Sliders' Cappuccino Octavia 3 Combi 1.0TSI

doubledot

Nieuw lid
[...]

Voor het uitzetten van de DRL/stadslichten bij dimlicht stand kan het heel simpel:....
...Of het voor de O3 pre-FL exact dezelfde licht kanalen zijn weet ik niet zeker, deze zijn voor de O3 FL.
wow, dit is echt een turbo uitgebreid verhaal en goede uitleg :-)

Begrijp ik goed dat altijd het als volgt geldt:
AB = enkel DRL gevoerd
CD = schakelaar op stadslicht
EF = schakelaar op dimlicht (of bij auto modus, lichtsensor die dim 'vraagt')
GH = groot licht (?)

Nee, verrek, dan kom ik dus niet goed uit met de mistlichten..:unsure:
In mijn bovenste gedachtegang zou ik dus enkel CD uit moeten zetten, maar als ik naar jouw mistlicht-lijstje kijk dan lijkt het erop dat stadslicht & dimlicht op één hoop worden gemikt bij CD. Dat betekent dan ook dit licht uit bij stadslicht, en dat kan niet aangezien het de stadslichten zijn..

hemi24

Donateur
DRL kent toch maar een paar varianten:
- uit (bij algeheel uit, of tijdens gebruik knipperlicht)
- ongedimt als DRL
- gedimt als standlicht (en bij groot- en dimlicht)

Dan kun je ook nog spelen met de instelling, zoals o.a. knipperen in fase of tegenfase met de knipperlichten.

Slider

Forumguru
@doubledot Dat Standlichtallgemein is puur het stadlichts aan/uit en de dimwaarde die je er bij instelt.

Maar de auto roept zelf deze functie aan wanneer dimlichten worden aan gezet, want dan moet je officieel ook stadslichten mee voeren.
Bij grootlicht is je dimlicht ook al aan en dus de stadslichten ook.

Je hoeft dus geen functies op te geven voor stadslicht only, dimlicht en/of grootlicht. De auto doet zelf al de Standlicht Allgemein functie aan bij al deze licht standen.

In jouw geval zou ik alleen de dimwaarde van de linker en rechter DRL/Stadslicht op 0 zetten in de functies zonder de functies er af te halen. Dan zijn ze effectief ook uit (ookal worden ze nog wel aangeroepen) en heb je het gewenste resultaat.

Maar nogmaals, mijn O3 is anders dan de jouwe, dus mijn kanalen zullen anders zijn dan de jouwe. Het is niet letterlijk over te nemen.

Canon-Eye

Forumguru
Maar de auto roept zelf deze functie aan wanneer dimlichten worden aan gezet, want dan moet je officieel ook stadslichten mee voeren.
Nee, dat moet niet (maar mag wel).
Stadslicht - of beter: standlicht c.q. parkeerlicht - is verplicht als je ’s nachts (of bij slecht zicht overdag) buiten de bebouwde kom of op de rijbaan parkeert. Dus géén verplichting tot gebruik ervan tijdens het rijden, ongeacht de omstandigheden.

Slider

Forumguru
Check. Ik nam aan dat het verplicht was uit veiligheids oogpunt.
Zeker bij de halogeen dimlicht, gaan die nog wel eens stuk. Dan kan een tegenligger in het donker in ieder geval nog de breedte van je voertuig inschatten als je stadlicht nog brandt.

Bovenaan Onderaan