Skoda vs BMW

sitechris

Donateur
Een concurrent van de Skoda Superb?

Meer weten?
http://www.driveaholic.nl/rijtest-bmw-320i-gt/

IMG_3998.jpg


IMG_3983.jpg
 

Desperado

Forumguru
Nou....vanmiddag een debiel achter me die alle vooroordelen over bmw rijders weer bevestigde. Met een gang van vermoedelijk boven de 250 aan komen jagen en seinen als een malloot. Nou sorry hoor, toen ik ging inhalen had ik tot 500 meter achter me vrij baan. Dat je zo hard wilt rijden prima, maar hou er even rekening mee dat niet iedereen dat doet. Waarbij ik best een keer gas bij wil geven om snel ruimte te maken, maar niet als ze zo agressief aan komen jagen. (sorry voor het :ot: kapen van je topic)
 

micky

Forumguru
Nou....vanmiddag een debiel achter me die alle vooroordelen over bmw rijders weer bevestigde. Met een gang van vermoedelijk boven de 250 aan komen jagen en seinen als een malloot. Nou sorry hoor, toen ik ging inhalen had ik tot 500 meter achter me vrij baan. Dat je zo hard wilt rijden prima, maar hou er even rekening mee dat niet iedereen dat doet. Waarbij ik best een keer gas bij wil geven om snel ruimte te maken, maar niet als ze zo agressief aan komen jagen. (sorry voor het :ot: kapen van je topic)

Als je in Nederland reed, heb je geen gelijk, reed je in Duitsland, tja sorry, dan ook niet, je moet toch echt voorrang verlenen als je van baan veranderd ;)
Alhoewel ik je mening echt wel begrijp (als je in Nederland reed, in Duitsland begrijp ik je niet) en de Duitser in Nederland in overtreding is voor te snel rijden, maar ook dan moet je nog steeds voorrang verlenen, hoe lullig het ook is.
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

Desperado

Forumguru
Als er in mijn spiegel helemaal niemand te zien is hoef ik niemand voorrang te verlenen. Dat die malloot er met zo'n gang aan komt dat ik hem uit het niets ineens achter me heb is dan toch echt zijn probleem. Ik was allang van baan veranderd, ik zat al half naast degene die ik inhaalde. Dus zeker niet mijn fout. Ik weet hoe het gaat in DLD, dus ik let heel goed op voor ik van baan verander.
 

micky

Forumguru
Stel dat dit in Duitsland plaats vond en daar gaan we gemakshalve maar even vanuit (je bevestigde dit niet). tja, daar mag je op veel plekken zo snel als je wilt en de persoon op de linker rijbaan heeft nu eenmaal voorrang en laten we eerlijk zijn, 250 is snel, maar dan nog kun je hem makkelijk aan zien komen in 500 meter (en ja, ik weet ik speel advocaat van de duivel, maar toch :D
 

___JC___

Forumguru
Een collega van me heeft zo een 320iGT. Heel erg ruim achterin inderdaad, staat ook op een verlengd onderstel. Voorin is het verder gelijk aan een normale 3 serie dus dat is verder prima in orde. Overigens rijdt ook de GT geweldig, zeker voor zo een grote en logge bak. Daar merk je heel duidelijk verschil met bijvoorbeeld een Superb.

Ik snap je punt over de motor op zich Chris, hij klinkt inderdaad wat goedkoop bij hoge toeren. Maar als je normaal rijdt en niet als een dolle aan het trappen bent dan hoor je de motor bijna niet. Ik vind de 2 liter twinturbo heerlijk soepel rijden, zeker in combinatie met de 8-traps automaat. Al doet een chippie m zeker goed omdat ook het koppel dan flink toeneemt.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik let altijd heel goed op de autobahn als ik een klerkenauto met geel kenteken in de verte zie opdoemen. Ik ga ervan uit dat het er op het laatste moment voorgegooid wordt (wegens onwetendheid of de kift).

Anyway, Eco pro is bij mij de stand als ik mijn gezin moet transporteren en alles met de koppel doe. Heel rustig en stil in de auto dan (behalve moeders de vrouw dan, daar is helaas geen knop voor). Verkeersbordenherkenning moet ook zonder Navigatieroute werken, althans bij mij wel.

Een GT is denk ik het resultaat als ik mijn Bimmer een praktisch en ruime Skoda zou aanranden. Eigenlijk een prima combo. :pieker:
 

TL@

Forumguru
@Desperado : Ik geef @micky ook gelijk, de auto op het linkse vak had voorrang en je had moeten wachten, als toch 250 reed, had je niet eens lang moeten wachten :D
 

sitechris

Donateur
Ik snap je punt over de motor op zich Chris, hij klinkt inderdaad wat goedkoop bij hoge toeren. Maar als je normaal rijdt en niet als een dolle aan het trappen bent dan hoor je de motor bijna niet. Ik vind de 2 liter twinturbo heerlijk soepel rijden, zeker in combinatie met de 8-traps automaat. Al doet een chippie m zeker goed omdat ook het koppel dan flink toeneemt.

De 3GT met Xdrive is natuurlijk wel iets zwaarder dan een 4-serie. Dus in een 4-serie heb je dan al net dat beetje extra in vergelijking met de 3GT. Ik zou in plaats van chip eerder nog investeren in goede uitlaat.
 

VEEJAY

Forumguru
Vandaag uitgebreid f30 uitlaat (///M & Aprokavic etc) youtube filmpjes gekeken Chris. Ik twijfel of het geluid wel past bij de uitstraling van de 3 of 4 serie. Maar wat vindt JC?
 

___JC___

Forumguru
Met een andere uitlaat zal je zeker een mooier geluid aan de buitenkant krijgen, maar ik denk dat de motor, hetgene wat Chris volgens mij stoort, nogsteeds wel te horen zal zijn. Dat los je daar dus niet meer op, zover je dat zou willen. Voordeel van tuning is dat je altijd in eco pro modus kan rijden, schakelt ie niet zo snel terug en sneller op zodat je lager in de toeren blijft en op koppel rijdt. Bevalt mij erg goed voor woon-werk!
 
Bovenaan Onderaan