Skoda Superb stage 4 (364 pk)

sitechris

Donateur
Een testrit in de Superb? Is dat nu iets om naar uit te kijken? Het is een prima auto, de value for money is uitstekend. Maar spannend en leuk? Nee. Maar deze Superb is bijzonder want deze heeft 364 pk en 460 nm onder de kap. Dit is de ultieme wolf in schaapskleren. Natuurlijk wil ik daar in rijden!

http://driveaholic.nl/rijtest-skoda-superb-combi-2-0-tsi/

Skoda-Superb.jpg
 

kansberg

Forumguru
Wawawawaanzinnig.... Sorry, ik moest niezen, word altijd een beetje emotioneel van dit soort reportages.... wat een heerlijke auto lijkt mij dit, het ultieme voorbeeld van een wolf in schaapskleren :cool: cool....
 

kansberg

Forumguru
Er moet mij wel één ding van het hart: de plaats van de 'lifehammer.' Ondanks dat deze dingen weinig toegevoegde waarde hebben bij een ongeval zou ik hem in ieder geval monteren op een 'voor het grijpen liggende' plaats. Maar beter nog is een Resqme aan je sleutelbos :jaja:.
 

Cordoba

Forumguru
Of zo'n apparaatje aan je sleutelbos nu écht een goed idee is, vraag ik me af, het lijkt handig onder handbereik (onder normale omstandigheden), maar of dat na een zware aanrijding ook zo is?

- alles wat aan een sleutelbos hangt kan bij een zware aanrijding in je knieën verdwijnen, of bij een forse aanraking daarmee afbreken en dan weet je echt niet waar je moet zoeken
- ik heb trouwens geen enkele optie gezien, die én weinig last geeft met dagelijks gebruik, én in geval van nood een echt goede oplossing is.

Overigens is alles beter dan geen lifehammer, of een losse lifehammer in portierbak of dashboardkastje.
 

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Die laatste zin ben ik volledig met je eens, maar de slagkracht van een lifehammer onder water is te klein om een ruit in te slaan, de Resqme doet dit zelf, dat is een groot voordeel en je sleutelbos is dichter onder handbereik dan de voetenruimte, ondanks dat het meer binnen kniebereik zit. Wat dat laatste aangaat vertrouw ik op de knieairbag in de Superb.
 

Canon-Eye

Forumguru
Een van de weinige plekken waar-ie niet in de weg zit en waar je waarschijnlijk nog wel bij kan als je ondersteboven in je gordel hangt, is de voor- of zijkant van je stoel net onder de rand.
Of middenin aan het plafond natuurlijk, maar da's dan weer geen gezicht (om van een panodak maar te zwijgen)... :D
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk als je met een life hammer goed in een hoek van een ruit slaat, dit onder water goed moet gaan. Ik heb nooit tests gezien van onder water een ruit inslaan, maar eerlijk gezegd denk ik dat het onder water misschien nog wel beter gaat: door de waterdruk staat de binnenzijde van de ruit (dus waar je tegen aan moet slaan) onder trekspanning, waardoor krasjes/scheurtje/beschadigingen veel beter doorscheuren dan onder normale omstandigheden. Dit schrijf ik níet op kennis/ervaring met het inslaan van ruiten onder water, maar op basis van mijn kennis en ervaring met heel veel soorten glas.
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kan 'm al nodig hebben om op het droge je gordel door te snijden - mits je 'm te pakken krijgt natuurlijk.
Bij plaatsing onder de dorpel, zoals nu meestal gebeurt, kan dat wel eens erg lastig blijken...
 

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Ik heb een test mogen doen met beide apparaten en moet zeggen dat het met de Resqme een stuk makkelijker en vooral sneller ging dan met de lifehammer. Ik twijfel niet aan je kennis over glas en de eigenschappen ervan, maar in tijd scheelde het heel veel, de één met de ander. En tijd is cruciaal in het geval van...

Ergo: Ik hoop dat we hem nooit nodig hebben en dat lijkt mij een mooie afsluiter voor vandaag, dat inmiddels gisteren geworden is. Ik zeg: welterusten en morgen weer gezond op. Zonder lifehammers of wat dies meer zij :jaja:.
 
Bovenaan Onderaan