[Skoda vs Ford] kiezen..... moeilijk!

Herbie

Lid
Als ik jouw was, zou ik toch eerder een Combi nemen. Is veel mooier. In plaats van de Stream kan je er dan een gewone aparte radio in steken en je hebt ook automatisch een achterruitwisser.
 

Ad_O2

Lid
Ik heb dus ook een BE, alleen een combi
Er zit bij mij WEL 12v achterin, maxidot, dimmende binnen spiegel, regensensor in.
En ik kon kiezen uit het zwarte en ivory interieur, en heb dus ivory (heel mooi!!!)
Die wisser is bij een hatchback een optie, net zoals dimmende buiten spiegels.
Ik zou maar eens een folder gaan halen bij de dealer van een BE en de extra optie's :grin:

Succes met kiezen!
 

herbiek

Senior Member
Als ik jouw was, zou ik toch eerder een Combi nemen. Is veel mooier. In plaats van de Stream kan je er dan een gewone aparte radio in steken en je hebt ook automatisch een achterruitwisser.

Ik zal het nog een keer nakijken, maar de Stream radio samen met de ruitewisser achter komt nog niet op het bedrag dat de combi (in de BE uitvoering) meer kost (geloof zon 1500 euro?)

En die valt dus net buiten mijn budget.. :(
 

herbiek

Senior Member
Ik zou maar eens een folder gaan halen bij de dealer van een BE en de extra optie's :grin:

Ik heb inmiddels een aparte folder van de BE uitvoering thuis. Ik moet nog een keus maken uit de bekleding. Ik vind dat ivory ook erg mooi, maar is het niet erg besmettelijk? Nu ben ik er nog niet aan toe, maar binnen de lease looptijd van 4 jaar denk ik wel een kleine te hebben... Kleedje gebruiken op de achterbank?

Hoe bevallen die dimmende buitenspiegels? Binnen het budget kon ik nog kiezen tussen verwarmde voorstoelen of dimmende buitenspiegels, maar denk die laatste vaker te gaan gebruiken...
 

Fabia

† In Memoriam
Hoe bevallen die dimmende buitenspiegels? Binnen het budget kon ik nog kiezen tussen verwarmde voorstoelen of dimmende buitenspiegels, maar denk die laatste vaker te gaan gebruiken...

Ik zou de verwamde voorstoelen nemen, heb ze ik mijn Fabia zitten en zou niet meer zonder kunnen. Het is in de winter zo heerlijk om in een ijskoude auto op warme zetels te zitten.
 

Jager

Actief lid
Vanmiddag nog even bij de dealer geweest, zit inderdaad standaard geen 12v aansluiting in de kofferbak.
Laat het er nu inzetten, en kost ongeveer € 75,=
moet een draad van voor naar achter getrokken worden, zit geen trekhaak op anders konden ze hem daar weg halen.

Wat ik mij trouwens afvraag is het volgende: heb de o2 met sportpakket besteld maar zag geen 3spaaks stuurwiel in de auto ? Wordt deze achteraf gemonteerd ofzo ? of heb ik nu de pech dat er iets mis is gegaan?!
 

ad5000

Actief lid
Ik heb inmiddels een aparte folder van de BE uitvoering thuis. Ik moet nog een keus maken uit de bekleding. Ik vind dat ivory ook erg mooi, maar is het niet erg besmettelijk? Nu ben ik er nog niet aan toe, maar binnen de lease looptijd van 4 jaar denk ik wel een kleine te hebben... Kleedje gebruiken op de achterbank?

Hoe bevallen die dimmende buitenspiegels? Binnen het budget kon ik nog kiezen tussen verwarmde voorstoelen of dimmende buitenspiegels, maar denk die laatste vaker te gaan gebruiken...

Nou heb ik (duo)Ivory en ik vind het echt fantastisch om te zien... Zwart is best netjes natuurlijk, maar saai... Op de achterbank heb ik inderdaad een dekentje zodat mijn dochters de boel niet vuil maken. Het voordeel van half leer is dat de achterzijde van de stoelen gemakkelijk schoon gemaakt kan worden als er eentje met vieze schoenen tegenaan heeft gezeten.

Als je kan kiezen tussen de verwarmde stoelen of dimmende buitenspiegels, nam ik (ook weer persoonlijk) de verwarmde stoelen. Het nut van dimmende buitenspiegels ontgaat me volledig!

Je kunt overigens ook nog denken aan geen van deze opties en een setje sunnyboys voor de achterportieren bestellen. Staan mooi en houden de zon lekker buiten.
 

herbiek

Senior Member
Nou heb ik (duo)Ivory en ik vind het echt fantastisch om te zien... Het voordeel van half leer is dat de achterzijde van de stoelen gemakkelijk schoon gemaakt kan worden als er eentje met vieze schoenen tegenaan heeft gezeten..

Je bedoeld dat de achterkant van de stoel in "leer" is uitgevoerd toch? Dat is bij die Ivory uitvoering standaard? (ik heb dat nu ook in mijn Golf, het is eigenlijk een soort van skai stof).

Als je kan kiezen tussen de verwarmde stoelen of dimmende buitenspiegels, nam ik (ook weer persoonlijk) de verwarmde stoelen. Het nut van dimmende buitenspiegels ontgaat me volledig!..
Ik het vaak genoeg tegen dat ik voor auto's of vrachtauto's rijd die de lichten niet goed hebben afgesteld. Die automatisch dimmende binnenspiegel is dan een genot, maar de lichten kunnen dan nog steeds hinderlijk zijn in de buitenspiegels? Hoe vaak is het nou zo koud in Nederland dat je verwarmde stoelen kunt gebruiken? Na een paar minuutjes opwarmen met de climatronic is het zo warm in de auto.

Je kunt overigens ook nog denken aan geen van deze opties en een setje sunnyboys voor de achterportieren bestellen. Staan mooi en houden de zon lekker buiten.
Dat is nou iets dat ik wel een keer gezien heb bij een dealer, maar nergens in de optie tegen ben gekomen. Niet op de normale prijslijst bij van de Classic, Ambiente en Elegance uitvoering maar ook niet bij de Business uitvoering.
Waar kan ik dat bestellen dan?

Toch geloof ik dat zoiets fabriek af al ingebouw moet worden? Het rolschermpje zit toch boven in de deur? (net onder het glas)
 

Fabia

† In Memoriam
Ik het vaak genoeg tegen dat ik voor auto's of vrachtauto's rijd die de lichten niet goed hebben afgesteld. Die automatisch dimmende binnenspiegel is dan een genot, maar de lichten kunnen dan nog steeds hinderlijk zijn in de buitenspiegels? Hoe vaak is het nou zo koud in Nederland dat je verwarmde stoelen kunt gebruiken? Na een paar minuutjes opwarmen met de climatronic is het zo warm in de auto.


Ik kan uit eigen ervaring je vertellen dat ik het vaak gebruik en echt heerlijk is. Wat ook prettig is dat je de verwarming juist wat lager kan zetten en zo voorkomt dat je gaat suffen door de warmte maar door de stoelen toch lekker warm blijft. Ik zou absoluut niet meer zonder kunnen.
 

ad5000

Actief lid
Het is inderdaad skai dat er net zo uitziet als leer... wel dezelfde voordelen overigens (schoonmaken is eenvoudig).

De keuze tussen stoelverwarming en automatisch dimmende buitenspiegels is en blijft persoonlijk.

De sunnyboys zijn gewoon een accessoire die je bij de dealer kunt bestellen. Ze kosten ongeveer 100 euro en worden middels clips in de sponning gemonteerd (dus niet uitrolbaar o.i.d.). Je kunt ze gemakkelijk verwijderen en ze blijven goed op hun plaats, zelfs met de ramen open.

Voor de achterkant heb ik een rolscherm op de hoedenplank ala L&K. Voor de Combi hebben ze ook Sunnyboys voor de achterste zijruiten en de achterklep. Aan de andere kant kun je op de combi ook voor 200 euro privacy glas nemen en dat zou wel mijn voorkeur hebben.
 

Swiss

Actief lid
Ik had vorig model Focus Clipper 1.8TDCi 115 pk. Vond wegligging en stuurgevoel iets beter dan mijn O2 nu. Was ook iets stiller en soepeler(lees minder bruut). Afwerking en ruimte was minder en uitstraling ook.
Ik zou voor de O2 gaan vermits die bruutheid en lawaai niet speelt bij de benzineversies.Vind de O2 toch iets meer auto dan de Focus.

Veel succes met je keuze.

Vreemd dat 2 mensen een zelfde wagen zo anders kunnen beoordelen. Ik heb het laatste jaar in net dezelfde wagen gereden (een Focus Clipper 1.8 TDCi 115 pk), en ik vond het een draak van een wagen. Je voelde geen seconde dat je 115 pk onder de voet had (kwam van een Astra Break met 100 pk, en die was een pak vinniger). Verder was ik er na 30000 km nog altijd niet in geslaagd om een zithouding te vinden die me géén pijnlijke rug bezorgde na ritten van 200 km en meer (en dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt, meestal heb je na een paar dagen-weken toch de goeie houding te pakken). Verder vond ik de uitrusting redelijk pover (alhoewel het toch een redelijk luxueuze uitvoering was met onder andere sportvelgen en Blaupunkt Travelpilot).
Het enige wat ik wél zeer goed vond, was de wegligging. Die wagen plakte aan de weg, zelfs bij hevig regenweer. Daar zullen de Michelin Pilot Premacy's die daaronder lagen wel deels voor verantwoordelijk geweest zijn.
Maar al bij al heb ik eigenlijk nooit graag in die wagen gereden, waarschijnlijk door de rugpijn.

Zit nu in een O2, en da's toch een wereld van verschil. Moet ik qua rijcomfort en ruimte vergelijkingen maken tussen Ford en Skoda, lijkt de Focus me meer overeen te komen met de Fabia, en de O2 met de Mondeo (waar ik vorig jaar eens een paar dagen mee gereden heb tijdens een herstelling van de Focus). Dat kun je echter niet van de prijzen zeggen...

Greetz,
Swiss
 
Bovenaan Onderaan