschien heel naief) vanuit dat die persoon weet wat er wel en niet werkend c.q. aanwezig zou moeten zijn. De aardige mevrouw van Skoda gaf zelf aan dat er een update had moeten plaatsvinden evenals de contactpersoon bij de dealer. Ook die weten exact wat ik weet en wat er al dan niet aanwezig is. Ook zij gaven aan dat de problemen veel voorkomen en dat ze gaan uitzoeken wat te doen. Ik heb ook aangegeven dat wanneer het aan mijn onkunde ligt ik dit ook graag verneem en ik dan graag uitleg zie hoe ik het wel werkend krijg aangezien mijn vrouw hetzelfde toestel heeft als ik.

Is het zo duidelijker wat de insteek is?

Gezien de veelal negatieve berichten her en der op internet verwacht ik niets, maar uiteraard zal ik laten weten wat de uitslag is.
 

Marcooooo

Actief lid
Na wat heen en weer mailen en bellen eigenlijk nog altijd niets duidelijk. Volgens de ene partij is er wel een update, volgens de andere niet. Volgens weer een ander is het een veelvoorkomend en dus overbekend probleem, volgens nog een ander 'dat hebben we nog niet eerder gehoord'... wordt ongetwijfeld vervolgd, maar ik vrees niet op korte termijn...
 

Fabia 123

Forumguru
@Marcooooo
Dit lijkt op van het kastje naar de muur.
Niet fijn.

Maar bijzonder is het nu ook weer niet.
Apps en auto's hebben vaak een moeizame knipperlicht relatie.
 
Ik heb een vraagje en wellicht weet iemand hier het antwoord?

Ik heb het logo van smartlink op mijn radio, echter geeft hij aan dat ik deze moet activeren bij de VW dealer. Ik las op het forum dat de kosten zo ong. 250 euro zou zijn.

Is er inmiddels al een andere optie? Bijv door het zelf te doen, of middels een sd kaart o.i.d.?
 

Rallye

Forumguru
Nee, is niet zelf te doen. Is een aangeschafte originele code en bij installatie een verbinding met de fabriek voor nodig
 
Bovenaan Onderaan