Skoda Superb stage 4 (364 pk)

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Weliswaar geïmproviseerd in een grote bak met water, maar inderdaad onder water en geen veiligheidsglas, zoals de meeste autozijruiten, maar gewoon vensterglas. Vond het wel interessant, zeker omdat we destijds in een BHV cursus enkele weken ervoor het onderwerp nog behandeld hadden, het was in 2009 of 2010, dus al weer een poos geleden.
 

sitechris

Donateur
Da's zeker geen misselijk vermogen....mooi verslag.
Snap alleen het min punt " verouderd model" niet......:lezen:

1) Over niet al te lange tijd komt de nieuwe Superb uit. Dan rijd je in een verouderd model (is voor de restwaarde niet heel gunstig)
2) De Superb mist moderne veiligheidstechnieken en de laatste generatie motoren (de 2.0 TSI in de Octavia RS is van nieuwere generatie)
3) De tijd staat niet stil. De concurrenten ontwikkelen ook door en worden beter (nieuwe Passat), terwijl de Superb blijft stilstaan.
 

VEEJAY

Forumguru
Nee denk niet dat het technisch hoeft. Ik zou door de uitlaten denken dat het een 3.6 v6 is en dus niet verast zijn door de prestaties van die Superb als ik hem tegen zou komen.
 

MRNX

Forumguru
Leuk verslag, met plezier gelezen. Had het ook met plezier uitgevoerd....... :jaja:

Vind de vier pijpen mooi, gedistingeerd! En het verouderd model, tsja het gaat snel in de autowereld. Al moet ik wel zeggen dat VAG-auto's (en Volvo) tijdlozer zijn dan bijvoorbeeld Franse automobielen en daarmee minder snel verouderen. Mijn O2C is dan ook 'verouderd', maar ben er nog steeds blij mee! :D
 

mikehotel

Actief lid
Vier uitlaten horen niet onder een Superb, het is geen Audi S. Waarom niet gewoon eentje links en eentje rechts zoals de iets potentere Audi's hebben? Veel stijlvoller.
 

kansberg

Forumguru
Hmmm...vind dat de 2.0 TSI en de 3.6 FSI best hun 'power' mogen laten zien middels 4 (bescheiden) pijpjes. Ik zie het als een knipoog naar de prestaties die deze krachtbronnen leveren.
 

TL@

Forumguru
Knappe kar. Ik zou me niet echt storen aan het "verouderde model" omdat de Superb er eigenlijk nog erg bij de tijd uitziet.
Misschien enkel de GPS die wat achterhaald is (vind ik in mijn huidige O2 ook al)

Ik zou de remmen ook nog vervangen (maar ja dat is met mijn wél nodig :D
 

Pendragon

Forumguru
Ik vind 4 pijpjes juist wel mooi staan en als je zo'n dikke bak hebt mag je dat ook laten zien. Ik zou de auto wel wat lager zetten, want staat naar mijn idee te hoog op z'n poten en dat past dan weer niet bij zo'n dikke bak.

Over de lifehammer: In de TROS radar test kwam 1 goede lifehammer naar voren. En als ik het goed herinner was dat de Lifehammer Evolution. De gewone (die ik ook nog heb) was nutteloos, de evolution schiet de punt af en is zo door het glas. 1 ding wat altijd heel belangrijk is: je moet het in een hoek van het raam doen, nooit in het midden, dat werkt niet.
 
Bovenaan Onderaan