Skoda vs BMW

Joske

Forumguru
Mij gaat het hem gewoon om de 5 auto's in symfonie, die mensen rondom boeien mij zo niet.. Wel de kunsten van de drivers en de auto ;)
 

peterrapid

Forumguru
Heel gaaf filmpje, is prachtig, reclame of niet het geeft mij zin om een BMW 235i eens dichter te bekijken :D Hmmm... toch maar niet :deuk:
 

___JC___

Forumguru
Mooi driftwerk toch! De 2 coupe vind ik alleen zelf niet zo mooi, verhoudingen kloppen niet helemaal. Doe mij dan maar een 4 serie.. :)
 

TL@

Forumguru
Ik vind die 2 wel leuk, trek wat aan de twee-deurs modellen van in de tijd dat elektronica nog niet bestond

1920px-1988-1991_BMW_318i_%28E30%29_2-door_sedan_01.jpg
 

ertromp

Forumguru
Ik vind die 2 wel leuk, trek wat aan de twee-deurs modellen van in de tijd dat elektronica nog niet bestond

1920px-1988-1991_BMW_318i_%28E30%29_2-door_sedan_01.jpg
Ook die E30 en zeker de 6 cilinder modellen hadden de nodige electronica. Neem het Motronic injectiesysteem / het motor management systeem.
Ook zat er al een lampencheck in.
Grootste overeenkomst is toch wel het driften wat met een E30 perfect kon en wat mooi gedemonstreerd wordt met die 2 serie in het filmpje.
 

TL@

Forumguru
De lampencheck wist ik maar was volgens meer elektrisch dan elektronisch (en werkte voor geen meter)

Het Motronic systeem wist ik niet (die van mijn broer had een 4-cilinder)
 

ertromp

Forumguru
Zeker was de lampencheck meer elektrotechnisch en er waren behoorlijk wat problemen mee. Maar neem de boordcomputer die destijds ook al op de E30 te verkrijgen was. Weer zo'n voorbeeld van electronica. Bmw was en is altijd al vooruitstrevend geweest met dat soort zaken.
Downsizing: Op de E30 had je de M3: een gepeperde 4 cilinder die met de E30 zes cilinder niet bij te houden was
 
Gisteren de eer gehad om eens de Active Tourer 225i grondig uit te testen. Ondanks voortractie blijft dit toch wel een bommetje van een wagen. Hopelijk ben ik over twee weken als ik mijn O3 1.4 tsi ophaal niet te veel teleurgesteld, maar dat zal wel niet (huidige wagen Opel Astra snif snif :pieker:).
 

Joske

Forumguru
Ik heb gisteren zwaar op mijn donder gekregen van een 325i met mijn O3 1.4 TSI @A3MAJ ...

tja, verschil is er nu eenmaal é ;)

Ik was wel goed beladen maar toch, had er toch meer van verwacht :D

ach, misschien binnen een maand of 2 herkansing na een kleine "modificatie" ;)
 
Even dit , reed laatst achter zoon gt 3 serie of was het nou een 5 :pieker: , vind het echt geen mooie wagen en snap het nut van die 5de deur ook niet . Geloof dat de achterraam steilen bijna een halve meter dik zijn dus mis je bijna een meter achter raam . Nu zag ik hierin ook weer 2 versies 1 getint voor de raamstijlen en in het midden gewoon licht en het raam helemaal licht zodat je die inmense achter raam stijlen goed ziet .:confused:(:
 
Bovenaan Onderaan