Skoda Tuning ervaringen

EdK

Forumguru
Hoe weet jij nou weeer dat hij 1745 terug was ?
Want volgens mij was het toch echt 1845 hoor
 

Pendragon

Forumguru
ik was echt om kwart voor 6 thuis. Wel beetje file gehad, maar viel mee. De rest van de tijden kloppen. Meerdere rollerbank sessies, samen rijden en aanpassingen doen. Ging prima en super geholpen.
 
Hey mensen. ik ben ook zeer benieuwd naar het tunen van mijn 1.2 Fabia Greenline 2011.
Gezien ik diesel rij en hier op het forum gelezen heb dat die EGR nogal veel problemen geeft en het beste weggeschreven kan worden wil ik graag advies over of ik beter stage 1 of 1+ kan doen en of er nog verder dingen bij moeten komen (bij stage 1+staat iets over je versnellingsbak)
kosten bij VAG is voor stage 1 €429,- en bij stage 1+ €579,-
 

CDK

Forumguru
wil ik graag advies of ik beter stage 1 of 1+ kan doen
Als je geen waarde hecht aan maatwerk (afstellen op de rollenbank) en geen tastbaar bewijs nodig hebt voor je innerlijke rust in de zin van een vermogensrapport met voor en na meting, dan kan je voor stage 1 gaan. Zelf zou ik altijd voor 1+ gaan, maar de keuze is aan jou. Bij maatwerk worden eventueel aanwezige dipjes er uit gehaald en is je vermogenswinst meestal een fractie hoger.
 
okey en het afschrijven van je EGR zit dat in die prijs inbegrepen bij stage 1+?
en hoef ik verder dan niks te veranderen aan mijn versnellingsbak want zoiets zag ik er ook nog bij staan
 

CDK

Forumguru
okey en het afschrijven van je EGR zit dat in die prijs inbegrepen bij stage 1+?
en hoef ik verder dan niks te veranderen aan mijn versnellingsbak want zoiets zag ik er ook nog bij staan

Heb je een DSG?
In dat geval wel, anders niet.
De meeste tuners schrijven inderdaad automatisch de EGR weg, maar even een belletje of een mailtje en je weet het.
 
Net dus contact gehad met VAG Techniek. zei geven aan dat een stage 1 tuning €429 kost incl afschrijven EGR en in combi met onderhouds beurt (a €179,-) krijg ik nog 20% korting op de tuning. bij een Stage 1+ Tuning incl onderhoud krijg ik geen korting wat dus €579,- tuning stage 1+ & €179,- onderhoudsbeurt is. verschil is wel erg groot vind ik. maar wat is aan te raden. toch voor de 1+ gaan of gewoon voor stage 1 standaard?
 
Bovenaan Onderaan