Skoda Superb Combi 1.5 TSI

larsy

Forumguru
De mense zouden wel stom zijn 43000€ voor ne 1.5 Tsi (basisprijs)
Zo ne dure bak kope en dan maar zo een blokje hebbe liggen (1500cc).


Wie doet da nu :tongue:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Vind je een A4 echt degelijker? Ik weet niet hoe het met deze generaties zit, maar de A4's tussen 2012 en 2015 die ik getest heb in mijn zoektocht naar een nieuwe auto voelden niet bepaald beter of kwalitatief straffer aan dan mijn huidige S2, die ene A6 wel, dat was duidelijk een trapje hoger, die auto voelde overall gewoon beter aan dan de SuperB, betere kwaliteit, betere wegligging, betere rijeigenschappen, beter mooier interieur, de A4 riep dat bij mij in de verste verte niet op ten opzichte van de S2, dat is voor mij gewoon zelfde niveau, andere stempel.
 

sitechris

Donateur
Vind je een A4 echt degelijker? Ik weet niet hoe het met deze generaties zit, maar de A4's tussen 2012 en 2015 die ik getest heb in mijn zoektocht naar een nieuwe auto voelden niet bepaald beter of kwalitatief straffer aan dan mijn huidige S2, die ene A6 wel, dat was duidelijk een trapje hoger, die auto voelde overall gewoon beter aan dan de SuperB, betere kwaliteit, betere wegligging, betere rijeigenschappen, beter mooier interieur, de A4 riep dat bij mij in de verste verte niet op ten opzichte van de S2, dat is voor mij gewoon zelfde niveau, andere stempel.

Ik vind in ieder geval de afwerking en materialen beter. Dat is bij de A4 echt top. Maar ook qua isolatie is de A4 wel weer beter dan de Superb en de Passat. Dat merk je gewoon. Of dat het geld waard is? Tsja, daar kun je over twisten natuurlijk ;).
 

JeSko

Forumguru
@sitechris

Het zou kunnen hoor, misschien heb ik er ook gewoon niet zoveel gevoel in als jij, ik heb natuurlijk niet zoveel ervaringen in allerlei auto's zoals jij die hebt, en ben dan ook niet zo fijnbesnaard dat ik elk detail of gevoel oppik:D Toen merkte ik niet veel verschil, kan dit ook liggen aan uitvoeringen van de A4 ten opzichte van de SuperB? De S2 die ik nu heb is wel één van de betere S2 uitvoeringen, of zit hem dat gewoon in de opties en niet zozeer aan de demping van materialen en isolatie?
 

sitechris

Donateur
Nee, in principe vind ik opties weinig uitmaken. Isolatie is in principe hetzelfde bij basismodel of duurdere versie. Tenzij je nog akoestische portieren bijvinkt op de optielijst natuurlijk.
 

haassie

Forumguru
De mense zouden wel stom zijn 43000€ voor ne 1.5 Tsi (basisprijs)
Zo ne dure bak kope en dan maar zo een blokje hebbe liggen (1500cc).


Wie doet da nu :tongue:

Heel lease rijdend nederland die nog geen Tesla van de baas krijgt? Niet de particulier, of wellicht iemand waar “goeeeedemorgen...Gaston” is langsgekomen met de straatprijs in de loterij hahahaha
 

Isolano

Actief lid
Gewoon de basismotor chippen naar ongeveer 180 PK, denk dat dat al een stuk beter gaat, zeker met 300 N/m koppel.
 

leon-cupra

Forumguru
9sec naar 100, 250Nm voor zo een grote wagen... het is niet dat je aan de lichten je best op het rechterbaanvak zet. Op het linkerbaanvak zal hij ook vlot uit de startblokken schieten,zeker dan nog eens met een DSG.
 

Jewepe

Forumguru
@sitechris

Goede review weer. Ik heb weliswaar een S2 gereden, maar een aantal van je punten (vooral de ruimte en rijcomfort) herken ik. Met veelplezier een kleine twee jaar in gereden. Nu "gedownsized" (kinderen het huis uit) en rij hier met net zoveel plezier in. Maar af en toe mis ik de Superb ................. :pardon:
 

sitechris

Donateur
9sec naar 100, 250Nm voor zo een grote wagen... het is niet dat je aan de lichten je best op het rechterbaanvak zet. Op het linkerbaanvak zal hij ook vlot uit de startblokken schieten,zeker dan nog eens met een DSG.

Voor NL en België is het prima bij een normale rijstijl. Maar als je in Duitsland rijd, zul je toch vaker naar rechts moeten. Boven 200 is het wel uit met de pret.
 

leon-cupra

Forumguru
Voor NL en België is het prima bij een normale rijstijl. Maar als je in Duitsland rijd, zul je toch vaker naar rechts moeten. Boven 200 is het wel uit met de pret.
Kan ik best inkomen maar hoeveel NLer en Belgen rijden er dagelijks in DE?
Zou de aankoop er niet van laten afhangen. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Fiscaliteit, @EdK , fiscaliteit :jaja:
Maakt niet uit wat voor een wagen en welke motor het is, als ze maar 100% aftrekbaar zijn. Heb je niet gezien in BE dat de zelfstandigen er wat terug blijer bij lopen? Ze hebben terug wagens die 100% aftrekbaar zijn. :D
 
Bovenaan Onderaan