Smartlink / android auto - Hoe werkend krijgen

Marcooooo

Actief lid
Mijn telefoon staat op de site van Mirrorlink (Samsung Galaxy S7)

Ik heb net nogmaals geprobeerd maar zonder resultaat. Wat ik doe: usb in de usb poort en in de telefoon. Mirrorlink op de Bolero opent en laat 2 of 3 apps zien. De telefoon gaat vervolgens in een 'je kunt me niet bedienen want je bent gekoppeld'-modus. Ik kan het scherm van de telefoon niet aan of uit zetten met de home knop of aan/uit toets, enkel door aanraking van het scherm. Er staat dan ook dat auto en telefoon gelukkig getrouwd zijn.
Als ik dan een app opstart in het Bolero systeem dan lijkt hij te openen maar het scherm blijft leeg. Er komen wel 5 toetsen onderin beeld die verdwijnen maar er gebeurt verder helemaal niets.

Net nog gecontroleerd en er is geen firmware update beschikbaar voor mijn VIN nummer zegt de Skoda update portal.

Doe ik iets verkeerd, mis ik een app, staat er een instelling niet goed? Ik ben een beetje door mijn opties heen...
 

Rallye

Forumguru
Tja. Om te zien of het aan je auto of de telefoon ligt, zou je eens een adere telefoon kunnen proberen. Om een indruk te krijgen zou je zelfs eens een iPhone kunnen verbinden of CarPlay wel werkt......
 

Marcooooo

Actief lid
Andere telefoon maakt geen verschil helaas. iPhone niet geprobeerd i.v.m. niet tot mijn beschikking.
Gisteren nogmaals een poging gewaagd. Andere apps geinstalleerd die ook in beeld komen, maar zodra de auto de app start wordt het scherm nog altijd blanco en in de telefoon komt alleen, na aanraking, de boodschap dat de telefoon verbonden is via Mirrorlink. Heb Mirrorlink ook al teruggezet naar de fabrieksversie, maar geen verschil.
Loont het de moeite hiervoor een (meer specifiek) nieuw topic te openen, want wil dit topic ook niet kapen met alleen Mirrorlink vragen/problemen...
 

Rallye

Forumguru
Kun je je eigen topic kapen?;) Wat mij betreft gaan we hier gewoon door.

Meerdere telefoons (en kabels?) geprobeerd? Dan lijkt het me een probleem van de auto. Naar de dealer terug?
 

Marcooooo

Actief lid
Het is mijn topic niet :)

Maar ik ga in de loop van de week of het weekend alle mogelijk varianten nogmaals proberen en als er geen verbetering is dan naar de dealert
 

Fabia 123

Forumguru
Het is mijn topic niet :)

Maar ik ga in de loop van de week of het weekend alle mogelijk varianten nogmaals proberen en als er geen verbetering is dan naar de dealert

Je kunt ook de helpdesk van Pon eens proberen. Geen garantie op succes maar misschien helpt het.

Overgens hebben heel veel auto's een zeer moeizame ...link telefoon relatie.
 

Marcooooo

Actief lid
Aanvullend... is er ergens een mogelijkheid om de laatste software van de Bolero te downloaden zodat ik die kan installeren?
 

Rallye

Forumguru
Het is mijn topic niet :)

Maar ik ga in de loop van de week of het weekend alle mogelijk varianten nogmaals proberen en als er geen verbetering is dan naar de dealert

Klopt. Had ik verkeerd gezien: je saat bovenaan pagina 2, niet pagina 1. Heb je Android Auto al eens geprobeerd ipv Mirrorlink?
 

Marcooooo

Actief lid
Ja toevallig afgelopen weekend. Werkt best handig. Blokkeert ook automatisch meldingen van berichtjes onderweg. Je kunt ze wel laten voorlezen. Alleen de navigatie werkt alleen op de telefoon en niet op het scherm van de auto. Eigenlijk moet je voor alles nog altijd je telefoon gebruiken volgens mij... en daar wil ik eigenlijk vanaf.

Overigens AutoMate ook geprobeerd en lijkt hier erg op.
 

Rallye

Forumguru
Dan zou er toch wel eens iets met je radio kunnen zijn. Volgens mij (maar ik ben een Apple-eigenaar) moet bij Android Auto de Google Maps of Waze-kaart op het scherm van je radio worden weergegeven (net als Apple Kaarten bij mij). Dat is nu juist het punt van Android Auto (al is het ook alleen op je telefoon te gebruiken).
 

Marcooooo

Actief lid
Via mirrorlink komen in eerste instantie alleen de thumbnails/buttons op het scherm, maar zodra ik een app laad wordt het scherm zwart. De 5 knoppen komen nog wel even in beeld, maar daarna... niets. Als ik dan op het scherm druk dan komen de 5 knoppen weer, maar geen enkele app doet iets. Welke apps zou ik geinstalleerd moeten hebben om het werkend te krijgen? Mis ik er eentje of heb ik er juist eentje teveel die de boel verstoord?
 
D

Deleted member 24009

@Marcooooo Android Auto is de enige app die je nodig hebt op Android. Wat jij schrijft dat je de navigatie niet kan bedienen via de Amundsen/Columbus is vreemd en klopt niet. Heb je wel de juiste versie van Android Auto op je telefoon gezet? En als je de tel met USB verbind met je navi dan zou je een keuze moeten krijgen op je auto display: verbinden met Android Auto of met Mirrorlink. Dan kies je uiteraard Android Auto.
 

Marcooooo

Actief lid
@Stitch15 Ik heb een Bolero systeem. Als ik de telefoon aansluit middels USB krijg ik op mijn telefoonscherm alleen maar dat ik verbonden ben met Mirrorlink. Kan dan mijn telefoon verder ook niet bedienen. Enige manier om dat weg te krijgen is door de USB eruit te halen.
Ik heb Android Auto geïnstalleerd.
 
D

Deleted member 24009

Android auto werkt volgens mij alleen als je op je bolero ook kan kiezen voor Android auto. Ik weet niet of smartlink geactiveerd kan worden op een bolero, dat heb je nl nodig voor Android auto en Apple CarPlay
 
D

Deleted member 24009

zelf activeren kan niet helaas, ook niet via VCD of iets dergelijks (voor zover ik weet)
 

Rallye

Forumguru
@Marcooooo Begrijp ik goed dat je bezig om Android Auto of Mirrorlink op je radio te krijgen terwijl je op je Bolero Smartlink niet geactiveerd hebt? Dat was dan wel handig geweest om even te melden.
 

Marcooooo

Actief lid
Dat is helemaal juist. Sorry ben nog niet heel erg thuis in de Mirrorlink, Smartlink, Smartdrive, Android Auto en Automate termen. Ik probeer snel te leren, maar heb nog niet alles opgeslagen. Mijn oprechte excuses als dit stukje essentieel bleek. Ben er gaandeweg nu achtergekomen dat Smartlink en Mirrorlink 2 verschillende zaken zijn...

Maar om Mirrorlink werkend te krijgen heb ik Smartlink toch niet nodig? Het is het één of het ander of kan het ook naast elkaar werken? Ik dacht (let wel: dacht) dat Mirrorlink de USB verbinding was en Smartlink de draadloze verbinding.

Heb inmiddels wel iemand van Skoda gesproken en die beweert dat er een update voor mijn systeem is ook al zegt de Skoda portal op basis van mijn VIN nummer dat dit niet zo is :pieker:
 
Bovenaan Onderaan