Skoda Superb 1.8TSI 210PK -- Tom

Arjann

Forumguru
Bovenste lijst en koplampsproeiers zou ik in kleur van de auto doen, en die onderste chromen lijst inderdaad nog dippen
 

s-line

Forumguru
Bovenlijst sowieso in de kleur+de koplampsproeiers, en de onderlijst is het mooist in hoogglans zwart.
 

Spinal

Forumguru
Super netjes zo, die onderste strip nog zwart maakt het af. (die sierlijst op de achterklep zou ik ook eraf halen)
 

ackten

Actief lid
Heb je die strip eraf gehaald dan? Ik was van plan om voor de time being eerst met plastidip te behandelen
 

bobbl

Forumguru
Heb je die strip eraf gehaald dan? Ik was van plan om voor de time being eerst met plastidip te behandelen
Nee, kan er niet uit, gewoon in de bumper wrappen.
Is goed te doen, had zelf nog nooit iets gewrapt en lukte bij de tweede poging al dussss...
3M folie gebruikt.
 

ackten

Actief lid

Nieuwe velgen. Dankzij Arjan. Ik heb ze direct even in de wheel sealant gezet aangezien Arjan ze al in een paar lagen had staan nog een 3 nieuwe ‘extra’ lagen erbij. Inmiddels ook echt verkocht aan de auto detail spulletjes. Heb al een boodschappenlijstje van ruim 180 euro open staan. Maar eerst maar eens een beetje geld sparen. Ik ben in ieder geval super blij met de velgen, de poorboys wheel sealant en poorboys trim restorer!
 

Arjann

Forumguru
Netjes hoor!:thumbsup: En voor wat betreft die poets spullen, het werkt echt als een verslaving, voordat je het weet ben je met een polijstmachine bezig:D
 

s-line

Forumguru
Nou nee hoor! Ik hou van een schone glimmende auto maar om nou voor een paar honderd euro aan spullen te gaan kopen! Dat gaat mij te ver
 

Spinal

Forumguru
Nou ik ben overgehaald door de foto’s om mijn hele auto van nieuwe logos te voorzien. Vandaag mijn airbag cover maar eens gedemonteerd om te kijken of dat zou lukken. Met behulp van dit filmpje gelukt.


Vervolgens middels deze handleiding airbag eruit gekregen.

http://www.cars-equipment.com/base/files/shop-attachments/6495308/11548-Airbag-Cover-Replacement.pdf

Nu via eBay even nieuwe cover bestellen a 40 euro. Bij carsequipment is hij 100 euro dus dat scheelt weer.

Naafkappen, logos voor en achter zijn besteld via Ali.

Heb je deze al binnen? Ik heb ook gezocht naar een nieuwe cover maar tot nu toe werden ze allemaal geleverd met het oude logo. Dan schiet ik er dus niks mee op.
 

ackten

Actief lid
Hij garandeerde het nieuwe logo. Hij zwerft nog ergens en via China post track and tracé is hij niet meer te benaderen
 

ackten

Actief lid
En het was het oude logo, hij reageert nog wel netjes per email dus ben benieuwd hoe het wordt opgelost.
 

ackten

Actief lid
Inmiddels bij TVS geweest. Je komt voor een software update en uiteindelijk ben ruim 1500 euro armer :nailbiting:

Koppeling bleek ver heen te zijn dus afspraak gemaakt voor vervanging. Bij deze vervanging bleek het vliegwiel ook olie eruit te drukken. Nog niet heel erg maar wel het advies deze te vervangen. Dit laten doen.

Dus: Nieuwe koppeling, nieuw vliegwiel, upgrade software DSG (waar ik eigenlijk voor kwam) en standaard motorsoftware ipv de ABT-tuning. Zoals een enkeling al had aangegeven snel die ABT-tuning er af, deze bleek erg slecht. De motor liep erg onregelmatig en zenuwachtig. De motor nog niet laten tunen omdat het budget simpelweg op was.
 

Arjann

Forumguru
Flink balen van de tegenvaller, maar wel fijn dat het opgelost is én je weet nu zeker dat het goed is
 
Bovenaan Onderaan