Skoda Tuning ervaringen

LimoIncognito

Actief lid
Ligt aan de motor/ dsg, maar als je dsg niet is ingesteld op het nieuwe vermogen/koppel is dat niet handig.

tevens is mijn ervaring met de dsg tuning dat hij net wat soepeler loopt daarna, ‘natuurlijker’
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij VagTechniek krijg je er korting op wanneer je het laat doen in combinatie met chippen van de motor (zie link). Mijn ervaring ermee, met 4 auto's is uiterst positief. De DSG schakelt in D erg vroeg op en in S wordt juist onnodig lang doorgetrokken. Dat wordt beter in balans gebracht. Verder worden o.m. de schakeltijden verkort en de koppeldruk en -begrenzing verhoogd. Bij de 1.2 en zeker de 1.0 vond ik aanpassing echt een must. De DSG6 waar ik thans mee rijd, vond ik op zich een stuk beter, maar na aanpassing is het nagenoeg perfect

https://www.vagtechniek.nl/chiptuni...YQG1M3VEU0nmf8rtaOXDmzGfEM-1DIwYaAtq_EALw_wcB
 
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi Jasper,

Ik zou het wel aanraden.
In aanvulling op wat hierboven al wordt geschreven, is tunen van de DSG ook goed voor de levensduur van de koppeling.
Standaard schakelt hij namelijk al bij zo weinig toeren op, dat er veel slip plaatsvindt bij het wegrijden, en met name bij het heel vroege doorschakelen van 1 naar 2. Na tuning (door één van de bekende namen) gaat dat beter.

Hierover is ongelofelijk veel te vinden in andere posts op dit forum, en ook elders op internet.
Kijk bijvoorbeeld eens op: https://tvsengineering.com/nl/performance/dsg-software/ of https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/versnellingsbak

vr groet,
Bas
 
vorige week de motor en DSG laten tunen door MP carworks in Den haag. zij gebruiken de JD software.
Ben er erg tevreden mee. de auto trekt gewoon een stuk vlotter als je rustig gas bijgeeft.
 

Stoffels

Nieuw lid
Ik heb bij VAG Techniek en JDE nog geen mogelijkheden gezien tot het tunen van de 1.4tsi phev 150kW dsg-6 aut in mijn Octavia IV; beiden heb ik aangeschreven en wacht op reactie.
Heeft iemand al ervaringen gezien met het tunen van deze motor?
 

Stoffels

Nieuw lid
Dat is toch 'gewoon' de Golf GTE ?
Dat dacht ik ook, maar lijkt niet het geval te zijn. VAG Techniek heeft inmiddels teruggekoppeld, ze kunnen op dit moments geen afstelling aanbieden voor mijn auto. Vreemd genoeg nog altijd niets gehoord van JDE, zowel op Instagram en e-mail, na een week wachten...
Heb ze even ge-emailt, maar als ook daar reactie uitblijft bel ik ze volgende week even. Dank voor de tip, had ze niet op mijn radar.
 

bobby45

Actief lid
Vvt heeft het druk genoeg maar goed ik woon ook in het noorden. En mijn tdi 1.6 ook laten updaten.
Misschien de kamiq ook
 

Stoffels

Nieuw lid
VVT en JDE hebben zojuist bevestigd dat er een andere besturingssysteem in de Octavia NX zit tov. de Golf 7 GTE. Helaas is deze nog niet gekraakt, JDE geeft aan dat dit wellicht nog een jaar gaat duren :(
 

omtuning

Nieuw lid
Hoi Jasper,

Ik zou het wel aanraden.
In aanvulling op wat hierboven al wordt geschreven, is tunen van de DSG ook goed voor de levensduur van de koppeling.
Standaard schakelt hij namelijk al bij zo weinig toeren op, dat er veel slip plaatsvindt bij het wegrijden, en met name bij het heel vroege doorschakelen van 1 naar 2. Na tuning (door één van de bekende namen) gaat dat beter.

Hierover is ongelofelijk veel te vinden in andere posts op dit forum, en ook elders op internet.
Kijk bijvoorbeeld eens op: https://tvsengineering.com/nl/performance/dsg-software/ of https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/versnellingsbak

vr groet,
Bas
En de vliegwiel zal het fijner vinden dat ie niet hoeft te "brommen" in de hoogste versnelling op circa 1100 toeren standaard...
 

Thijs4motion

Forumguru
In Maart ga ik waarschijnlijk naar Nederland met de combi.
Ik wil de dsg sowieso laten aftunen. 60 in zijn 6 is echt niets.
nu zit ik ook de denken aan een motortuning, maar hoe is de ervaring hier kwa verbruik?
het is een 4motion en vrouwlief rijdt vooral korte afstanden dus het verbruik ligt iets hoger dan normaal.
niet dat ik extra vermogen moet hebben, maar het is wel leuk

het gaat om een 2.0 CR 140PK, deze zou dus makkelijk naar 180Pk moeten kunnen
graag hoor ik jullie ervaringen, niet dat het aan de rechtervoet ligt..
 

Cordoba

Forumguru
@Thijs4motion Als je een beetje realistische verbruikscijfers wil zien voor jouw auto, kun je het beste vergelijkbare auto's op spritmonitor zoeken. Voor de levensduur van de DSG-koppelingen is de DSG-tuning zonder meer aan te bevelen. Wat motortuning betreft: ook mijn ervaring is met tuning net iets zuiniger (ca. 5%) bij een handbak, en ietsje vaker aanspreken van het vermogen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Rijdt veel lekkerder als hij net wat later opschakelt. Ben er erg tevreden over. Klein "nadeel" is dat ik nu om 80+ te rijden eerst even tot 90 moet doortrekken om hem in de 6 te krijgen. Anders blijft hij in 5 staan
 
Bovenaan Onderaan