Skoda Superb Combi 1.5 TSI

philippe bakker

Forumguru
De huidige rs is 70% aftrekbaar en met de strengere wetgeving gaat die maar 40% meer aftrekbaar worden. Als een hybride dan wel 100% aftrekbaar is tja dan is dat een uitgemaakte zaak
 

leon-cupra

Forumguru
Hoop eerlijk gezegd dat de S3 van madam ook binnen 2,5j vervangen kan worden door zo een hybride. Toch een stuk vlotter dan de 1.6tdi nu. En zou helemaal super zijn moest het op mijn vennootschap kunnen. :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
Wat de geluidsisolatie betreft, denk ik dat je voor iedere Skoda kan noteren dat ie meer afrolgeluiden laat horen dan de vergelijkbare modellen van de andere VAG-merken. Voor de verstokte Skoda rijder valt het misschien niet op, maar voor wie wel eens een ander VAG-merk heeft gereden een zeer herkenbaar verschil.
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Het verschil moet uiteraard ergens liggen, Skoda had nu al teveel marktaandeel afgesnoept van o a. Audi, ze moeten bij VAG natuurlijk zien dat ze niet hun eigen gaan bekampen.
 

haassie

Forumguru
Voor een auto van 50.000 euries mag je toch wel hopen dat geluid tot een minimum wordt gereduceerd.....ook in een skoda.
 

JeSko

Forumguru
@haassie

Nja zo kijken wij als klant ernaar, maar de autobouwers niet natuurlijk, een auto die nu 50.000 is was vroeger 25.000, de standaard van die auto's van toen is verlegd naar duurdere auto's, omdat alle auto's groot, klein, bescheiden en luxueus duurder zijn geworden. VAG kan het niet maken om een SuperB van 50.000 te maken die net zo goed is als een A6 van 70.000, dan verkopen ze minder A6'en.

50.000 is de nieuwe 25.000, 70.000 is de nieuwe 50.000. Mijn S2 Elegance met heel wat opties koste nieuw 29.500 euro, nu heb je eenzelfde S3 niet onder de 30.000, en dat is echt niet omdat de S3 zoveeeeeeel beter is geworden hoor.
 

JeSko

Forumguru
@haassie

Heb het eens opgezocht, in België heb je nu een basis ambition S3, manueel 1600 diesel vanaf 30.000 euro. Dat is dus absolute basis en de minste diesel wat je kan krijgen. Dus de instapmodellen Superb zitten nu op de prijs waarvoor je 5 jaar geleden een Elegance Superb met Pano, Groot navi, zetelverwarming v+a etc etc had. Dan ter vergelijking een S3 style, 1600 diesel manueel ( ik denk dat je deze qua markt en opties wel kan vergelijken met de S2 die ik rijd ), begint nu in BE vanaf 36.000 euro, let wel dit is een 1900, de 1600 is in BE enkel nog als Ambition te krijgen volgens Vroom.be.

Dat is dus een drastische prijstijging, die S4 gaat pas duur worden gok ik zo.
 

Testedoene

Forumguru
Van de dealer in België heb ik vernomen dat op de Kodiaq eind 2019 een prijsstijging van 5% bijgeteld werd...
 

JeSko

Forumguru
@Testedoene

Dat is niet niks... Nog effe en Skoda is niet meer simply clever maar simply expensive. Maar goed, je hebt nog altijd veel auto voor je geld. Al zullen de echte budget kopers stilaan naar andere merken gaan uitzien gok ik, zoals Fiat, Seat etc etc. Of de Scala gaat enorm aanslaan, die lijkt mij voor vele nog wel betaalbaar.
 

Testedoene

Forumguru
Klopt inderdaad. Ik had prijs laten maken voor een Kodiaq net ervoor en toen ik vorige maand ging voor de aankoop van de New Octavia liep ik wat rond in de showroom en de prijsstelling van de Kodiaq viel me onmiddellijk op. Schoorvoetend gaf de verkoper mij die info mee. Tsja, ze hadden in de pers al gewaarschuwd dat de prijzen van de traditionele benzine en diesels enkele procenten gingen stijgen binnen de 5 jaar maar 5% net na dat nieuws? Wat ook opviel: de prijs van de Kamiq, een goed uitgeruste ‘oude’ Octavia en die van de New Octavia lagen enorm dicht bij elkaar. Die New Octavia heeft in de Ambition trouwens veel van de opties van de Oude Style overgenomen. Alles hangt af van je wensen maar inderdaad, enkele andere constructeurs gaan flink profiteren van de nieuwe ‘volkse’ prijzen
 

haassie

Forumguru
@WhiteSuperB zo kijken de klant en deze boerenl#l er inderdaad naar, en als het geld niet meer in lijn is met wat je ervoor krijgt dan slaat ondergetekende toch echt even over haha. Omdat veel van deze autos als leaseauto bereden worden en niet de klant maar een leasemaatschappij ze koopt kunnen ze deze prijzen blijven rekenen. In nederland zullen de genoemde prijzen nog hoger liggen ivm met onze belastingen....
 

Cordoba

Forumguru
Het vervelende is alleen dat iedereen meebetaalt aan die veel duurdere auto's: die hogere leaseprijs wordt gewoon in de tarieven van de bedrijven verrekend die de auto's leasen, dus uiteindelijk mag Jan met de pet via hogere winkelprijzen gewoon betalen voor die duurdere leasebakken.
 

EdK

Forumguru
:ot:Tsja zo'n wagen kost toch geld en zit er toch belasting op en kan een normale burger dit niet betalen.....

Maar goed zit een leuk motortje in hoor en mooie zwarte banden heeft die ook wel ... maar een wagen die niet voor mij is weggelegd als nette NL burger... :pieker:
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

In zijn rij impressie gaat het ook een keer of 3-4 over de prijzen, en hoe die zich handhaven in de markt. Een onderdeel van @sitechris zijn review van de SuperB en dus relevant. Ook relevant omdat mogelijke geïnteresseerden, die hier zeker zullen zijn, kunnen discussiëren over de plus en minpunten van deze auto, en daar hoort het financiële plaatje niet alleen bij, het is cruciaal.

Maar goed, om dan maar af te sluiten in deze, ik kan hem niet betalen, jammer genoeg, anders stond er al lang zo'n dikke vette sportline voor de deur.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

sitechris

Donateur
Wat de geluidsisolatie betreft, denk ik dat je voor iedere Skoda kan noteren dat ie meer afrolgeluiden laat horen dan de vergelijkbare modellen van de andere VAG-merken. Voor de verstokte Skoda rijder valt het misschien niet op, maar voor wie wel eens een ander VAG-merk heeft gereden een zeer herkenbaar verschil.

Is altijd al zo geweest en ook logisch. Bij een Audi ligt de later op dit soort punten gewoon wat hoger. Logisch ook, want daar betaal je ook voor.
 

JeSko

Forumguru
@sitechris

Dat en ook gewoon de geleverde tech die je krijgt, in een Audi zit het laatste nieuwe, een Skoda krijgt vaak de generatie materialen/opties die er uitgaan bij Audi, wat een nadeel heeft omdat je in een Skoda altijd wat achterloopt ten opzichte van iemand in een Audi, of je dat gaat merken is wat anders, maar het voordeel is dan weer dat wat je in die Skoda uiteindelijk krijgt vaak op punt staat, omdat het meestal een lang uitgewerkt product is waar de meeste kinderziektes uit verholpen zijn indien dat mogelijk was.
 
Bovenaan Onderaan