Smartlink / android auto - Hoe werkend krijgen

Djgoldilock

Nieuw lid
Ik heb een columbus navi met smartlink.
Echter krijg ik dit niet werkend met mijn samsung S7.

Heeft iemand deze combinatie al aan de praat gekregen?
Heb usb debugging en MTP enz... al aangezet.
 

DoubleJ

Senior Member
Ik heb het wel werkend gehad maar helaas met mijn nieuwe telefoon, OnePlus 3T, lukt het niet omdat de Skoda te oude software zou hebben....

Ik had het werkend op mijn Samsung Galaxy S4, ik had geen gekke dingen gedaan geloof ik. Wat voor melding krijg je? Wel USB debugging aanstaan maar verder niet geloof ik. Wel verbonden met USB kabel :pardon: ?
 

Djgoldilock

Nieuw lid
medling was dacht ik "verbinding verbroken", zal straks of morgen nog eens proberen.
Is inderdaad met de usb kabel verbonden. Ik krijg wel de keus als ik de telefoon aansluit tussen android auto en smart link. dus hij herkend het toestel wel.
 

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb dit beide werkend gekregen met mijn Samsung S5. Android auto is volgens mij officieel nog steeds niet uit in Nederland, maar wel via een apk bestand te installeren. Ik heb gewoon de beschrijving gevolgd.

Moet zeggen, gebruik het eigenlijk nooit. Zie er de toegevoegde waarde nog niet van in. aantal Apps dat dit ondersteund is nog zeer beperkt.
 

gdisselkoen

Forumguru
Heb je Android auto wel op je telefoon gezet?
Ja, en er ook weer afgegooid. Nadat ik 1x de verbinding gemaakt had via Android auto kon ik niet meer kiezen tussen Smartlink en Android Auto. Zeer irritant. Het concept is leuk, de uitvoering helaas een stuk minder.
 

Rallye

Forumguru
1) Dit lijkt me meer iets voor het Car audio etc.-deel van het forum, niet specifiek voor de Superb. In dat deel van het forum is ook al veel te vinden ofe Smartlink/Android Auto/Carplay.

2) @Djgoldilock "niet werkend" is erg vaag. Wat heb je al geprobeerd en wat is er niet gelukt. En inderdaad: heb je Android Auto op je telefoon gezet vanaf apkmirror (staat in NL niet in de Play Store).

3) @gdisselkoen Hoezo kon je niet meer kiezen tussen Smartlink en Android Auto? Android Auto is toch een keus binnen Smartlink?

Edit: bedoeld je misschien Mirrorlink in plaats van Smartlink? Dus dat Mirrorlink (een beperkte versie van Android Auto) niet meer werkt als Android Auto op je telefoon staat?

Edit 2: iPad deed moeilijk. Nu gefixt.
 
Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
1) Dit lijkt me meer iets voor het Car audio etc.-deel van het forum, niet specifiek voor de Superb. In dat deel van het forum is ook al veel te vinden ofe Smartlink/Android Auto/Carplay.

2) @Djgoldilock "niet werkend" is erg vaag. Wat heb je al geprobeerd en wat is er niet gelukt. En inderdaad: heb je Android Auto op je telefoon gezet vanaf apkmirror (staat in NL niet in de Play Store).

3) @gdisselkoen Hoezo kon je niet meer kiezen tussen Smartlink en Android Auto? Android Auto is toch een keus binnen Smartlink?

Edit: bedoeld je misschien Mirrorlink in plaats van Smartlink? Dus dat Mirrorlink (een beperkte versie van Android Auto) niet meer werkt als Android Auto op je telefoon staat?

Edit 2: iPad deed moeilijk. Nu gefixt.

Inderdaad, Mirrorlink i.p.v. Smartlink. Ik maak er weer een potje van :banghead:
Om de één of andere reden wil ik die nog wel eens door elkaar gooien. Ze maken het er ook niet makkelijker op bij Skoda. :sterretjes:


Als je een keuze gemaakt hebt voor Android Auto, kun je een volgende keer niet meer kiezen. Erg irritant als de ene App alleen werkt via Mirrorlink en een andere App alleen via Android Auto.

Verder is mijn ervaring dat mijn Samsung S5 nauwelijks oplaad wanneer deze in de USB aansluiting zit. Sterker nog. Ik heb de indruk dat de accu eerder verder leegloopt dan opgeladen wordt.:cry:
 

Achie

Nieuw lid
nou ik heb het volgende met mijn Samsung S8 en skoda octavia 2017 columbus systeem. als ik telefoon aansluit op mirrorlink krijg ik alleen de optie om car mode van Galaxy te selecteren. ik heb ook andere apps er op die zouden moeten. als ik car mode verwijder, dan werkt het helemaal niet meer. iemand ervaring hiermee?
 

Rallye

Forumguru
@Achie Je sluit je telefoon aan op de Columbus, niet op Mirrorlink. Maar goed, dan krijg je de optie “car mode”. Wat gebeurt er als je die wel selecteert?

Vervolgens is de vraag of je echt Mirrorlink wilt (en welke apps het dan niet doen) of Android Auto (en welke apps je dan wilt laten werken). Heb je de Android Auto-apk al geïnstalleerd?

P.S. Stel je je nog even voor in het voorsteltopic? Zie https://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/
 

Djgoldilock

Nieuw lid
ondertussen wel werkend gekregen met de apk installer van android auto. Dat was dus de missing link.
Waze werkt ook erg goed. onlangs nog mee naar oostenrijk gereden.
 

J0ris

Lid
Ik gebruik zelf https://www.apkmirror.com/ omdat ik merk dat hier het snelst de laatste versie op staat. Omdat het APK is moet je wel zelf regelmatig op de site kijken of er een nieuwe versie is. Ik ben zelf zeer tevreden over Android Auto: alleen al Waze kunnen gebruiken op het mediascherm is zalig!
 

Rallye

Forumguru
@Marcooooo

Ben 'as we speak' Mirrorlink aan het proberen. Heb 3 beschikbare apps volgens het menu maar niet eentje doet ook maar iets. Na een hoopvol "app wordt geladen" blijft het scherm compleet leeg. Op de telefoon is ook niets te bedienen omdat die verbonden is met het systeem.
Mis ik een erg basic appje wat de rest allemaal nodig heeft of doe ik iets heel anders simpels fout?

Voor Mirrorlink zou je niets nodig moeten hebben. Staat je telefoon genoemd op https://mirrorlink.com/?

Als je Sygic wilt gebruiken kan dat waarschijnlijk niet met Android Auto, het andere systeem voor Android (volgens mij alleen Waze en Maps). Daarvoor heb je dan wel weer de .apk nodig van apkmirror. Oh ja, ik weet niet of je nog “terug” kunt naar mirrorlink als je met een telefoon al Android Auto gebruikt hebt. Check dat eerst ff!
 
D

Deleted member 24009

Sygic werkt niet met Android Auto (of andersom, is maar hoe je het bekijkt..)
 

gdisselkoen

Forumguru
Sygic werkt alleen met Sygic Car Navigation en Mirrorlink. De stand versie voor de mobiele telefoon werkt niet. Telefoon moet verbonden zijn via de USB kabel met de auto.
 
Bovenaan Onderaan